Beantwoorden
Jelleuh
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
Say what?! Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Telenet en google assistant

Zijn er nog mensen bij wie de google assistant voor geen meter werkt? Ik kan de digicorder niet bedienen. Als ik zeg: ok google vraag aan telenet om de digicorder aan te zetten dan zegt een stem: ok, ik zet je box af en dan verlaat hij het gesprek. als ik dan vraag om het volume minder te zetten zegt hij ook weer ik zet je box af en dan gaat inderdaad de digicorder uit... wat mij betreft staat deze besturing alles behalve op punt. Ik kan dus niets bedienen met de smartphone ook als ik vraag om een programma af te spelen doet hij niets.

Tags (1)
0 Likes
42 reacties
x092845
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
Dag van de Chocolade Star Wars Day Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Telenet en google assistant

dit werkt hier totaal niet ik zeg praat met telenet en dan zet digibox af  maar er gebeurt niks

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet en google assistant

Gebruik je een Samsung? Dan werkt het niet (op de normale manier zonder eerst te foefelen). Zolang Samsung en Google elkaar de zwarte piet doorgeven, zal het niet opgelost worden.

0 Likes
x092845
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
Dag van de Chocolade Star Wars Day Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Telenet en google assistant

Wij hebben hier 2 digicoders staan een oudere AD2100 en een recentere. Het blijkt te werken met de oudste daar deze de eerste was  en toen de enige die we hier hadden later is er de 2de bij gekomen.

Weet iemand hoe we van kanaal kunnen veranderen.

0 Likes
Wvb001
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! De kop is eraf!

Telenet en google assistant

Volgens de telenetsite. "Google assistent werkt bij meerdere digicorders enkel met de bovenste in het lijstje."

 

Kan telenet de volgorde in het lijstje wijzigen op aanvraag? 

 

Ik kan de oudste digicorder in de slaapkamer aanzetten met google assistent maar zou liever de tweede in het lijstje ( digicorder woonkamer ) kunnen bedienen. 

 

Alle begrip dat het nog nieuw is voor telenet en 2 digicorders kunnen bedienen wat teveel van het goede is.

 

De volgorde wijzigen zodanig dat klant kan kiezen welke hij wenst te bedienen lijkt mij nu niet de ingewikkelste ingreep in afwachting van de bediening van meerdere digicorders. 

 

De digicorders omwisselen (slaapkamer <=> woonkamer) is voor mij geen oplossing. De oude zilveren digicorder van slaapkamer vloekt met alle andere zwarte hifi apparatuur. 😁

 

Groeten 

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Telenet en google assistant


@Wvb001  schreef:

...

De volgorde wijzigen zodanig dat klant kan kiezen welke hij wenst te bedienen lijkt mij nu niet de ingewikkelste ingreep in afwachting van de bediening van meerdere digicorders. 

...


@Wvb001 dit aanpassen niet mogelijk. Telenet heeft in de systemen geen invloed op de volgorde van de verschillende decoders, anders kon dit inderdaad het probleem voor sommigen klanten oplossen. Hopelijk kan je als klant snel meerdere decoders bedienen ermee! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
ProFumi46
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesbeest! Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur!

Telenet en google assistant

Heb net hetzelfde probleem telkens zegt hij dat ik ben uitgelogd en mijn telenet account kan koppelen via de google home app maar daar zit ik vast

KALLiber40517
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your third party!

Telenet en google assistant

En nu bijna een jaar later nog steeds niet? De digicorder in mijn kamer springt aan en uit, maar daar ben ik niet veel mee.

Een bedrijf als Telenet moet veel beter kunnen..

0 Likes
KALLiber40517
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your third party!

Telenet en google assistant

Ik ben net Telenet en Google assistent samen beginnen gebruiken. Omdat de verkeerde digicorder de commando’s volgt ben ik wat beginnen opzoeken en kom ik hier terecht.

Dan merk ik dat deze gesprekken een jaar en drie maanden oud zijn. 
Heeft Telenet dan geen vooruitgang geboekt in die periode? Want de verzuchtingen die hier werden aangekaart die gelden nu nog steeds!! De plaats in het rijtje is nog steeds bepalend voor welke digicorder met de google assistent wordt aangestuurd.
En dat voor een bedrijf als Telenet.. ronduit schandalig! 

kd79
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Primeur! Pageturner! It's your third party!

Telenet en google assistant

De Google Assistant en Telenet-functionaliteit is blijkbaar voorzien. Wanneer dit aangeboden wordt, lijkt het mij dan ook meer dan normaal dat het ook naar behoren werkt, of überhaupt werkt. Als dit nog in zijn kinderschoenen staat kan je dit als reden aanhalen waarom er iets niet functioneert. Nu meer dan een jaar later sinds de eerste posts over deze problemen zijn er geen oplossingen aangereikt. Sterker nog, ik lees ook geen feedback van Telenet meer. Ik vraag dan ook aan Telenet om hierop een duidelijk antwoord te formuleren, hoe ver men staat met de oplossing ervan, of in welke tijdspanne de klanten een oplossing mogen verwachten.

 

Tags (2)
KALLiber40517
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your third party!

Telenet en google assistant

Hier sluit ik me volledig bij aan!

0 Likes
Dirk1962
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Happy New Year! Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner!

Telenet en google assistant

Hallo,

Ik heb een nest mini en Google assistant, en ook 2 digicorders. 

Na het commando "ik wil praten met telenet" kon ik de 'oudste' digicorder in de woonkamer aan-en uitzetten. 

Ik heb deze vervolgens gewisseld met de 'nieuwere' digicorder van de slaapkamer. 

Als ik nu zeg dat ik wil praten met telenet, krijg ik steeds als antwoord van Google : "Sorry, telenet is niet meer beschikbaar" 

Is telenet gestopt met deze service, of heeft iemand een idee waaraan het anders kan liggen ? 

 

0 Likes
LucW1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! It's your third party! It's your second party! De kop is eraf!

Telenet en google assistant

Ik heb niks veranderd in mijn opstelling maar krijg nu ook te horen dat telenet niet meer beschikbaar is. Enfin, het werkte toch maar zus en zo, net zoals de meeste applicaties van telenet. Behalve dan de jaarlijkse prijsverhogingen, die werken perfect😒

ChristofW
Experienced Meerweter
Berichten: 119
Een bus vol! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Telenet en google assistant

Ik heb een Apple TV met de Yugo app op. Via Siri kan je dan met een stemcommando, bijvoorbeeld, "Hey Siri, watch TV", de TV opstarten (via CEC) en de Yugo app automatisch laten openen (en als je slimme verlichting hebt kan je ook meteen de lichten aanpassen ;-)). Werkt prima! Maar daar heeft Telenet wel niets met te maken, standaard Apple ecosysteem functionaliteit.

 

Als alternatief voor Google Assistant (en Alexa) zijn er wel wat mogelijkheden met Logitech Harmony Hub (en afstandbediening). Die heb ik voor ik een Apple TV had, werkend gekregen met de Digicorder in combinatie met een Google Home Mini. https://www.logitech.com/nl-be/products/harmony/harmony-hub.915-000262.html?crid=60

 

"Bedien je complete thuisentertainmentervaring zonder een vinger te verroeren. Met Harmony en Amazon Alexa of Google Home kun je genieten van makkelijke, handsfree bediening van alle dingen waar je van houdt. Schakel je tv in, verander van kanaal, regel het volume of start een activiteit zoals 'Good Morning' om een favoriete afspeellijst te starten, de rolgordijnen open te doen, de lichten in te stellen en de verwarming hoger te zetten. Je hebt hiervoor niet meer nodig dan je stem."

0 Likes