Beantwoorden
Evg1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Samsung one remote AB gebruiken voor TV-box

Graag had ik de Samsung one remote gebruikt als afstandsbediening van zowel de tv box als tv (Samsung qe55q90talxxn). Als de tv box ‘in het zicht staat’ lukt dit ook, maar zodra het deurtje van de kast waarin de tv box staat toe gaat, kan ik niet meer van kanaal veranderen met de one remote. Hoe praat de one remote met de tv box, is dit via HDMI, IR of RF? Indien via IR is een IR extender mss een optie. Indien niet…? Iemand tips?

Tags (1)
0 Likes
8 reacties
Ex-Netweter
 

Samsung one remote AB gebruiken voor TV-box

@Evg1 

De AB van de TV-box is IR en RF.

De AB van de TV is IR. Dus als je  voor een toestel in een kast wil gebruiken zal inderdaad een IR-extender nodig zijn.

Evg1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Samsung one remote AB gebruiken voor TV-box

Bedankt. Ik weet niet wat er anders is qua setup of instellingen, want gisteren werkte het niet, maar vandaag wel. (met IR extender)

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Samsung one remote AB gebruiken voor TV-box

@Evg1  Kan je niet opteren voor een Logitech Harmony? Deze heeft standaard IR en RF, zodat het niet uitmaakt of je het kastje dichtdoet of niet. Dit werkt ook met IR signalen met IR repeaters en kan je zelfs gebruiken met je gsm:-)


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
GeertVanEeckhou
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! De kop is eraf! Hi there!

Samsung one remote AB gebruiken voor TV-box

identiek probleemmet samsing q80.  Remote samsung is volgens mij niet ir maar bluetooth.   Kan namelijk zelfs in de keuken mijn tv in living bedienen.  Tv stuurt ir uit en van zodra tv kast voldoende openstaat lukt het (ook vanuit keuken).  Vermoed dat ir extender idd. een oplossing is. Zelf extra probleem niet uitschakelen tvbox zowel IR als Hdmi cec.  Aanzetten via hdmi cec lukt wel.  Reeds van alles geprobeerd.  Iemand ?

0 Likes
Warlord_Zico
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Samsung one remote AB gebruiken voor TV-box

Je selecteert Telenet in je TV. Dan krijg je 4 pogingen om de kanalen te verzetten. Dit lukt uiteraard niet. Dan kan je het merk van de TV box zelf bepalen. Hier kies je het merk Arris en het model DCX960. Dan kan je de nieuwe TV box met de one remote bedienen. Werkt bij mij perfect ( QE65Q85R)

Warlord_Zico
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Samsung one remote AB gebruiken voor TV-box

Ivm met alles uitschakelen via de one remote. Je drukt op de home knop van de remote. Dan selecteer je de power icon van Telenet. Dan is alles zeker uitgeschakeld. TV box zal via cec de rest uitschakelen ( TV, Surround, etc ).

0 Likes
GeertVanEeckhou
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! De kop is eraf! Hi there!

Samsung one remote AB gebruiken voor TV-box

Via home, telenet, en dan uitschakelen stroom kabelbox lukt.  De tv moet dan wel zijn ir kunnen doorgeven naar de decoder. Bedankt voor de tip.  Gek dat het aanzetten wel lukt via de aan-uit knop van de remote.

GeertVanEeckhou
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! De kop is eraf! Hi there!

Samsung one remote AB gebruiken voor TV-box

Ook eens uitgeprobeerd, alhoewel bij mij na 3 pogingen de kanalen wel verzet worden.  Werking met de nieuwe instellingen identieke werking.  Vermoed dat mijn tv ondertussen zelf de instellingen vindt.  Toch bedankt.

0 Likes