Beantwoorden
BartD2
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner!

Samsung Qled One Connect Box koppelen aan TV Box

We hebben sinds gisteren een nieuwe Samsung Neo Qled 8K TV met One connect Box. Bij het installeren herkent hij de Telenet TV Box niet. Als we deze manueel toevoegen krijgen we alleen geluid en geen beeld. We hebben al andere HDMI-kabels geprobeerd, op verschillende HDMI-poorten proberen aan te sluiten, maar steeds hetzelfde : geluid maar geen beeld. Onze TV Box is een Arris DCX960 (deze geven we ook in bij de setup van de Samsung TV). Heeft er nog iemand deze ervaring en oplossing ? Bedankt !

0 Likes
11 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Samsung Qled One Connect Box koppelen aan TV Box

Ik had tot voor kort een Samsung met zo’n aparte connect box, in combinatie met een TV Box. Alles was plug and play.

Ik zou de firmware van je TV eens upgraden. Dikwijls bevat die fixes voor hdmi issues.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BartD2
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner!

Samsung Qled One Connect Box koppelen aan TV Box

Volgens de Samsung TV zijn er geen upgrades beschikbaar en draait hij op de laatste upgrade. Nog tips ? 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Samsung Qled One Connect Box koppelen aan TV Box

Ga eens naar http://Samsung.com/support vul daar je toestel in en dan kom je op de support pagina van je toestel. Daar kan je zien welke FW momenteel beschikbaar is. Meestal is deze FW weken tevoren beschikbaar alvorens je ze ziet via instellingen van je TV.

Indien een nieuwe FW: op een usb zetten en dan terug naar update laten zoeken , hij gaat vragen of hij mag zoeken op USB. Ja, enz…

Zo doe ik het altijd.

Bvb: heb ook een nieuwe Qled Neo en de firmware was ook up to date volgens de instellingen. Zit ondertussen al aan 1506 via deze support pagina.

0 Likes
BartD2
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner!

Samsung Qled One Connect Box koppelen aan TV Box

Bedankt. Het toestel heeft ook de laatste software, 1506.0, dus waarschijnlijk ligt het probleem elders.

Nog suggesties ?

0 Likes
Ex-Netweter
 

Samsung Qled One Connect Box koppelen aan TV Box

@BartD2 , heb ook aan alles zitten denken, maar zo te zien heb je al alle mogelijkheden uitgeprobeerd. Ik kan het zelf niet testen gezien ik met een ci+ module werk. Mijn  tv herkende ie onmiddellijk. Ik denk dat, gezien dit een zeer recent toestel is (een paar weken op de markt) je zal moeten wachten tot er ofwel een update komt van de tv box en/of van je tv.

 

PS: als laatste kan je ook nog een reset doen van je tv en de tv box ??

PPS: een andere type van decoder invullen ?

 

0 Likes
BartD2
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner!

Samsung Qled One Connect Box koppelen aan TV Box

Bedankt voor al je info.

Heb je enig idee welk ander type je kan invullen ? ik heb al gelezen dat je UPC moet selecteren soms, maar als decoder weet ik niet welk type het best werkt.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Samsung Qled One Connect Box koppelen aan TV Box

Met UPC, probeer eens Arris en Dcx 960 als model ?

 

0 Likes
BartD2
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner!

Samsung Qled One Connect Box koppelen aan TV Box

Reeds geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde resultaat.

Toch bedankt !

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Samsung Qled One Connect Box koppelen aan TV Box

@BartD2 als je manueel toevoegt, moet je dan een device type ingeven?

Probeer eens Pace - DCR7111 ipv Arris.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Samsung Qled One Connect Box koppelen aan TV Box

@BartD2 lees dit eens: https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Samsung-One-connect-in-combinatie-met-Mediabox-Next-werkt-niet...

 

Lijkt me identiek wat jij ondervindt. Bij deze persoon bleek er een probleem met de One Connect box.


PS: de Ziggo Mediabox Next is hardwarematig identiek aan de Telenet TV Box.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
FilipD
Moderator
Berichten: 185
De magic number! It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Even demarreren...

Samsung Qled One Connect Box koppelen aan TV Box

Ik heb zelf ook een recente Samsung Qled met een One Connect Box. Maar wat bedoel je precies met manueel toevoegen? Ik weet eenmaal je de connectie doet dat je via de software van de tv meteen ook een heleboel opties krijgt zoals CEC en dat je deze dan kan bedienen met de remote van Samsung zelf. 

 

In mijn geval heb ik hem eerst gewoon aangesloten en had ik meteen beeld en geluid, daarna ook de afstandsbediening gekoppeld en CEC aangezet waardoor deze opstart als ik op de bron ga.

 

Indien nog niet getest zou ik eerst gewoon hem inpluggen maar verder niets doen. Indien bij geen beeld en geluid en al andere kabel getest zou ik gewoon eerst eens zien voor een andere TV-box, lijkt me de snelste manier. Afhankelijk hoelang je hem hebt kan je meteen ook voor het advies gaan van @Steven-E, en aanspraak doen om gewoon meteen om te ruilen.

Zoniet kan je eens navragen of Samsung gewoon niet tot bij je thuis komt, tegenwoordig is dat meer de trend bij grotere elektronica. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.