Beantwoorden
CS_Tienen
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your third party! It's your second party! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Enkele problemen met de nieuwe TV-box

Sedert mijn verhuis beschik ik over de nieuwe digicorder.  Ik was enthousiast over de uitleg van de technieker, vooral over het feit dat ik nu met één afstandsbediening al mijn toestellen kan bedienen, de toetsen oplichten als het donker wordt en je ook de toestellen kan bedienen met je stem - al gebruik ik deze laatste mogelijkheid niet.

 

Na drie maanden te werken met de nieuwe digicorder, begin ik me stilaan de vraag te stellen of ik er wel goed aan gedaan heb om over te stappen omwille van de volgende problemen die zich geregeld voordoen:

 

1) "Even geduld" -ik vermoed dat er dan updates doorgestuurd worden- maar nadien verandert het toestel volledig zelfstandig van zender. Voorbeeld: ik luister naar de radio, toestel gaat op "Even geduld" en nadien ga ik niet terug naar de radio maar naar een TV zender.

2) Regelmatig "bufferen" waardoor alles blokkeert.  Soms helpt het om alle toestellen uit te schakelen en terug op te starten, maar soms ook niet.

3) Gelinkt toestel: dit is in mijn geval het home cinema systeem.  Ik moet dit op geregelde tijdstippen terug linken (heeft misschien te maken met updates??)

4) Herinneringen: spijtig dat je geen keuze hebt om het tijdstip te kiezen of om automatisch naar de zender/programma te gaan zoals bij de vorige digicorders.

5) Mijn TV - Geplande opnames: series die afgelopen zijn kunnen niet verwijderd worden uit de Geplande opnames.

 

Worden hier -binnen afzienbare tijd- nog oplossingen voor voorzien?

0 Likes
9 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Enkele problemen met de nieuwe TV-box

@CS_Tienen 

"even geduld " zie ik alleen bij het opstarten. Dat is dan ook maar hoofdzakelijk omdat ik in eco mode start.

"bufferen" is niet normaal. Ik weet niet wat je bedoeld met terug opstarten. Is dat met de knop achteraan de tv-box. Indien niet dat eens proberen.

"gelinkt toestel" Is niet normaal. Moet eigenlijk wegblijven bij goed opgestart systeem.

"herinneringen" Is inderdaad niet mogelijk.

"geplande opnames" kunnen per aflevering op eenvoudige wijze verwijderd worden. Via telenet app. (In app: wegvegen, niet selecteren)(dit geeft geen garantie dat je de opname niet krijgt.)

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Enkele problemen met de nieuwe TV-box

Titel even aanpassen ? Is TV-box geen digicorder...

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Enkele problemen met de nieuwe TV-box

  1. Even geduld: dit zou inderdaad echt niet mogen. Heb dit persoonlijk nog nooit meegemaakt en enige oplossing die ik zou kunnen bedenken is; even kijken of eco-modus aanstaat? 
  2. Bufferen: is de TV-Box aangesloten via een netwerkkabel of via wifi? Netwerkkabel geeft bij mij nooit problemen. Indien toch met de netwerkkabel: misschien zit u over je verbruikslimiet van internet, en dan wordt je op verlaagde snelheid gezet. Dit kan problemen geven het het bufferen (niet zeker of dit effectief effect heeft @Suzy ). 
  3. Gelinkt toestel: geeft bij ons geen enkel probleem (gelinkt met Sonos). Wij zetten de TV-Box echter nooit uit met de knop langs achter, misschien kan dit een oorzaak zijn. Heb bij updates wel gezien dat er constant verbeteringen voor Home cinema systemen worden toegevoegd. 
  4. Herinneringen: inderdaad minder opties dan vroegere Digicorder. Dit wordt misschien in toekomstige updates toegevoegd. 
  5. Mijn TV - geplande opnames: dit kan je (inderdaad) via de nieuwe Telenet TV app doen. Zouden ze ook mogen toevoegen aan de TV-Box zelf. 

Ik test de TV-Box als sinds het prille begin en heb geen van bovenstaande problemen (buiten puntje 4 & 5) nooit gehad. Heb hier al vaker gemerkt dat het van gebruiker tot gebruiker afhangt. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Enkele problemen met de nieuwe TV-box


@m-jan20  schreef:
Bufferen: is de TV-Box aangesloten via een netwerkkabel of via wifi? Netwerkkabel geeft bij mij nooit problemen. Indien toch met de netwerkkabel: misschien zit u over je verbruikslimiet van internet, en dan wordt je op verlaagde snelheid gezet. Dit kan problemen geven het het bufferen (niet zeker of dit effectief effect heeft @Suzy ). 

@m-jan20 zelfs als je over je maandelijkse limiet van je Telemeter zit en op smallband wordt gezet, heeft dit geen impact op je TV-box. Dit omdat de internet streams die voor je TV-box gebruikt worden, apart lopen op de modem. Maar buffering heeft effectief wel met het netwerk te maken, sowieso de bekabeling en aansluitingen nakijken. Beste resultaat heb je nog altijd met een directe UTP op de modem van Telenet. Af en toe zijn er algemene storingen die 'buffering' problemen kunnen veroorzaken, vorige week was dit bijvoorbeeld 1x het geval. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Koenhenri
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Enkele problemen met de nieuwe TV-box

heb hier net dezelfde problemen, ook de netfilx app werkt niet zoals het moet, zwart beeld, vanzelf afsluiten, geen film of serie kunnen laden (blijft op 24% staan)

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Enkele problemen met de nieuwe TV-box


@Theo2  schreef:

Titel even aanpassen ? Is TV-box geen digicorder...


@Suzy  Als je via een zoekrobot hier terecht komt zie je niet dat het een subrubriek is van de Tv-box. De vraag van @Theo2 lijkt me terecht.

0 Likes
PeterVwwk
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Enkele problemen met de nieuwe TV-box

Ik kan alleen meedelen dat ik ook probleem 1 met regelmaat ondervind.

Het ‘even geduld’ scherm en dan springen naar een of andere tv uitzending, voornamelijk als de radio opstaat of als we uitgesteld kijken. Beide gevallen betekent streamen en ik heb de indruk dat als de stream hapert, de box er niet goed mee om kan.

In plaats van verder te gaan, een korte reset en naar tv ( wat dan geen streaming is, maar gewoon info op de kabel is)

Met de laatste release (oktober 2019) is het wat beter maar toch hinderlijk.

het lijkt dat de box geen buffering doet of niet voldoende om stream haperingen op te vangen. Of de hapering netwerk of content server streaming problemen zijn kan ik niet onderscheiden.

 

de andere problemen heb ik niet onmiddellijk last van.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Enkele problemen met de nieuwe TV-box

@PeterVwwk 

Kijk uw kabels eens goed na.

Start het hele systeem eens terug op. Een na een vanaf de modem telkens wachten tot het vorige klaar is.

Als je dan nog problemen hebt neem dan contact met Telenet en vraag om uw aansluiting na te zien op storingen. Storingen niet alleen bij u, maar ook in de buurt.

Succes


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Enkele problemen met de nieuwe TV-box


@janne_man  schreef:

@Theo2  schreef:

Titel even aanpassen ? Is TV-box geen digicorder...


@Suzy  Als je via een zoekrobot hier terecht komt zie je niet dat het een subrubriek is van de Tv-box. De vraag van @Theo2 lijkt me terecht.


@janne_man @Theo2 terechte bemerking, heb de titel onmiddellijk gewijzigd. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes