Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 7550
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

Nieuwe Klantenservice vanaf 12 maart!

Gisteren, maandag 12 maart, lanceerde Telenet de nieuwe supportwebsite! 

Waarom doen we dit?

We willen de digitale ervaring van onze klanten optimaliseren. Een stap in dat grotere traject is de verbetering van de supportpagina's.

  • We deden een klantenbevraging en daarin gaven onze klanten aan dat ze door het digitale bos de bomen niet meer zagen wegens de vele FAQ-kaartjes.
    Daar brengen we nu verandering in. De startpagina van Klantenservice ziet er dan ook helemaal anders uit. De kaartjes op de startpagina verdwenen.
  • We veranderen ook van technologie, daardoor krijgt de lay-out van onze FAQ's ook meteen een update.

Wat is er nog anders?

  1. Ben je als klant aangemeld? Dan verwelkomen we je met een persoonlijke begroeting.
    Suzy_3-1678709828208.png

  2. We zorgen dat klanten informatie sneller en beter kunnen terugvinden door een navigatie toe te voegen.
    Die navigatie verschilt van onze Telenet Business-klanten.
    Suzy_5-1678709925109.png 

  3. Als je als klant een hoofdcategorie aanklikt (bv. mobiel en vast), zie je meteen de subcategorieën staan.
    Daaruit kan je dan opnieuw een keuze maken.
    Suzy_6-1678710048853.png
  4. Gekozen (bv. in het buitenland)? Dan zie je meteen een pagina met de belangrijkste FAQ-kaartjes die bij het onderwerp of topic horen.

    Suzy_7-1678710143577.png
  5. Op deze 'topical' pagina tonen we alleen de belangrijkste FAQ's. Zoek je iets anders?
    Dan gebruik je de zoekbalk onderaan de pagina of op de startpagina.

    Suzy_8-1678710258046.png

  6. Wil je als klant iets aanpassen via Mijn Telenet? Dat kan handig en snel via de sectie 'Zelf beheren' op elke topical pagina.
    Een klik op het juiste kaartje en klaar!

    ks-6.png
     

  7. Zakelijke klant? Op de startpagina kan je snel switchen naar de SOHO-Klantenservice! 

    Suzy_10-1678710460754.png

  8. Op de startpagina hebben we 4 overzichtspagina's gemaakt, daar vind je snel alle info die over het onderwerp bestaan:

    Suzy_11-1678710616963.png
    • Verhuizen of verbouwen
    • Je gezin verandert
    • Naar het buitenland
    • Voordelen als klant

  9. Vanaf nu vind je op elke topical pagina ook een verwijzing naar De Netweters.
    Zo vinden hopelijk nog meer klanten de weg naar onze fantastische community, waar jullie elke dag elkaar helpen en ondersteunen.

    Suzy_12-1678711337850.png

     

Je ziet ze soms vliegen...
... onze nieuwe zwevende kaartjes of 'floating components'. Zo hebben we er verschillende:

  • Ben je niet aangemeld? Dan zie je een zwevend kaartje dat je vraagt om aan te melden.
  • Ben je wel aangemeld? Dan tonen we je relevante info over geplande werken, netwerkproblemen in je buurt, je verbruik of je betaalstatus.

Ten slotte

Nog niet alle FAQ's zullen op 12 maart al in een nieuw jasje steken. Dat komt omdat we niet alle FAQ's in één keer kunnen overzetten.
Dit wordt in de loop van de volgende weken (gefaseerd) afgerond.

Wat met de reeds geposte Klantenservice-URL's op De Netweters?

Onze collega's hebben uiteraard zoveel mogelijk redirects opgezet. Zodat je, indien de URL wijzigde, nog altijd wel op Klantenservice terecht komt.
Maar het kan dus wel voorkomen dat bepaalde (specifieke) URL's niet meer naar het effectieve artikel doorverwijzen. 
Geen zorgen, de informatie is nog altijd te vinden op Telenet Klantenservice.

Wat vinden jullie ervan?

Wij zijn alvast ontzettend blij met het resultaat. Maar wat vinden jullie ervan? Hebben jullie feedback?
Laat het ons hieronder weten, dan geven we deze graag door aan de collega's die hierop hebben gewerkt.
Zij zullen de feedback verzamelen, analyseren en bepalen of ze mogelijks nog iets moeten aanpassen/optimaliseren.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

3 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Opgeruimd staat netjes!

Nieuwe Klantenservice vanaf 12 maart!

@Suzy 

Blij dat dit eens gebeurde, het was een beetje onoverzichtelijk en kreeg veel te zien wat je net niet nodig had dan wel.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

kristofDW
Professional Allesweter
Berichten: 1796
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

Nieuwe Klantenservice vanaf 12 maart!

@Suzy dat is nu eens een goed idee 😁


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dasiro
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Nieuwe Klantenservice vanaf 12 maart!

blijkbaar loopt het allemaal serieus fout, ik kan m'n abonnement niet aanpassen en via de messenger heb ik na een week nog geen antwoord gekregen behalve dan van de chatbot 🙄

0 Likes