Beantwoorden
Tom1974
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Chromecast kan geen verbinding maken met Samsung A70

Ik heb net een nieuwe Chromecast aangekocht bij Telenet.

Ik heb deze in de HDMI poort verbonden van mijn TV en stekker in stopcontact gestoken.

Op mijn Samsung A70, de recentste Google app + Google Home geïnstalleerd.

Via de app Google Home installeer ik de Chromecast en vindt hij ook deze. De volgende stap is om met elkaar te verbinden maar daar vindt hij deze niet. Met de foutmelding na 5-tal min, kan Chromecast niet vinden.

 

Wat heb ik al gedaan/onderzocht:

- Google app + Google Home zijn de recentste versies

- Chromecast en Samsung A70 zitten op hetzelfde wifi netwerk

- Wifi/modem (origineel van Telenet) gereset

 

Wie kan mij verder helpen?

 

0 Likes
4 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Chromecast kan geen verbinding maken met Samsung A70

@Tom1974  ik vrees er voor om dit nog eens te herhalen. De app er ook eens afgooien en opnieuw beginnen. Mijn partner heeft ook hetzelfde gehad met de Google Nest hub en de gsm. Maar na een paar keer proberen er toch een verbinding mee gekregen. En met een paar keer was toch drie keer. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tom1974
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Chromecast kan geen verbinding maken met Samsung A70

@patrick37, wat in de handleidingen een "piece of cake" lijkt was eerder "van de drup naar de regen..."

Ik heb meerdere malen geprobeerd met mijn gsm maar telkens ging het niet. Dan heb ik met een andere gsm (ouder toestel) het geprobeerd en lukte de installatie wel. Maar na de volledige installatie kon ik niet casten... Wat bleek stond mijn Wifi netwerk op "veilig" en moest dit stoppen om te kunnen casten.

Dus eind goed al goed !

 

Toch bedankt voor uw hulp !

 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Chromecast kan geen verbinding maken met Samsung A70

@Tom1974  gelukkig is het dan toch opgelost geraakt. Vergeet niet om de oplossing aan te duiden zodat andere Netweters ook weten wat ze kunnen doen als ze hetzelfde voor hebben. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Chromecast kan geen verbinding maken met Samsung A70


@Tom1974  schreef:

Ik heb net een nieuwe Chromecast aangekocht bij Telenet.

Ik heb deze in de HDMI poort verbonden van mijn TV en stekker in stopcontact gestoken.


Kleine opmerking (niet direct gerelateerd aan het probleem, maar ter info).

Ik zie bij veel mensen dat ze voor de stroomvoorziening van hun Chromecast de bijgeleverde USB-lader gebruiken, en dus permanent in het stopcontact laten. 

 

De meeste TV toestellen hebben naast de HDMI poorten, ook nog één of meerdere niet gebruikte USB poorten. In plaats van de Chromecast in het stopcontact te steken, kan je dus gerust de USB poort van je TV toestel gebruiken in plaats van de USB-lader. Voordelen:

  1.  een stekker minder in het stopcontact is altijd meegenomen (minder kabel wirwar).
  2.  zowel de Chromecast als de USB lader verbruiken onnodig stroom als ze 24/24 aan blijven. Je hebt de Chromecast toch alleen nodig als de TV aan is!
  3.  Je ziet het Chromecast symbool niet op je GSM/Tablet bij de TV toestellen die niet aan staan (je kan dus niet casten naar een TV die uit staat)
  4. de Chromecast wordt iedere dag opnieuw opgestart (minder kans dat deze eens vastloopt, of dat je ongemerkt een stream blijft casten als je TV toestel uit zet).