Beantwoorden
Kvk
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Extra domiciliering kleine bedragen

Ik betaal mijn rekeningen van telenet via overschrijving omdat ik van mij werkgever een vergoeding krijg voor mijn internetverbruik. Gisteren kwam ik echter tot de constatatie dat er al vanaf de aansluiting 4/12/18 geregeld kleine bedragen worden gedomicilieerd naar "Telenet Group NV", in het begin steeds 15 euro, maar sinds April 30 euro  en nu in Juli plots 55 euro ??

Ik heb ongelimiteerd internet dus extra kosten van extra gebruik kan dit niet zijn...

In het begin dacht ik dat die 15 euro extra een combinatie was van mijn huur van materiaal  (wat nochtans gezegd was gratis te zijn) en extra kosten van voor ik de formule onbeperkt internet verbruik had... dus eigenlijk weinig aandacht aan besteed... vermits ik nu al enkele maanden betaal via overschrijving voor onbeperkt surfen lijkt mij een extra aanrekening van 55 euro een beetje bizar...

Wie kan mij helpen ?

0 Likes
12 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Extra domiciliering kleine bedragen

@Kvk 

Je kan in mijn Telenet de rekeningen van meer dan een jaar controleren. Daar vind je alle details onder aanrekeningen.

Als er onbegrijpelijke dingen in staan kan je ook bellen naar de klantendienst.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Extra domiciliering kleine bedragen

@Kvk  staat er bij die ertra bedragen een omschrijving bij ? 

Als je een gedetailleerde aanrekening opvraagt staat dit er normaal gezien bij.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kvk
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Extra domiciliering kleine bedragen

@louishufk 

 

Bedankt maar dat had ik al gechecked, in mijn aanrekeningen staan deze bedragen die gedomicilieerd zijn niet vermeld enkel de rekeningen die ik per overschrijving heb betaald...

Wat het geheel nog meer bizar maakt ...

Mvg

K.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Extra domiciliering kleine bedragen

@Kvk  welke kosten de € 55 zijn weet ik niet maar ik weet wel dat het kan zijn dat je zelf moet bij betalen. Hier heb je een link over de de werkgevers bijdrage het Telenet incentive plan. Dus het is heel goed mogelijk dat je € 55 euro betaald hoor want een werkgever kan niet alles vergoeden.

 

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/business/klantenservice/wat-is-telenet-incentive-p...


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Extra domiciliering kleine bedragen

@Kvk 

Bel gewoon eens naar 015/666666 en laat hen eens nakijken wat er van aan is.

Zij moeten toch weten waarvoor ze je laten betalen.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Kvk
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Extra domiciliering kleine bedragen

@kristofDWDie extra bedragen die gedomicilieerd zijn staan staan enkel in mij bank-app en niet op mijn telenet-profiel, dus niet in het gedeelte mijn aanrekeningen op de telenet site.

Ik heb de domiciliering stopgezet, ik betaal mijn aanrekeningen altijd per overschrijving, ik begrijp ook niet dat ALS ik ooit een domiciliering heb toegestaan voor 15 euro dat er nu zomaar 55 euro kan gedomicilieerd worden zonder mijn medeweten....

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Extra domiciliering kleine bedragen

@Kvk Als je ooit een domiciliering hebt toegestaan is dit inderdaad meestal voor een bepaald bedrag. Maar vermits dit geen doorlopende opdracht is (met een vast bedrag) maar met een domiciliering, kan Telenet zomaar extra geld van je rekening halen indien nodig. Dit is het nadeel van domiciliering.

Normaal gezien staat er in u bank app een bepaalde transactie code bij met referentie. Bel even naar Telenet met deze referentie en vraag waarom ze deze bedragen hebben afgehaald. Misschien kan je je geld terugkrijgen voor al die maanden dat je betaald hebt.

Succes!

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Kvk
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Extra domiciliering kleine bedragen

@kristofDW 

 

Ga ik doen!

Bedankt!

0 Likes
Ex-Netweter
 

Extra domiciliering kleine bedragen


@kristofDW  schreef:

@Kvk Als je ooit een domiciliering hebt toegestaan is dit inderdaad meestal voor een bepaald bedrag. 


Een SEPA domicilëring wordt beheerd door de schuldeiser, niet (meer) door de bank. In jouw bank App kan je wel een lijst vinden van alle lopende domicilëringen (waarvoor je een mandaat hebt gegeven). Om een domiciliëring stop te zetten moet je dit gewoon laten weten aan Telenet.

 


@kristofDW  schreef:

Dit is het nadeel van domiciliering.


Een domicilëring heeft eigenlijk geen nadelen, alleen voordelen:

  1.  Tot 8 weken nà de inning kun je je laten terugbetalen. Zonder enige reden te moeten geven vraag je aan de bank het bedrag te annuleren, en het wordt onmiddellijk terugbetaald (en de bank haalt op zijn beurt het geld terug bij Telenet). Of dit bedag ten onrechte werd afgehouden of niet, maakt niets uit.
  2.  Indien Telenet dit ten onrechte heeft ingehouden (je hebt geen mandaat gegeven, of het mandaat teruggetrokken), dan kan zo'n terugbetaling zelfs tot 13 maanden nà de betaling.

Een terugvordering ontslaat je natuurlijk niet van een schuld ...

 

 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Extra domiciliering kleine bedragen

@Kvk 

Je hebt in elke geval recht op een afrekening, ofwel van Telenet ofwel van je werkgever.

 

De oude domiciliering gaf je aan de bank. Hierbij gaf je aan de bank ofwel om een bepaald bedrag om de X tijd over te schrijven ofwel om de rekening van X automatisch te betalen.

 

Bij de invoering van de Europese domiciliering (2014), waarvan iedereen die een domicilieringe had op het ogenblik van verandering, geïnformeerd geweest is, zijn de zaken veranderd. De domiciliering is nu in handen van de begunstigde (dus in uw geval Telenet). Bekijk dit eens.

 

Edit: @Ex-Netweter heeft dit reeds gemeld

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Extra domiciliering kleine bedragen

@Kvk  Toevallig geen abonnement bij Base lopen? Dat is ook de Telenet group.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Kvk
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Extra domiciliering kleine bedragen

@Wheng  dat was idd het geval!

Bedankt voor jullie hulp allen!