Beantwoorden
Stijn
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Rangen en badges, wat is wat nu weer?

Voor ons is het eenvoudig, wij hebben de bomen gepland. Maar om ervoor te zorgen dat jullie het bos blijven zien, zijn wij graag de gids.

 

Naast de avatar (het prentje dat je hebt kunnen kiezen) vind je jouw naam terug. Onder de avatar zie je de rang die je momenteel hebt. Deze zal zich aanpassen naarmate je meer activiteit toont bij de Netweters. Likes geven, vragen beantwoorden, nieuwe berichten posten of wanneer je bericht de perfect oplossing was. Samen met nog een aantal andere factoren zal dit ervoor zorgen jouw rang omhoog gaat . Hou zeker ook in gedachten dat iedereen ooit vanaf 0 begonnen is. Geef wat krediet en de mogelijkheid om op een aangename manier op te klimmen.

 

Ranks worden berekend op basis van een aantal factoren. Badges zijn daarentegen eerder kleine trofeeën voor specifieke  handelingen. Je zult deze dus op regelmatige basis krijgen en misschien ook op de meest onverwachte momenten. Op jouw profiel pagina vind je een overzicht van alle badges die je al verdiend hebt. Hier kan je ook de badges vinden je nog kan verdienen. 

 

Mocht je toch nog met vragen zitten, stel ze dan zeker hier. De Netweters staan klaar om je te helpen.

 

Stijn

"The force is strong with this one"
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Tags (1)
19 reacties
khaemwaset
Freshman Veelweter
Berichten: 172
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Rangen en badges, wat is wat nu weer?

In vergelijking met de voorgaande layout van Telenet community is de huidige veel beter.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Rangen en badges, wat is wat nu weer?

Een vraagje over de ranking. Ik kan inderdaad bij iedereen een ranking zien staan, en ik snap wel dat "freshman" een lager niveau heeft dan "professional", maar dan ... weetjesweter, allesweter, beetjesweter .... dat is al minder duidelijk.

Zou het mogelijk zijn om de volledige ranking eens op te lijsten, dan hebben we ineens ook een beter idee van wie waar staat ten opzichte van elkaar. De absolute cijfers doen er dus niet toe (ik bedoel: hoeveel "punten" heeft een professionele allesweter, enz) en dat vraag ik dus ook niet om kenbaar te maken.

Moest dit al ergens staan, dan heb ik het toch niet gevonden ... Smiley Verdrietig


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
Stijn
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Rangen en badges, wat is wat nu weer?

We’ve waited a long time for this question. Smiley Erg vrolijk

 

We hebben de ranks opgesplitst in 2 delen: alle Netweters die lezen, en zij die ook posten.

 

Voor onze lezers zijn er 6 niveaus om in op te klimmen. Beginnende bij de Weetjeslezer en daarna de Alleslezer. Telkens kan je door de Freshman, Experienced en Professional rangen gaan om hoger te geraken.

 

Zodra je een bericht geplaatst hebt, kom je in de groep van de Weters. Hier zijn voorlopig 18 niveaus waarin je kan doorgroeien:

  • Beetjesweter
  • Weetjesweter
  • Meerweter
  • Veelweter
  • Bijna Allesweter
  • Allesweter

Ook hier zijn er telkens de rangen Freshmman, Experienced en Professional qua onderverdeling.

 

De berekeningen achter de rangen zijn enorm uitgebreid en houden rekening met verschillende activiteiten. Reacties plaatsen, nieuwe topics beginnen, oplossingen en likes geven.

 

We zijn nu een dikke maand na de lancering van de Netweters en op onze TO DO lijst staat het uitbreiden van deze rangen, alsook het toevoegen van meer badges.

Stijn

"The force is strong with this one"
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Rangen en badges, wat is wat nu weer?

@Stijn: Ik ben blij dat ik uw verwachting eindelijk heb ingelost Smiley Vrolijk

 

Iemand moest het doen hé Smiley Tong


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
buldog
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Rangen en badges, wat is wat nu weer?

Dat vind ik ook een goed idee van Stefaan, bij Proximus doet men dit ook zo bij die ranking en heb je dus een beter zicht hoe je tussen iedereen staat. En ik vind ook dat het zo ook veel overzichtelijker word.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Rangen en badges, wat is wat nu weer?

Plezant nieuws! De rangen en badges van De Netweters zijn uitgebreid. We hebben gemerkt dat voor sommigen onder jullie de hoogste badges geen onbekend terrein meer zijn. Qua rangen was de hoogste rang nog niet behaald, maar ook dit ging niet lang meer duren. Daarom dus hoog tijd voor wat nieuwe uitdagingen! 😉

 

Laat me even wat meer in detail treden wat er precies is bijgekomen.

 

Rangen

Naast de bestaande rangen, zijn er twee nieuwe categorieën bijgekomen. Uiteraard met nog steeds de gekende onderverdelingen: Freshman-Experienced-Professional. 

  • Beetjesweter
  • Weetjesweter
  • Meerweter
  • Veelweter
  • Bijna Allesweter
  • Allesweter
  • Meesterweter
  • Superweter

Badges
Op gebied van badges gaan we nog niet al onze kaarten op tafel leggen. Wat we wel al kunnen vertellen is dat er één volledig nieuwe categorie werd toegevoegd en dat enkele bestaande categorieën een uitbreiding hebben gekregen, specifiek voor de meest actieve Netweters onder jullie.

 

Voor de overige nieuwe badges zal het een verrassing zijn, want ook dit jaar zitten er een aantal nieuwe event badges tussen. Welke events of dagen dit zijn gaan we uiteraard nog niet verklappen. Hoe kan je zo'n event badge verdienen? Dat kan heel gemakkelijk, namelijk 10 dagen rond het evenement aanmelden op De Netweters. Op dat moment wordt de badge meteen aan je collectie toegevoegd. Kom dus zeker regelmatig eens een kijkje nemen. 😉

 

Je hebt een badge verdiend! - mails

Het kan zijn dat je vandaag uitzonderlijk meerdere mails gaat krijgen met de melding dat je een nieuwe badge verdiend hebt. Dit komt doordat we deze nieuwe badges in één keer live zetten en sommigen onder jullie (vooral de erg actieve Netweters) deze badges al aan hun collectie kunnen toevoegen. 

 

Veel verzamelplezier!


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Tags (2)
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Rangen en badges, wat is wat nu weer?

@Suzy

 

Ik hoop dat er een goede backup bestaat van al die rangen en badges, want als het ooit fout loopt, dan gaan er toch een paar zijn die héél verdrietig gaan zijn! 😉


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Rangen en badges, wat is wat nu weer?

@sb Ik kan me er wel iets bij voorstellen! 😉  

 

Maar jullie mogen zeker zijn dat we van alle formules en berekeningen die er achter de rangen en badges zitten, een back-up hebben staan. Dus als het ooit misloopt, kunnen we dit recupereren. Daarnaast worden er regelmatig momentopnames gemaakt van alle Netweters, waarin we bijhouden wie zich op dat moment in welke rang bevindt. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

steven1977
Professional Weetjesweter
Berichten: 42
De vlam zit erin. O dierbaar België.. YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll...

Rangen en badges, wat is wat nu weer?

Zijn er nog andere beloningen zoals Play More een extra maandje of korting op onze factuur? 😄

Warreke
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
WOW, overzichtelijk! O dierbaar België.. Say what?! Alles op zijn plek!

Rangen en badges, wat is wat nu weer?

Als "ouwe rakker" ben ik redelijk nieuw hier en ontdek dagelijks nieuwe en interessante dingen. Met dank aan allen die hier aan meewerken, "Netweters" is eigenlijk het beste idee ooit van Telenet.

Alle mogelijke oplossingen onthouden is onbegonnen werk maar daar kan ik dan weer teruggrijpen naar de verschillende borden.

 

Ik kan best begrijpen dat een ranking interessant kan zijn en zeer gewild. Ik begreep eerst niet waar dit vandaan kwam maar is nu wel duidelijk. Het fijne aan deze ranking en badges is eigenlijk dat dit een soort "dank u" is voor het lezen, antwoorden, tussenkomst... ENNNNNN 't is FUN!

 

Op 06 augustus verwachten wij enthousiast de nieuwe TV-box! 

Netweters, hou u klaar Smiley LOL

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Rangen en badges, wat is wat nu weer?

@Warreke, wat een leuke reactie zeg! Smiley Erg vrolijk Onze rangen en badges zijn inderdaad een manier om de Netweters te bedanken. Er zijn er enkelen die al erg hoog gestegen zijn in rang en al heel wat badges verzameld hebben. Heb eens gekeken en moet zeggen jij bent op de goede weg! 

 

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Riviereke
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Dag van de Chocolade YEAH! CAPSLOCK DAY! Jij bent af! Netjes!

Rangen en badges, wat is wat nu weer?

Hallo Netweters 

 

Bij deze ben ik op dit forum nieuw sinds vandaag, bij Telenet ben ik al klant sinds hun ontstaan.

Mijn vraag was eigenlijk hoe ik mijn foto als avatar zet want dit blijf steeds dat gele hoofdje en probeer 

al meermaals de foto te plaatsen. Ook wilde ik graag weten wat er met die badge's enz.... te rapen valt ? Hangen er cadeautjes aanvast ofzo ? K'hoor het wel van jullie. Toi Toi 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Rangen en badges, wat is wat nu weer?

@Riviereke

 

Uw foto dat zou in orde moeten zijn intussen. Als je de "help" had doorgenomen zou je gezien hebben dat alle geplaatste afbeeldingen eerst goedgekeurd moeten worden. Zolang dat niet gebeurd is blijft dat gele ding natuurlijk staan. Maar uw foto is intussen goedgekeurd en staat te blinken naast uw post Smiley Tong


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Telefret
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Rangen en badges, wat is wat nu weer?

Mag ik even vragen wat precies de betekenis is van die ranking en die badges?
Ik vind het namelijk niet echt prettig om iedere keer een mail te krijgen met de vermelding dat ik die of die badge verdiend heb. Het komt me echt kinderachtig over. Kan ik het krijgen van dat soort mails ergens aanpassen zonder alle mails over mijn vragen ook kwijt te geraken? Zo ja, hoe?