Beantwoorden
Lrsmts
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe Samsung Solar remote koppelen met de TV-box?

Hallo! 
Ik heb een nieuwe tv (Samsung frame 2021) en daarbij hoort een universele afstandsbediening die blijkbaar zou werken via Bluetooth (maar ben hier niet zeker van), nl: de solar remote. 
Ik probeer deze te koppelen aan mijn Telenet TV box maar helaas zonder succes. 

volgens de instellingen via Samsung TV lukt het niet om de afstandsbediening te koppelen, ondanks dat ik alle juiste stappen onderneem. Zelf als ik handmatig het model kies (Arris + modelcode…) lukt het niet. 

ik zou ook de afstandsbediening van Telenet kunnen gebruiken, ik kan hiermee alles doen behalve het geluid van de tv wijzigen. Met die van Samsung kan ik ook alles, behalve tussen de zenders zappen 🤷🏼‍♀️ 

het maakt mij ondertussen niet meer uit elke van de 2 ik gebruik, zolang ik maar 1 afstandsbediening ipv 2 moet gebruiken, ben ik al blij 😀 

 

wie oh wie kan mij hierbij helpen? 
alvast bedankt!

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Samsung solar remote

0 Likes
5 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Samsung Solar remote koppelen met de TV-box?

@Lrsmts  

De afstandsbediening van de tv kan je niet koppelen aan de tv box aangezien de tv box maar één afstandsbediening tegelijk kan koppelen. Dus normaal gezien is de afstandsbediening van de tv box al gekoppeld. Je kan wel de afstandsbediening van de tv box koppelen met je tv dat is geen probleem. Hier kan je precies nalezen hoe je dit kan doen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Lrsmts
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe Samsung Solar remote koppelen met de TV-box?

Ik heb dit al meermaals geprobeerd, helaas werkt dit niet. Ik kan het geluid van de televisie niet bedienen met mijn Telenet afstandsbediening. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Samsung Solar remote koppelen met de TV-box?

@Lrsmts  

Is er ook niet een bepaalde instelling in de tv die je moet aanpassen hiervoor ? 

Sommige toestellen hebben instellingen die je dient aan te passen voor iets anders weer werkt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Lrsmts
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe Samsung Solar remote koppelen met de TV-box?

Ik heb er geen idee van.. misschien moet ik 1 van beide (of beiden, maar weet niet of dat kan?) afstandsbedieningen eens “ontkoppelen” opdat ik 1 volledig kan gebruiken? Het blijft voorlopig een mysterie… ik weet alleszins dat het wel kan om 1 voor alles te gebruiken. Dus er moet een oplossing bestaan 😄 bedankt alvast 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Samsung Solar remote koppelen met de TV-box?

@Lrsmts  

Je kan het eens proberen natuurlijk alles los koppelen en opnieuw beginnen. Maar of het de oplossing is weet ik niet. Hier haalde ik gewoon de afstandsbediening uit de doos heb die gekoppeld aan de Sonos en de tv en alles werkte. Kan zelfs de tv ook bedienen voor het geluid als ik de Sonos los koppel. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes