Beantwoorden
jv5
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Coil whine op TV-box

Hallo allemaal, 

 

Een maand geleden zijn we verhuisd en hebben daarbij een nieuw telenet abonnement genomen en kregen daarmee ook een nieuwe digibox. Onze vorige digibox (een groot geval) maakte geen hoorbaar lawaai, deze kleine "nieuwere" heeft last van coil whine. Ik heb al berichten gelezen van mensen die een nieuwe gevraagd hebben, dat heb ik ook gedaan, maar het probleem blijft hetzelfde: een hoorbaar hoog lawaai, die heel erg lijkt op "coil whine". Je kan het vaak horen bij stillere momenten als de tv netflix of digitale televisie afspeelt. Moet ik dit normaal vinden of is dit niet de bedoeling?

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Digibox Coil Whine

0 Likes
5 reacties
Ex-Netweter
 

Coil whine op TV-box

@jv5 

Om te beginnen gelieve de termen TV-box, Digibox en Digicorder (tag) niet door elkaar te gebruiken.

Dit zijn 3 verschillende toestellen en dat is voor ons heel verwarrend.

Uit je verhaal kan ik wel opmaken dat het hier om een TV-box gaat.

Bijna alle TV-boxen hebben hier in meer of mindere mate last van.

Als jij er echt last van hebt is er maar één oplossing en dat is omruilen.

En dan maar hopen dat die ook niet zo fel "piept".

De TV-box hier piept ook maar zijn "gewhine" is heel aanvaardbaar. (en ik ben daar ook zeer gevoelig voor!).

0 Likes
jv5
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Coil whine op TV-box

Hey @Ex-Netweter , bedankt voor de feedback, daar zal ik in het vervolg op letten.

Bedankt voor je antwoord, afgaande op andere, min of meer soortgelijke posts zal ik er dan maar zelf een oplossing op moeten vinden, ze gaan mij anders in de Telenet winkel voor de 2de keer zien voor hetzelfde probleem... met een "op goed geluk" oplossing.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Coil whine op TV-box

@jv5 probeer eens uw Tv box uit te spuiten met perslucht (te koop in busjes) soms zit er een beetje stof in en draait uw ventilator niet zo goed. Gewoon heel kort op de ventilator spuiten met perslucht zou soms al helpen.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
jv5
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Coil whine op TV-box

hey @kristofDW , bedankt voor de tip, ga ik eens proberen, merci!

0 Likes
Ex-Netweter
 

Coil whine op TV-box

@jv5 

Als je dit probleem kan oplossen dan mag je de oplossing hier posten!

Dat mag in een nieuwe post zijn want dit is interessant voor iedere TV-box eigenaar.