Beantwoorden
alien51
Freshman Meerweter
Berichten: 77
De vernieuwde WIGO? De vlam zit erin. Goed bezig! Complimentendag

Kan je opnames van een TV-box linken aan één profiel?

Ik heb 2 TV boxen met 2 profielen. Als ik met mijn profiel kijk bij MIJN TV > OPNAMES zie ik ook de opnames van het andere profiel van de andere TV BOX. Kan dit anders? Ik wil enkel mijn (geplande) opnames zien. 

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Alle opnames gedeeld op 2 Tv boxen.

0 Likes
4 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kan je opnames van een TV-box linken aan één profiel?

@alien51  neen kan niet, de opname cloud wordt verdeeld over alle tv boxen die je op je adres hebt, dus alles staat op 1 cloud bij jou en kan niet verdeeld worden.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Kan je opnames van een TV-box linken aan één profiel?

@alien51 Het zou wel kunnen opgesplits worden indien je een 2de abonnement zou afsluiten op hetzelfde adres onder een andere naam. Dit doen ze bijvoorbeeld met inwonende ouders die een apart internet, telefoon en tv abonnement zouden afsluiten.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Kan je opnames van een TV-box linken aan één profiel?

Ik had ergens gelezen dat die profielen op termijn gingen verdwijnen, maar vind het niet meer terug.

Echt nuttig zijn ze niet vind ik, behalve om elk profiel zijn eigen lijst van favoriete zenders te geven. Maar dat maakt het dan weer moeilijker om te onderhouden als er nieuwe zenders bijkomen.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Kan je opnames van een TV-box linken aan één profiel?


@Master-Magic  schreef:

neen kan niet, de opname cloud wordt verdeeld over alle tv boxen die je op je adres hebt, dus alles staat op 1 cloud bij jou en kan niet verdeeld worden.


Dat "kan niet" is een beetje kort door de bocht, vind ik.

Alles kan (technische gezien) ...

 

Indien er vanwege de klanten een grote vraag zou zijn naar zo'n mogelijkheid om opnames te splitsen, dan zou Telenet zoiets kunnen overwegen (bijvoorbeeld bij de eigenschappen van het profiel de optie of je je opnames wilt delen of niet).

 

Maar ik denk dat de meeste klanten dit als een voordeel zien, dat alle opnames gedeeld worden op alle toestellen (en alle profielen).

 


@alien51  schreef:

Ik heb 2 TV boxen met 2 profielen. Als ik met mijn profiel kijk bij MIJN TV > OPNAMES zie ik ook de opnames van het andere profiel van de andere TV BOX. Kan dit anders? Ik wil enkel mijn (geplande) opnames zien. 


Eigenlijk verwarren we hier 2 zaken:

  1. opnames delen tussen verschillende TV Boxen (of breder gezien: opnames delen tussen alle platformen)
  2. opnames delen tussen profielen

Persoonlijk vind ik dat

  1. opnames delen tussen platformen een héél groot voordeel, daar mogen ze niet aan roeren. Je kijkt via de smartphone onderweg, als je thuiskomt kan je gewoon verder kijken via de TV box, of via eender welk ander platform.
  2. opnames splisten tussen profielen zou een voordeel kunnen zijn. Net zoals bij Netflix: iedere gebruiker heeft zijn profiel, en je kan ook verder kijken in een film waar je gestopt bent, maar alleen in je eigen profiel.

Mensen/gezinnen die dat niet nuttig vinden, kunnen gewoon één gemeenschappelijk (gezins)profiel aanmaken.