Beantwoorden
Witje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Whatsapp

is het mogelijk om als beheerder van wigo te achterhalen naar welke gsm nrs andere gebruikers sturen? 

Tags (1)
0 Likes
5 reacties
Ex-Netweter
 

Whatsapp

@Witje normaal gezien, als u bedoeld dat u kan zien welke nummers berichten sturen per sms naar andere nummers, is het antwoord ja. Dat staat namelijk op een gedetaileerde factuur via mijn telenet. Moest u deze niet hebben kan u dat opvragen. Moest het over een andere applicatie gaan dan  sms is het antwoord nee. Tenzij er ergens anders foefjes zijn waarmee u dat kan achterhalen maar dat is prive. 

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Whatsapp

Ja dit kan via Mijn Telenet (Mobiel -> Verbruik -> *gebruiker kiezen* -> bekijk details). Dit geldt echter alleen voor sms’en en dus niet voor whatsapp. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Witje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Whatsapp

Het is niet voor mijzelf maar voor één andere wigo gebruiker....haar beheerder beweerd alle nrs te kunnen achterhalen waar zij in Whatsapp mee chat, vroeg mij af of dit wel kon anders is privacy wel ver zoek...

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Whatsapp


@Witje  schreef:

haar beheerder beweerd alle nrs te kunnen achterhalen waar zij in Whatsapp mee chat


Over welke beheerder heeft ze het? Toch niet een beheerder voor haar smartphone? Als dat zo is heeft die beheerder spyware in die foon gestopt.

 

Ze gebruikt misschien Whatsapp web. Ook hier zou dat in principe niet kunnen.

 

Alles wat beveiligd is kan gekraakt worden.   Indien de beveiliging van Whatsapp gekraakt zou zijn, denk ik dat dit zeer vlug wereldnieuws zou zijn. 

 

Mijn mening is ofwel zet die beheerder een grote mond op en weet die gewoon niets, ofwel doet die ongeoorloofde zaken die strafbaar zijn. In beide gevallen gewoon negeren.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Whatsapp

@Witje

 

Ik ga akkoord met beide antwoorden van de collega's hierboven, voor SMS is het antwoord ja, dat kun je zien op de gedetailleerde factuur; voor Whatsapp (en aanverwante apps die data verbruiken en geen belminuten) is het antwoord heel duidelijk NEEN, dat kan NIET .

 

Toch niet met legale middelen .... Als je u in de donkere zone begeeft kan bijna alles ... met alle risico's vandien natuurlijk ... en de illegaal kijkende/lezende  partij moet dan al een "sniffer" op uw gsm geïnstalleerd krijgen ..

 

Maar voor een gewetenloze crimineel kan het dus wel.... Gefrustreerde smiley

 

EDIT: ik zie net dat terwijl ik hier zat te tikken @janne_man bijna net hetzelfde gepost heeft. Hetgeen aangeeft dat ik niet aan het zeveren ben hé Smiley Tong


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes