Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Powerlines en hun design, geef ons je mening!

Telenet is aan het nadenken over de toekomst van de powerlines, meer bepaald over het design. Hiervoor hebben we jullie mening en input nodig.

 

Zoals de meeste weten, gebruikt Telenet op dit moment relatief kleine powerline adapters. Je kan ze vrij goed verbergen én ze hebben een extra stopcontact plug. Maar is dat eigenlijk wel nodig? Er zijn ook andere oplossingen: grotere toestellen die meer aanwezig zijn in de ruimte met soms zelfs extra poorten.

 

Naar wat gaat jullie voorkeur nu uit?
Kleine powerlines die je goed kan verbergen met minder kracht waardoor je meer toestellen nodig hebt, met minder vrijheid in design en ook minder poorten?
Of liever één groter device dat meer opvalt, krachtiger is waardoor je er minder van nodig hebt, met meer vrijheid qua design en meer poorten?

 

En hoe belangrijk is het design nu eigenlijk...
Moet het afgelijnd zijn en blenden met je eigen apparatuur of maakt dat absoluut niets uit, zolang het maar werkt?

 

Daarnaast zouden we nog willen weten of je bereid bent om meer te betalen voor kleine powerline oplossingen waar je er meer van nodig hebt, dan één grotere oplossing die ineens meerdere ruimtes kan afdekken. 

 

Voor zij die wat inspiratie nodig hebben, hier enkele foto's van andere WiFi oplossingen. Heb je een ander design gezien? Voeg er dan zeker een afbeelding van toe aan je antwoord. 

 

1.

Powerline 1.jpg

2.

Powerline 2.jpg

3.

Powerline 3.jpg

4.

Powerline 4.jpg

5.

                                                   Powerline 5.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bedankt om je mening met ons te delen! 

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Tags (3)
21 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Powerlines en hun design, geef ons je mening!

Design is een raar begrip. Wat 10 jaar geleden modern was is nu fout. Volgens mij moeten de toestellen zo onopvallend mogelijk zijn. In het geval van Powerlines zonder verlies van je stopcontact want je wil niet weten hoeveel aftakdozen er staan met alle gevolgen voor de powerlines erin.

Acces Points zouden moeten uitgerust zijn met POE aansluiting. Is weeral een kabeltje minder.

In de nieuwere woningen zijn zelfs de binnenmuren isolerend zodat WiFi niet van de ene ruimte in de andere geraakt. Daarom minder krachtig , maar wel in elke ruimte apart.

Het zijn natuurlijk niet allemaal nieuwe woningen, dus is er ook wat te zeggen voor krachtiger toestanden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Smileyxo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Jij bent af! Primeur! De kop is eraf! It's your first party!

Powerlines en hun design, geef ons je mening!

Ok here I go,

 

Powerlines zijn al een lastig stukje techologie en in een huis met matig elektriciteits net zorgt dit meteen voor slechte prestaties en als je dan nog eens 'zwakke' adapters in huis haalt en je zit met whoppa 200mbps+ dan kan je die snelheid al vergeten.
Natuurlijk wordt er altijd aangeraden rechtstreeks op de kabel te zitten, maar bv in mijn situatie is er al geen keuze te maken en is het wifi vs powerline adapters. Nu ken ik er iets van en kan ik de juiste keuzes maken voor mijn situatie - ok.
Maar de gemiddelde mens is IT leek en kent hier niets van en vertrouwt op de persoon achter de kassa om hun de juiste info mee te geven.

Als je aparaten gaat verkopen puur esthetisch klein en mooi, dan kan dit een stukje van de catalogus zijn maar hier mag niet de focus liggen. Ik geloof dat bij powerlines het belangrijker is om een goed snel efficient apparaat af te leveren.

 

Maar goed, deze adapters zitten merendeel van de tijd in de kelder, achter de kast, achter het tv meubel..
Deze toestellen zitten doorgaans niet in het zicht en dat moet ook niet, tenzij er een display aanboord is? of een slimme assistent? of iets? maar een gewoon dom aparaat in je zicht zetten lijkt me geen geweldig plan.

 

Wat ik nu hier thuis voor heb is dat we met 2 av2 500mbps adapters werken, welke connecteren op een 3e bij de router, als die 3e adapter nu ontworpen zou zijn voor de extra load dan zou dit voor ons waarschijnlijk al een aangenaam verschil maken.

 

Het enige dat ik me nu kan inbeelden is een simpele switch met powerline functionaliteit of een nieuwe Telenet modem met out-of-the box ondersteuning voor internet-over-powerlines.

Dat zou nu eens wat zijn!

"geen adapter meer nodig voor de telenet modem want die heeft het al"

 

 

 

BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Powerlines en hun design, geef ons je mening!

ik ben niet het type die een powerline op de kast zou zetten om het design te bewonderen Man Vrolijk

Van mij mag die gewoon in het stopcontact zitten.

De kracht is wel belangrijk, de WIFI van de huidige Telenet powerline die ik heb is niet krachtig genoeg om vanuit mijn berging in de kelder van mijn appartement tot aan mijn autostaanplaats te geraken (voor mijn auto & dashcam). En daar zitten nochtans maar 2 x ytong muren en 1 betonnen muur tussen...

Hoe krachtiger, hoe beter...


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Powerlines en hun design, geef ons je mening!

@BertXLEigenlijk moet jij een WiFi powerline in uw garage hebben. Of lukt dat niet omdat dit een apart electriciteitsnetwerk is? Mijn WiFi is hier ook zwak als het door 3 Ytong muren gaat (elk 15cm + plakwerk). Krachtiger is misschien prachtig maar we zitten al met de wettelijke bepaling van de maximale zendkracht. Als dit verhoogt is er nog meer kans op storing bij en van buren. Ik zie het eigenlijk meer als kleiner en minder zendkracht en in elke ruimte eentje. Met mesh technologie niet via Wifi maar wel via de powerlines zodat mogelijke storingen op het electriciteitsnetwerk zoveel als mogelijk vermeden worden. Want mesh is ook maar zo goed als de onderliggende verbindingen.

Ik vind het zeker al goed dat Telenet wil meedenken om het zijn klanten zo leuk mogelijk te maken.

@SmileyxoZeker een goed idee om een modem met ingebouwde powerline technology voor te stellen. Weeral een stopcontact en een kabeltje gespaard.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Powerlines en hun design, geef ons je mening!

@igvfer het is vooral de béton denk ik, dat is in ons appartement ook het probleem. 

Het is een gemeenschappelijke garage dus daar kan ik moeilijk een power line hangen... En ik vrees dat het stopcontact daar inderdaad op een apart circuit gaat zitten.


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
naniewoo
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Jij bent af! Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Powerlines en hun design, geef ons je mening!

Mijn voorkeur gaat naar prestatie. Zichtbaar of niet maakt niet zoveel uit.
Belangrijk is de stabiliteit van deze powerline. Niet dat deze na een tijdje uitvalt of freezed.

Een extra stopcontact erop is altijd handig in een kamer die enkel 1 stopcontact heeft aan de apparaten. Men kan dan de stroom benutten via deze extra stopcontact zonder 1tje te moeten plaatsen.
Persoonlijk zou ik meer betalen indien dit de maximale bereik in huis - tuin - garage bereikt dan 1 grote apparaat.
Design is altijd mooi meegenomen maar gene must.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Powerlines en hun design, geef ons je mening!

Prestatie en stabiliteit zijn het belangrijkste, design is van zeer ondergeschikt belang, vermits, zoals reeds door velen aangehaald, meestal niet in het zicht geplaatst.

 

Een doorgeschakeld stopcontact is mijns inziens zeer nuttig. Stopcontacten heb je nooit teveel.

 

De keuze vele kleintjes (zwakker) of één grote (sterk) hangt volgens mij af van de te bedienen locatie. Sommige constructies zullen bij het één baat hebben, andere dan weer bij het andere. Beide systemen zouden dus beschikbaar moeten zijn voor de klant. In mijn huidige woning zou ik kiezen voor één (sterke) grote. Extreem geïsoleerde nieuwe woningen zullen denkelijk meer baat hebben bij meerdere (zwakke) kleintjes.

 

Een HGW met ingebouwde powerline zou een troef zijn. Niet voor mij, want ik geef de voorkeur aan modem only, maar dat is niet relevant voor deze enquete.

 

Alles wat extra kabels en aansluitingen kan uitsparen is een pluspunt. Met uitsluiting van geplande nieuwbouw natuurlijk, daar kunnen de nodige kabels mooi ingepland  en weggewerkt worden. Er gaat nog steeds niets boven een echte goede UTP kabel voor een stabiele en snelle verbinding.

 

Ziezo, dit is mijn mening Smiley Vrolijk


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Powerlines en hun design, geef ons je mening!

@igvfer @Smileyxo @BertXL @naniewoo @StefaanH 

Bedankt voor jullie reacties!

 

Wanneer ik alle feedback tot nu toe bundel, kom ik tot de volgende conclusies:

 

  • Kracht en prestatie zijn de meest belangrijke aspecten
  • Aanwezigheid van stopcontact socket blijft een voordeel
  • Design is niet prioritair, maar indien mogelijk zo simpel en opvallend mogelijk
  • Afhankelijk van het type woning (nieuwbouw en goed geïsoleerd of oudere woning) prefereren jullie meerdere kleine toestellen of één groot toestel

Daarnaast gaven jullie enkele suggesties/ideeën mee:

  • Telenet modem met ingebouwde powerline technologie
  • Access points met POE aansluiting
  • Switch met powerline functionaliteit


Als er nog anderen zijn die hun mening willen geven of met lumineuze ideeën zitten, aarzel niet om het met ons te delen. Onze ontwikkelaars zijn oprecht geïnteresseerd in jullie feedback! 

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Powerlines en hun design, geef ons je mening!

Wat misschien ook nuttig kan zijn is dat de WiFree / Homespot functionaliteit ook wordt meegegeven naar de WiFi powerline/Accespoint. Want zoals het nu bij sommige is dat de Home Gateway ergens in de kelderverdieping staat, heeft deze op dat gebied ook niet veel nut.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Powerlines en hun design, geef ons je mening!

Voor mij is vooral stabiliteit het belangrijkste. Niets is vervelender dan wifi dat opeens vreemd begint te doen of opeens extreem traag is (of uitvalt of...) totdat je de access point/router herstart.

 

Design is een moeilijke, wij verbergen al die apparaten zodat je ze niet ziet en ik denk dat de meeste mensen dat doen. (uit mijn ervaring)

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Powerlines en hun design, geef ons je mening!

Ik haal vlot 405Mbps down en 40.50Mbps up na boost

Vince
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
O dierbaar België.. YEAH! CAPSLOCK DAY! TV-box / TV-app / telenttv.be Jij bent af!

Powerlines en hun design, geef ons je mening!

Klein of groot.. eigenlijk is het simpel : beiden !!!! 

Een grote kun je bvb. in een garage zetten, of weggestopt achter een kast. Maar soms kun je niet anders dan dat het product in zicht staat, en dan zijn de kleinere beter (mooier). Soit, dat is mijn gedacht... 

Warreke
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
WOW, overzichtelijk! O dierbaar België.. Say what?! Alles op zijn plek!

Powerlines en hun design, geef ons je mening!

Hallo,

 

Hopelijk is het niet te laat.

Bij de huidige powerlines is het wel praktisch dat het stopcontact niet verloren gaat. En vermits die op zich rechtstreeks in een stopcontact dienen te zitten, is dat ineens opgelost. De kracht mag natuurlijk altijd wel iets meer zodanig dat je er minder nodig hebt. Probleem met design is dat elke smaak anders is  en nogal tijdsgebonden. Want gaat men er dan meerdere aanbieden, keuze uit kracht...? Het voornaamste voor mij is dat de dekking voldoende is en de snelheid, en dat is al een hele opdracht denk ik.

 

Warreke

Tags (2)
janbeer
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
O dierbaar België.. Primeur! It's your third party! It's your second party!

Powerlines en hun design, geef ons je mening!

Een wifipowerline voor buiten (waterdicht) zou dat niet interessant zijn voor verbinding in de tuin.