Beantwoorden
BartDG
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Overstappen naar TV-Box

Beste allen,


Ik heb momenteel een AD2200 digicorder. Ik vind dat ding nogal lomp. Gisteren heb ik eindelijk een nieuwe TV gekocht en die ook voor het eerst aan de muur bevestigd. Nu zit ik wat geambeteerd met die grote digicorder, die ik quasi toch nooit gebruik (sinds Netflix). Het ideaal zou voor mij zijn dat Telenet een streaming-only abonnement beschikbaar zou maken voor een bedrag per maand en als ik dan eens TV zou kijken ik gewoon TV zou kunnen streamen. Maar dat gaat (of beter : bestaat) dus (nog?) niet. Er is wel Yugo, maar ik ben niet geïnteresseerd in GSM abbo's van Telenet omdat ik dat via mijn werk heb.


Mijn vader heeft ondertussen zo'n TV-Box en dat vond ik op zich wel een oplossing : een stuk kleiner, dus makkelijker weg te werken achter de TV die aan muur hangt. Blijkbaar toch een probleem: ik heb geen "witte modem". Ik heb een gewone Docsis 3.0 modem zonder ingebouwde WiFi - model: CV7160E. (dat is dus zo eentje dat je niet via "mijn telenet" kan beheren - dat hoeft voor mij ook niet: ik beheer zelf mijn eigen netwerk wel en dat is nog nooit een probleem geweest).


Men beweert nu dat, omdat ik geen zo'n witte modem hebt, dat ik geen TV-Box kan gebruiken. Is dat effectief zo? Ik heb eens op de website gekeken bij Telenet, en blijkbaar zijn er ondertussen ook alweer nieuwe modems ter beschikking. De CV8560E lijkt mij wel een interessant model omdat dat een Docsis 3.1 model is en ik wellicht in de nabije toekomst zo'n gigabit speedboost zou vragen.

Mijn vragen zijn dus:

1) klopt dat, dat ik met mijn huidige modem geen TV-Box kan gebruiken?

2) als ik dan toch een nieuwe modem nodig heb, is de CV8560E al ter beschikking?

3) werkt de TV box dan wel met de CV8560E?


Bedankt!

 
 
 
 
 
0 Likes
34 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overstappen naar TV-Box

@BartDG  ik heb ook zo een nieuwe ' witte modem '  de Docsis 3.1 E-router en een tv box. Dat werkt perfect op elkaar en daarbij heb ik nog een eigen wifi netwerk ( dus niet via de modem ) Moest je dat willen hebben raad ik je aan alles om te ruilen zodra de Telenet centers terug open zijn. Die Docsis 3.1 kan ook perfect de Giga snelheden aan dat  is geen probleem. Beste is wel te bellen naar het Telenet center en een modem en tv box aan de kant te laten leggen want anders is de voorraad niet groot. 

Houd er wel rekening mee dat door de Covid-19 de tv boxen geheel uit voorraad zijn die komen pas weer als alles achter de rug is. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BartDG
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Overstappen naar TV-Box

Fantastisch om te horen dat dit effectief werkt Patrick!  Zoals ik het lees is het net alsof jij zelf die modem hebt geïnstalleerd, kan dat?  (niet dat ik daar bang voor ben, het is gewoon kwestie van de eerste van de muur halen, vervangen door de andere en de kabelkes versteken.  De rest moet in de centrale gebeuren)  Het zou echt top zijn mocht Telenet toestaan dat je dat zelf doet!

 

Ook fijn om te horen dat het werkt met die nieuwe modem zonder wifi, want 't is ook om die reden dat ik die wil (heb zelf een volledig Ubiquiti netwerk, daarom kan ik met die Wifi van telenet zeker niets doen)

 

Bedankt voor de info!

 
 
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overstappen naar TV-Box

@BartDG  yep !!! heb dat helemaal zelf gedaan. Oude modem binnen in het Telenet center en de nieuwe mee naar huis. Stappen doorlopen voor activering en je bent vertrokken. Er zit ook Briding op dus daar kan je ook mee werken. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Overstappen naar TV-Box

De modem kun je omruilen in 'n Telenet center

Ze configureren je modem gratis in het center.

Bij thuiskomst sluit je de babels terug aan,en je kan metteen terug internetten.

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Overstappen naar TV-Box

Als ik me niet vergis is de  CV8560E modem nog niet beschikbaar. 

@Suzy  verbeter me als dit niet correct is. 🙂

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overstappen naar TV-Box

@fieldoxide  de CV8560E heb ik ook dat is de Docsis3,1 E-router maar je hebt ook nog de CV8560 QE en die is niet beschikbaar.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Overstappen naar TV-Box

@patrick37 @Suzy  Is de CV8560 QE dan de nieuwe all in one die nog moet verschijnen? 

Enig idee wanneer we deze kunnen verwachten? 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overstappen naar TV-Box

@fieldoxide  geen idee wanneer deze te krijgen is maar het is ook de 3.1 modem en kan snelheden tot 10 GB aan. Voor de rest zit er een router gedeelte in wat in de E-router niet zit. Voor de rest zijn de specs gelijk aan die van de E-router. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Overstappen naar TV-Box


@fieldoxide  schreef:

Als ik me niet vergis is de  CV8560E modem nog niet beschikbaar. 

@Suzy  verbeter me als dit niet correct is. 🙂


@fieldoxide deze modem wordt nu standaard geïnstalleerd bij klanten die een Giga Speedboost nemen. De modem policy is voor de rest nog niet duidelijk voor dit type van modem, zal hier nog eens naar horen.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Overstappen naar TV-Box

@Suzy  En wat met de all in one CV8560 QE? Is deze al te verkrijgen? 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Overstappen naar TV-Box


@fieldoxide  schreef:

@patrick37 @Suzy  Is de CV8560 QE dan de nieuwe all in one die nog moet verschijnen? 

Enig idee wanneer we deze kunnen verwachten? 


@fieldoxide klopt, de CV8560QE is het nieuwste type van modem, deze werd al bij enkele klanten geïnstalleerd in een testfase. Of je deze ondertussen al vrij kan verkrijgen is nog niet duidelijk. Ook dit is deel van de modem policy dat ik opnieuw moet navragen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Overstappen naar TV-Box

@Suzy Dat zou tof zijn als je de modem policy eens wil navragen. 🙂

Ik heb zeker interesse om deze modem te testen, dat maakt het voor mij ook makkelijker om de speedboost optie eveneens te activeren. 🙂

0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Overstappen naar TV-Box

@Suzy  ik stuur het je in pb 😁

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Overstappen naar TV-Box

Voor digicorder - TV box  - modem ruil, of technische problemen kan je hier telefonisch terecht bij het Telenet center,en komen ze aan huis.

Weet niet of dat in elk center zo is.

Weet wel niet of die allernieuwste modem 3.1 al in voorraad is.

0 Likes