Beantwoorden
Ivan22
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Kan je TV-box aansluiten op een splitter en hoe?

Na de nieuwe box te installeren in de living en op de slaapkamer begonnen de problemen,het tv signaal voor de box op de slaapkamer komt van een splitter beneden in de living,er is 1 kabel die toekomt in de living en met de vorige box(groot model) had ik een in en uitgang en dat gaf geen probleem,nu is die extra aansluiting  er niet,dus heb ik een splitter gemonteerd en dat geeft problemen  Kan ik een versterker splitter monteren?? En welke dan?? Bedankt bij voorbaat 

 

Titel gewijzigd door DaanJordens (mod) | Vorige titel: Nieuwe TV box

0 Likes
6 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Kan je TV-box aansluiten op een splitter en hoe?

Eigenlijk is er enkel een verschil in aansluitingen als ge ook TV kijkt met een kaartje in de TV.

Als je dit niet doet is er eigenlijk geen verschil in de aansluitingen want de coax tussen Digicorder en TV dient nergens voor.

Dus de coax enkel aansluiten op de TV-boxen en niet meer op de TV.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Kan je TV-box aansluiten op een splitter en hoe?

@Janneke_Dust 

Hij bedoelt waarschijnlijk dat hij de doorlus van zijn digicorder gebruikte om de coax naar de 2de TV (of digicorder) aan te sluiten.

Nu de TV-Box geen doorlus heeft, kan hij geen 2 toestellen aansluiten op één coax, vandaar de splitter ...

 

@Ivan22 

Blijkbaar is jouw signaal niet sterk genoeg om te kunnen splitsen.

Of je gebruikt minderwaardig materiaal (zo'n Brico splittertje  met een IEC F en M connector)

Gebruik een Hirschmann 3-weg splitter met F-connectoren

F connector splitter - Hirschmann (2-weg, 4.1 dB, Ziggo gecertificeerd) ziggo coax splitter hirschma...

 

Kijk ook een op jouw NIU of de coax naar de living aangesloten is op een versterkte uitgang (2 uitgangen op de NIU zijn versterkt (+4dB)), de andere 2 niet.

 

Ideaal loopt er vanaf de NIU een aparte coax naar ieder TV toestel/TV-Box.

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Kan je TV-box aansluiten op een splitter en hoe?

Als ik het goed begrijp bedoelde @Ivan22  dat de coax vanaf de aansluiting vroeger verbonden was met de digibox in de living, en dat deze digibox het signaal doorlusde naar de digbox in de slaapkamer. Ik weet niet of de digibox dit signaal passief doorlusde, of ook versterkte.

Dit doorlussen is met een TV box niet mogelijk, omdat die enkel maar een ingang heeft.

Daarom dat er nu een splitter in gebruik is, wat natuurlijk signaalverlies kan veroorzaken, ook sterk afhankelijk van het type splitter, gebruikte connectoren enz.

 

Wat betreft de vraag; daar waar de Telenet coax kabel het huis binnenkomt plaatst Telenet normaal een NIU (antenne versterker). Afhankelijk van het type, heeft deze verschillende uitgangen. Er zijn uitgangen met 0dB of 4dB versterking.

Misschien heb je geluk, en is nu 0dB in gebruik, wissel dan je kabel eens naar de 4dB aansluiting.

Is het mogelijk de coax kabel die naar de living gaat direkt op deze NIU aan te sluiten, zodat je geen splitter nodig hebt?


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Kan je TV-box aansluiten op een splitter en hoe?

mijn besluit : juiste raadgevingen zijn enkel mogelijk met de juiste en volledige info over zijn bekabeling.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Kan je TV-box aansluiten op een splitter en hoe?

Een min of meer gelijktijdig en gelijkaardig antwoord.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Kan je TV-box aansluiten op een splitter en hoe?

de digicorder versterkt het tv signaal nu niet meer

simpel op te lossen met versterker zet je waar digicorder stond

https://www.hirschmann-multimediastore.nl/antenneversterker/