Beantwoorden
Kenneth1988
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
YEAH! CAPSLOCK DAY! Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen ondertiteling

Bij een aantal programma's is er standaard ondertiteling voorzien wanneer één van de deelnemers aan het woord is.

 

Wanneer de presentator/verteller aan het woord is zijn er geen ondertitels. 

 

Vroeger kon je deze aanzetten via teletekst 888 maar bij de nieuwe eos box kan je dit niet ( Geen ondertiteling voorzien )

 

- Huizenjager

- Expeditie robinson

- ...

 

Grts Kenneth

0 Likes
5 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen ondertiteling

normaal gezien bij live uitzendingen kan dit wel, bij opnames voorlopig niet.

neem huizenjagers ook op en heb dit probleem ook 😉 

is iets waar aan gewerkt word.

hoe staan je instellingen voor ondertitels ingesteld, er zijn 2 opties, de onderste optie geeft meer ondertitels bij live programma's dan de standaard optie.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Kenneth1988
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
YEAH! CAPSLOCK DAY! Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geen ondertiteling

Hartelijk bedankt! Ik heb het aangepast en volg het op! 😁

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Geen ondertiteling

Bij opgenomen programma's met teletext ondertiteling  die niet start moet men deze wel inschakelen zoals reeds beschreven is. Start de ondertiteling dan nog niet of volkomen asynchroon (wat meestal gebeurd bij kijken vanaf begin) kan men dit synchroniseren door eventjes te pauzeren of vooruit of achteruit te scrollen.

 

hopelijk heeft u er wat aan.

 

groeten 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Geen ondertiteling

@louishufk @Master-Magic louis dit is een heel goede uitleg en heel nuttig kan zijn omdat soortgelijke vragen dikwijls terug komen, ik heb uw tekst gekopieerd en op mijn pc gezet, zo vind ik het terug en kan er mensen mee helpen.

Jos

0 Likes

Geen ondertiteling

Ik heb het volgende probleem gevonden.

Als ik live de ambassade of de mol op vier zie, zijn de ondertitels gewoon zoals ze moeten zijn.

Maar als ik deze programmas opneem en ze dan bekijk, werken de ondertitels wel maar krijg om de paar seconden enkele zinnen te zien en dus niet alle zinnen. Of worden ze vertraagd weergegeven.

 

Heb het dan getest met opnames van vtm, een en canvas en daar werkt wel alles zoals het moet.

 

Is dit een gekend probleem?

Want het heeft gewerkt toen ik de box in gebruik nam en een opname van de ambassade op vier heb bekeken met alle zinnen en geen vertragingen. Dus om de 1 of andere reden werkt dit bij vier niet meer goed...

Box is al herstart geweest.

0 Likes