Beantwoorden
Asterix
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Problemen met Terugkijk TV op TV-box

Hallo allen,

 

Sinds mijn overschakeling naar Digitale TV met TV box, ongeveer een 2 jaar nu, al veel miserie gehad met de terugkijk funktie.

Regelmatig krijg ik de foutmeldingen CS2512, CS2500, en nog enkele (99..) die ik niet genoteerd heb.

Soms lukt het door simpel op OK knop te drukken, daarna op kijken vanaf begin, en dan in het menu verder kijken te drukken, om de film (serie,....) verder te bekijken.

Bij VTM echter start de serie steeds vanaf het begin.(verder spoelen is daar niet mogelijk)

Leuk hoor, daar de film bijna ten einde was, en ik verplicht word om terug vanaf begin te kijken. (en daarna soms nogmaals die fout te krijgen)

Heb reeds vele malen zowel modem als tv box gereset, wat schijnbaar hielp, maar na enkele dagen moet ik vaststellen dat de fout terug komt.

Deze fouten komen enkel voor bij terugkijk TV en niet bij live uitzendingen.

Eén enkele maal kreeg ik de fout ook bij afspelen van een opgenomen film.

 

Ik heb op het forum al gekeken en moet vaststellen dat ik niet de enige ben met deze miserie.

Graag had ik een afdoende oplossing gezien voor dit probleem.

Voor veel niet technisch onderlegde mensen is het resetten van de tvbox en modem al een onoverkomelijk probleem, vooral ouderen, als ze deze procedure al kennen.

En eerlijk gezegd, is dit ook niet de ideale oplossing.

 

Wat hoop ik hier te lezen als antwoord ?

Heeft er iemand een afdoende oplossing, zodat er na x aantal dagen, weken, ..., niet steeds naar de noodoplossing moet gegrepen worden mits het resetten van de toestellen, maar wel een defenitieve oplossing van dit probleem.

Ik dacht dat we genoeg betaalden om zonder (regelmatige) problemen TV te kijken.

Hopelijk lezen de juiste 'slimme bollen' van Telenet mee, zodat ze een afdoende oplossing kunnen geven.

Zoals jullie hier tussen de regels kunt lezen, ben ik allerminst gelukkig met deze situatie.

 

Verder zie ik jullie antwoorden tegemoet,

 

mvg,

Asterix

 

 

Titel aangepast door @Tae-Yoon | Vorige titel: TVbox en terugkijk miserie !

Tags (2)
10 reacties
Ex-Netweter
 

Problemen met Terugkijk TV op TV-box

@Asterix 

Dit is misschien niet direkt een oplossing voor jou. Maar als je steeds problemen hebt met terugkijk TV dan zou ik die niet meer gebruiken(betalen).

Ik heb ook al bijna 2 jaar een TV-box zonder terugkijk TV.

"Alle" programma's die ik graag wil zien neem ik (in serie) op en bekijk ik later. Je kan op de TV-box "onbeperkt" gelijktijdig opnemen. Heb hier nauwelijks al problemen mee gehad. Soms zijn er opnames die (zogezegd) mislukt zijn. Deze moet je dan gewoon laten staan en zeker niet wissen en dan komen ze alsnog in orde.

Nogmaals: I ❤️ my TV-box. Ik wil zeker niet terug naar de Digicorder.

0 Likes
Asterix
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Problemen met Terugkijk TV op TV-box

@Ex-Netweter 

 

Dit is inderdaad als noodoplossing een goed idee, dank u.

Doch dit lost het probleem niet op.

Echter, zo moeilijk als ik ben 😉 , had ik graag het beloofde gehad, waar ik (we) voor beta(a)l(en).

 

Toch bedankt voor het antwoord.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Problemen met Terugkijk TV op TV-box

@Asterix 

Geef het zelf opnemen zeker eens een kans.

Ik was tester van de TV-box (en nu herinner ik mij) zolang had ik ook terugkijk-TV.

Daar waren 2 grote nadelen aan in mijn herinnering:

1. zoals jij al aanhaalde kan je niet alle zenders vooruit/achteruit spoelen.

2. de beeldkwaliteit van terugkijk-TV was beduidend lager als de "zelf opgenomen" programma's.

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Problemen met Terugkijk TV op TV-box

Beide foutmeldingen verwijzen naar de internetverbinding. Je kan dit zelf hier controleren:

Screenshot 2020-09-24 at 20.09.27.png

 

Wat geeft dit? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Problemen met Terugkijk TV op TV-box

@Asterix  Ik gebruik terugkijktv elke dag op de tvbox en krijg deze foutmeldingen nooit. Het is inderdaad erg vervelend dat je op de DPG-zenders zoals VTM niet kan doorspoelen, maar dat is omdat deze zenders dat zo hebben opgelegd.

 

Soms zijn er algemenere problemen zoals groen beeld bij opnames en terugkijktv een paar dagen geleden. Of opnames die soms mislukt lijken maar daarna toch terug in orde zijn.

 

Maar ook ik ben zeer tevreden met mijn tvbox.

 

@m-jan20haalde al aan dat het wel eens aan je internetverbinding zou kunnen liggen. Hoe is de tvbox verbonden met de modem?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Asterix
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Problemen met Terugkijk TV op TV-box

Mijn tvbox staat op ongeveer 2 meter van mijn modem, en is draadloos verbonden.

Problemen zoals groen beeld enzo heb ik nog niet gehad, evenmin schijnbaar mislukte opnames.

 

Ik denk ook dat ik als ik ga kijken naar de internetverbinding na verschijnen foutmelding, dat de verbinding terug normaal is. Waarom ik dit denk. Indien ik na foutmelding op de ok knop afstandsbediening druk, kan ik terug de film starten.

Ik zal dit dus volgende maal wel eens testen en bekijken.

 

 

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Problemen met Terugkijk TV op TV-box

@Asterix 

Als je TV-box draadloos is verbonden dan moeten je niet verder zoeken naar een oplossing.

Verbinden met een kabel en je probleem zal opgelost zijn.

Al is de afstand maar 2 meter, een draadloze verbinding zal nooit hetzelfde zijn (stabiliteit/snelheid) als een verbinding met draad.

Asterix
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Problemen met Terugkijk TV op TV-box

@Ex-Netweter 

Een goede 'vaste' verbinding met kabel is natuurlijk altijd stabieler dan draadloos.

Zal kortelings eens een kabel aansluiten en zien wat dat geeft.

 

Gisteren terug foutmelding gehad (9952 dacht ik, ben niet zeker maar in elk geval 99..) en ben dadelijk gaan kijken in de instellingen => netwerk => status, en mijn verbinding met internet was inderdaad verbroken, maar niet tussen (draadloze) tvbox en modem, maar wel tussen modem en telenet aansluiting.

Kon normaal tv kijken maar terugkijk tv was een probleem.

Ga dit eerst wat nauwkeuriger opvolgen.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Problemen met Terugkijk TV op TV-box

@Asterix 

Gewoon tv kijken doe je via de coax aansluiting. Dat gaat geen problemen geven. (tenzij er een coax in slechte staat zou gebruikt worden).

Alle andere zaken, zoals opnames, terugkijken of opvragen uit tv-theek, gaan via de netwerkverbinding. Dat kan problemen geven bij gebruik van wifi.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Asterix
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Problemen met Terugkijk TV op TV-box

Heb ethernet-kabel  geinstalleerd, en inderdaad, heb tot hiertoe geen problemen meer ondervonden.

Hopelijk blijft het zo.

 

Vermits draadloos verbinden op amper 2 meter problemen geeft, zou men beter deze optie op tv box verwijderen of verder optimaliseren zodat het naar behoren werkt.

Ook de mensen die de installatie komen doen (aansluiting telenet) zouden beter moeten weten en deze tvbox standaard al van een ethernet-kabel te voorzien.

Dit zou veel ergernis besparen bij vooral niet technisch onderlegde - en oudere mensen.

 

In ieder geval bedankt aan degene die op mijn bericht gereageerd hebben.