Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Whats app op samsung smart tv

Ik vraag mij af of ik whats app op mijn samsung mu8000 smart tv zou kunnen installeren, en komen dan extra kosten bij? 

0 Likes
4 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5227
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Whats app op samsung smart tv

https://faq.whatsapp.com/nl/android/21166563/


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Whats app op samsung smart tv

@sb ik vrees er voor heb de leverancier van de tv gemaild ook, samsung gebruikt tizen en daarom twijfel ik, het zou zijn om met de feestdagen ons moe te bellen beide met groot scherm. en nu dat ik het toch redelijk onbeperkt heb.

Jos

0 Likes
Ex-Netweter
 

Whats app op samsung smart tv

@sb er is misschien toch een oplossing, hieronder het antwoord dat ik kreeg, nu zit ik in de goede richting.

Jos

 


Het is niet mogelijk om de whatsapp app op een tv te installeren,
wel kunt u wanneer uw tv is uitgerust met een open web browser gebruik maken van whatsapp web. 

Vertrouwende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Marjolein

 

Whats app op samsung smart tv

@sb ik ben er uit hieronder heel de uitleg.

WHATSAPP OP PC MET WHATSAPP WEB

Slechts enkele mensen weten dat Whatsapp ook uitstekend werkt op de PC, tablet of laptop. Zelfs op een smart TV is het mogelijk om Whatsapp te gebruiken. Gelukkig is het helemaal niet moeilijk om de chat app op een PC of smart TV te gebruiken.

WHATSAPP OP PC, LAPTOP OF TABLET

Om de app op PC, laptop of tablet te kunnen gebruiken is het noodzakelijk om een smartphone te hebben met een SIM kaart. Naast een SIM kaart (een prepaid SIM werkt ook) heb je een browser nodig op je PC. Je kan bijna alle webbrowsers gebruiken, het maakt dus niets uit of je Google Chrome, Firefox, Microsoft Edge, Safari of Opera gebruikt. Je zoekt met de browser de Whatsapp web website op , waarna je met je smartphone de getoonde QR code moet scannen. Als de QR code is herkend, opent de chat app web direct op je PC, laptop of tablet. Je ziet dan al je contacten en kan alles doen wat je gewoonlijk doet. Bekijk de korte handleiding hieronder om te zien hoe het werkt.

Hoe werkt Whatsapp web?
scan qr code voor de app op pcAllereerst moet je een smartphone hebben met een werkende SIM kaart. Pak je telefoon en open de chat app op je smartphone. Helemaal rechts bovenin de app zie je 3 kleine stippen, als je daarop klikt zal een klein menu verschijnen. Kies voor WhatsApp Web. Nu opent de QR scanner van Whatsapp zich. Als je de QR code hebt gescand, zal de app direct te zien zijn op het beeldscherm van je PC, laptop of tablet. Het handige is dat je er ook voor kan kiezen om nieuwe berichten direct op je bureaublad te zien verschijnen middels een kleine messenger popup. Als je smartphone bijna leeg is verschijnt er in de browser een waarschuwing.

Er is ook een programma, dat erg makkelijk in gebruik is.

Zonder SIM kaart

Er is een manier om Whatsapp zonder SIM kaart te gebruiken maar dat vereist wat meer moeite. Binnenkort plaatsen wij een handleiding over het gebruik van de app zonder SIM kaart.

WHATSAPP WEB OP TV GEBRUIKEN?

De app op televisie gebruiken? Dat kan ook, mits het een smart TV is met een browser. Bijna alle smart TV’s beschikken over een browser. Het werkt dan net zoals met een PC, laptop of tablet.
Je opent de app, gaat met de browser van je smart TV naar Whatsapp web, scant de QR code met je telefoon, waarna de app op de smart TV zichtbaar is. Geen smart TV?
Voor enkele tientjes kan je een goede streamer kopen. Chromecast is een fantastische streamer waarmee je van een gewone televisie een smart TV kan maken.