Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Persoonlijke reklame

Vrijdag laatst had ik iets voor waarvan ik wist dat het mogelijk is maar dat ik nog niet persoonlijk heb meegemaakt tot nu toe. Het verhaal.

Mijn lieve echtgenote is van plan een nieuwe salon te kopen. Wij passeren in Belsele (Waas) aan meubelen Deba en besluiten eens binnen te stappen om eens een idee te krijgen. Wij zijn er een halfuurtje binnen geweest, hebben met niemand gesproken, zeker onze gegevens niet achtergelaten. Wat blijkt? Als ik mijn smartphone opzet een tijdje later komt er naast de gebruikelijke e-mail meldingen ook een berichtje: Beoordeel uw bezoek aan DEBA meubelen.

Ik vraag mij nu af welke app verantwoordelijk is, die het mogelijk maakt dat Deba mij dergelijke berichtjes stuurt. Of maakt de BlueTooth verbinding in mijn smartphone verbinding met een of andere server in hun winkel?

Ik heb dit ook al meegemaakt met Hubo maar daar viel het mij zo niet op omdat ik daar gekocht had en er een klantenkaart op naam heb. Bij hen heb ik wel gegevens achtergelaten maar bij Deba op geen enkele manier.

Iemand die mij meer uitleg kan geven over de technologie die daar achter zit?

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
8 reacties
Installateur-O
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Jij bent af! Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party!

Persoonlijke reklame

Google maps slaat alle locaties op als locatie voorzieningen aan staan voor deze app. Op de google maps applicatie heb je een "tijdlijn". Die houd alle locaties bij waar je bent geweest op welke dag en tijdstip. En google vraagt soms om een foto te delen van de locatie, of feedback over de locatie.

 

https://support.google.com/maps/answer/6258979?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=nl

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Persoonlijke reklame

Big brother is watching me. Blijkbaar bij het activeren van Google maps de toestemming gegeven om op te slaan waar ik ben geweest. Doet mij huiveren die gedachte. Commerciële firma die een slaatje slaat uit mijn tijdsgebruik. Lekker geld verdient zonder mij er iets van te gunnen. Wees maar zeker dat ze mijn profiel verkopen aan deze firma's.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Padalby
Professional Meerweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Laat de zon in je hart!

Persoonlijke reklame

Het gaat zeer ver : moet in firefox plaatsbepaling aan laten staan om berichten van U.S. tijdschriften e.d.

te kunnen lezen, had het eerst afgezet , had ineens geen mogelijkheid meer om te lezen, plaatsbepaling zelfs maar nodig daarvoor. m.a.w. keuzes maken,

Niemand schijnt er moeite mee te hebben om de googles en facebooken van deze wereld te vertrouwen.

 

nogmaals :  keuzes maken : o.a. facebook bestaat niet meer voor mij. punt

altijd privacy instellingen aandachtig in het oog houden

 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Persoonlijke reklame

https://m.hln.be/ihln/internet/google-volgt-je-overal-zelfs-als-je-je-locatiegeschiedenis-uitzet-ten...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Persoonlijke reklame

Ik heb geen idee wat u allemaal geïnstalleerd hebt op uw smartphone.

Bekijk een goed al uw beveiligingen.  Denk eerst goed na wat u wil, wat u wenst, wat u niet wil en wat u niet wenst. I

Bijvoorbeeld:

Ik wil niet dat mijn locatie gekend is, dus zet ik locatie af. Ik weet dat ik dan ook mijn smartphone niet meer kan traceren en dat ik ook geen locatiegegevens heb in de foto's die ik neem.

Ik heb een hekel aan persoonlijke reklame (je zoekt eens iets op en maanden later krijg je nog om de haverklap reklame hierover te zien). Ik zet in Google Afmelden voor personalisatie van advertenties af. Gevolg: ik blijf evenveel reklame ontvangen van google, maar niet meer op basis van 'mijn' advertentie id bij Google.

Niet alleen Google (en voor iPhone Apple) is verantwoordelijk voor de advertenties, ook de fabrikant van het toestel heeft dikwijls zijn  eigen spullen.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Persoonlijke reklame

Bedankt allemaal. Ik weet nu wat en hoe en weet nu ook, eens te meer, dat er blijkbaar enorm veel geld te verdienen is met de kennis van wat, wanneer, hoe we een en ander doen. Mee leren leven zeker.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Mathuas
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Persoonlijke reklame

de GPS functie, Google maps en het feit dat je met een "update" toestemming hebt gegeven voor gegevenslocatie en al de rest met de nieuwe GDPR wetgeving.

Dont forget to Like! - Frans Mathias
Shopmanager - Netwerkbeheerder - -Datarecuperatie - PC-Technicus - Smartphones & Tablets
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Persoonlijke reklame


@janne_man@  schreef:

Bijvoorbeeld:

Ik wil niet dat mijn locatie gekend is, dus zet ik locatie af. Ik weet dat ik dan ook mijn smartphone niet meer kan traceren


Toch wel hoor...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes