Beantwoorden
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Geen CEC op nieuwe tv box?

Allen, 

 

In de instellingen van de nieuwe tv box vind ik nergens een instelling voor CEC. Gevolg hier is dat beide boxen (op twee tv's ) nu niet automatisch uit en aangaan met de tv, ook al staat CEC in de tv's aan.

Iemand een oplossing?

Marc

0 Likes
30 reacties
Ex-Netweter
 

Geen CEC op nieuwe tv box?

@Theo2 @marc1201 ik ga dat laatste straks es uittesten, gisteren ging de tv weer ni mee uit ook al had ik de reciever eerst uit gezet,ik laat wel iet weten.

Jos

0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Geen CEC op nieuwe tv box?

@Theo2 Je zegt dat je de tv en box nu beide met de rode toets kan bedienen,, er moet ondertussen toch weer iets veranderd zijn aan de software, want mijn Sony doet het nu ook, maar de Samsung niet (heel sporadisch wel) Maar dat is niet volledig wat ik wil. Ik zou willen dat de box mee uitgaat met de tv knop  Reden daarachter is als ik de sleeptimer instel, en tv gaat uit na een bepaalde tijd  dan zou de box mee moeten uitgaan en dat doet hij nu niet  (de digicorders deden dat wel) Iets om door te bellen nog denk ik. 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen CEC op nieuwe tv box?

@marc1201 @Theo2 dat zou dus wel eens kunnen kloppen ik bezit ook een recente samsung 8000 serie heel recent, ik zal het ook nogmaals melden dat het waarschijnlijk met samsung tv te maken heeft.

na installatie van de tv box heb ik zelfs mijn tv terug naar fabriek-instellingen moeten zetten, het beeld was ni om aan te zien.

Jos

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Geen CEC op nieuwe tv box?


@marc1201@  schreef:

@Theo2Maar dat is niet volledig wat ik wil. Ik zou willen dat de box mee uitgaat met de tv knop  Reden daarachter is als ik de sleeptimer instel, en tv gaat uit na een bepaalde tijd  dan zou de box mee moeten uitgaan en dat doet hij nu niet  (de digicorders deden dat wel) Iets om door te bellen nog denk ik. 


Dat laatste wat jij wil is CEC , ik betwijfel of dat nu nog gebruikt wordt want zelfs het volume wordt nu vanuit de afstandsbediening via de box naar de TV versterker gestuurd. De afstandsbediening werkt nu met radiosignaal en ik weet niet hoe de druk op de linkerknop bij de TV geraakt...over HDMI ?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen CEC op nieuwe tv box?

CEC is toch een schakelsignaal die meegestuurd wordt via HDMI en daar heeft de afstandsbediening niets mee te maken.

Ik vermoed digibox aansteken en TV gaat automatisch aan op de juiste bron. Ik weet niet of het omgekeerde ook werkt TV aansteken maar welke van de aangesloten apparaten gaat dan in gang schieten? Heb je een digicorder dan is het geen probleem maar heb je bijvoorbeeld ook nog een BluRay speler of een versterker, gaan die dan alle 3 opstarten? Of gaat enkel het apparaat aan dat gekoppeld is aan de HDMI bron waarop de TV staat?

Moet dit eventueel op alle toestellen ingesteld worden?

Zie ook: https://www.homecinemamagazine.nl/2013/03/wat-is-hdmi-cec-simplink-anynet-bravia-sync-easy-link-etc/



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Geen CEC op nieuwe tv box?


@igvfer@  schreef:

CEC is toch een schakelsignaal die meegestuurd wordt via HDMI en daar heeft de afstandsbediening niets mee te maken.

Ik vermoed digibox aansteken en TV gaat automatisch aan op de juiste bron. Ik weet niet of het omgekeerde ook werkt TV aansteken maar welke van de aangesloten apparaten gaat dan in gang schieten? Heb je een digicorder dan is het geen probleem maar heb je bijvoorbeeld ook nog een BluRay speler of een versterker, gaan die dan alle 3 opstarten? Of gaat enkel het apparaat aan dat gekoppeld is aan de HDMI bron waarop de TV staat?

Moet dit eventueel op alle toestellen ingesteld worden?

Zie ook: https://www.homecinemamagazine.nl/2013/03/wat-is-hdmi-cec-simplink-anynet-bravia-sync-easy-link-etc/


Bij mijn digicorder en TV was volgens mij  duidelijk. Met het groene lampje ging het commando naar de digibox en die zette de TV mee op.

Bij het rode lampje ging het commando naar de TV en die zette de digicorder mee af. Nu verloopt het via radio, dat kan de TV niet ontvangen dus moet alles wel via de TV box...

 

Mijn idee....

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen CEC op nieuwe tv box?

@Theo2 @marc1201 @igvfer @Cru ik dacht ik ga het eens proberen, de tv uitzetten met de afstandbediening van de tv, enkel de tv gaat uit, maar nu ben ik verder gegaan, sec stond aan op mijn tv, die heb ik uit gezet en nu gaat mijn tv wel samen uit met de tv-box als ik de afstandbediening gebruik van de tv box, het werkt nu perfect, natuurlijk voor theo is het pech want die wil alles uitschakelen met de tv omdat er een timer op staat, dit zou dus ook wel eens de oorzaak kunnen geweest zijn, dat ik mijn reciever niet behoorlijk kon koppelen aan de afstandbediening van de tv box

Staelinski
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Primeur! It's your fourth party!

Geen CEC op nieuwe tv box?

Ik heb sinds vandaag de nieuwe digibox.

 

Vroeger bij de oude digibox had ik één afstandsbediening nodig om al mijn toestellen te bedienen (Bose, Tv, digibox). Vanaf nu heb ik opnieuw twee afstandsbedieningen nodig. Eéntje voor mijn home cinema van Bose om het geluid te bedienen en ééntje voor de digibox van telenet zelf te bedienen.

 

Het CEC via HDMI werkt hier niet met het geluid. Héél jammer en een groot nadeel.

 

Ik heb ondertussen telefonisch contact genomen met telenet en die bevestigen mij het "probleem". Ze hebben geen zicht als telenet dit nog zal aanpassen. Ze kunnen me wel vertellen dat er al enorm veel "klachten" over dit ongemak binnenlopen. Ze raden aan dat zoveel mogelijk mensen bellen of mailen hiervoor, zodat ze dit ongemak aanpassen.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen CEC op nieuwe tv box?

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen CEC op nieuwe tv box?

@Staelinski is uw bose gekoppeld via instellingen?

0 Likes
Staelinski
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Primeur! It's your fourth party!

Geen CEC op nieuwe tv box?

Hmmm, vreemd, nu werkt inderdaad de bediening van het geluid via de afstandsbediening van Telenet.

Ik heb niets aangepast. Gisteren werkte dit niet en nu wel.

 

Ik had graag gewoon enkel de afstandsbediening van Bose blijven gebruiken, zodat ik makkelijke kan switchen tussen de verschillende functies en toestellen (PS4, Tv & SoundTouch). Helaas werkt de afstandsbediening van Bose niet meer voor de Telenet digibox.

 

Gelukkig werkt het geluid nu toch al via de afstandsbediening van Telenet.

marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Geen CEC op nieuwe tv box?

Nog nieuws over CEC ondertussen? Ik heb gehoord dat de zendernummering zou terugkomen, wat op zich heel goed nieuws is, maar ik zou CEC ook graag terug hebben. Op de oude digicorders zorgde dat ervoor wanneer je een timer instelt op tv en die gaat uit, dan ging de digicorder mee uit. Dat doet de tv box niet.

Bij de tv op de slaapkamer zorgt dit voor 4 uur onnodig stroomverbruik van de box.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen CEC op nieuwe tv box?

@marc1201  u wil sec? die is er toch via HDMI, maar doet niet wat u wil.

Ik zal u nog een voorbeeld geven, wat met mensen die zowel tv als beamer hebben, dan loopt het al mis zoals u het wil.

langs de andere kant snap ik niet dat de tv moet automatisch uitspringen als er niemand is zou ik die al zeker niet opzetten.

ik persoonlijk wil juist niet dat het gebeurt zoals u zou willen, maar hebt u uw tv wel gekoppeld aan de tv box via instellingen, en ook op de tv de instellingen juist gezet, kijk naar instellingen tv box er zijn meer mogelijkheden tegenover in het begin

ik wil ook niet dat wanneer ik mijn tv aan of uit zet de box en al de rest mee aan springt.

Jos

0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Geen CEC op nieuwe tv box?

@Ex-Netweter  U begrijpt mijn probleem niet.. Wij hebben een tv op de slaapkamer, met box. Tv stellen wij in op timer, zodat als we in slaap vallen op een moment, dat ding geen hele nacht staat te spelen. Bij de digicorders vroeger kon je via cec instellen dat de box mee uitging als de tv (op timer) uitging. De tv boxen doen dat niet en staan dan minimaal nog 4 uur stroom te verbruiken voor niks..

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen CEC op nieuwe tv box?

@marc1201 zoals u het nu uitlegt zou ik een dossier laten opmaken, dus niet perce vragen naar sec, maar de mogelijkheid vragen wanneer de tv uitschakelt de tv-box mee uitschakelt, of bv dat u op de tv-box de mogelijkheid hebt om een tijd in te stellen wanneer hij moet uitschakelen, en dan gaat de tv mee uit,nu er meer en meer in orde komt is het misschien de moment om dit onder de aandacht te brengen, als u belt probeer iemand te pakken te krijgen die goed op de hoogte is van de tv-box.

Jos

0 Likes