Beantwoorden
nick76
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Alles op zijn plek! Happy New Year! Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Opnames digicorder nog bekijken na installatie TV-Box ?

Hallo,

 

ik heb momenteel nog een gehuurde digicorder en wens ook over te stappen naar de nieuwe TV-Box...

 

Echter heeft mijn zoontje nog tal van opnames staan op de digicorder en we zouden deze op ons gemak kunnen bekijken / wissen.

 

Dus we dachten om al de nieuwe TV Box te bestellen en te activeren en dan offline nog de opnames van de oude digicorder te bekijken.  (Want we hebben 30 dagen om deze binnen te brengen.)

 

Toen ik echter belde met telenet wisten ze mij te zeggen dat dit niet kon???  De digicorder zou direct niet meer werken na activatie van de TV Box en je zou dus ook de lokale opnames op de digicorder niet meer kunnen bekijken?

 

Heeft iemand hier ervaring mee?  Lijkt me toch straf omdat deze opnames toch lokaal op de digicorder staan???

 

Mvg,

Nick

0 Likes
5 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnames digicorder nog bekijken na installatie TV-Box ?

Als het enkel is om oude opnames te bekijken, trek dan de netwerkabel uit en de coax juist voordat je overstapt. Als die twee kabels uitgetrokken zijn kan er geen signaal van Telenet naar je Digibox komen. Ik vermoed dat via de kabel de vernieuwing van de sleutel komt van de ingbouwde CI+, maar dat stoort niet, vermits het enkel is om opgenomen programma's te bekijken, via het netwerk kunnen ze om zo te zeggen alles. 

Laat maar over een maand weten of het gelukt is.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Opnames digicorder nog bekijken na installatie TV-Box ?

@nick76 deze 30 dagen dienen er net voor om de klant de mogelijkheid te geven zijn of haar opnames nog af te kijken. Sorry dat dit niet duidelijk was toen je contact opnam met Telenet.

 

Je kan dus effectief nog je opnames lokaal bekijken, deze staan op de harde schijf van de digicorder en blijven dus beschikbaar. Ze blijven ook langer dan 30 dagen beschikbaar, maar na 30 dagen zal de restwaarde van het toestel in rekening gebracht worden. Dat is dus waar je rekening mee moet houden. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

nick76
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Alles op zijn plek! Happy New Year! Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Opnames digicorder nog bekijken na installatie TV-Box ?

Bedankt, dit lijkt mij ook het meest logisch...

 

Maar bij de telefonische helpdesk hadden ze ook contact opgenomen met de technische dienst en die waren er 100% zeker van dat door niet meer ging werken.

 

Dus bent u 100% zeker?

 

Dan kan ik met een gerust hart overstappen...

 

Mvg,

Nick

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Opnames digicorder nog bekijken na installatie TV-Box ?

@nick76 yes, 100% zeker. Je kan geen live tv of interactieve functies van de digicorder meer gebruiken, maar de opnames staan lokaal op de harde schijf en kan je dus perfect nog bekijken. Je moet alleen kijken om hem binnen 30 dagen binnen te brengen. 😉 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
nick76
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Alles op zijn plek! Happy New Year! Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Opnames digicorder nog bekijken na installatie TV-Box ?

Nog even opvolgen...

 

Ik ben ondertussen overgestapt op de Telenet TV Box en kan confirmeren dat je inderdaad je oude opnames nog kan bekijken op de Telenet Digicorder.

 

Zelfs in de winkel waren ze niet op de hoogte en verrast dat het lukte...

 

Dus nogmaals bedankt voor de correcte antwoorden!

Nu nog zorgen dat ze ook bij de winkels en telefonisch dezelfde kennis krijgen.

 

Nogmaals bedankt,

Nick