Beantwoorden
Stinu
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

TV-box geluidniveau van box

Ik ben zojuist gestart met het testen van de nieuwe telenet TV-box.

Maar het lukt me niet om het volume aan te passen.

 

Via de afstandsbediening probeert hij het volume van de tv aan te passen, in plaats van het volume van de TV-box zelf (zoals de vorige).

 

Ik heb via een optische kabel (op de TV zelf) externe speakers ingesteld.

Het geluidsniveau aanpassen via afstandsbediening van de TV doet niets wanneer deze op externe speakers staat. (Samsung UE46EH5000)

 

Verder heb ik nog een chromecast op de TV aangesloten, waardoor het dus niet mogelijk is om de optische kabel rechtstreeks op de TV-box aan te sluiten.

De tv heeft geen HDMI - ARC.

 

De externe speakers hebben geen afstandsbediening, en staan dus op een vast geluidsniveau ingesteld.

 

Hoe pas ik dus aan dat ik het geluidsvolume op de TV-box zelf regel?

 

 

0 Likes
10 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5303
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-box geluidniveau van box

het geluid gaat niet meer via de tv box om luider en stiller te zetten, alles gaat nu via je tv of surround systeem of boxen die dus via je tv zijn aangesloten of via de telenet tv box.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Stinu
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

TV-box geluidniveau van box

Iemand een idee waar ik kan aangeven dat ik de nieuwe TV-box zal terug sturen en uit de test zal stappen? (Ik heb mijn huidige nog steeds, en wens deze dus ook niet terug te sturen).

 

Mijn boxen hebben geen afstandsbediening, en ik kan dus mijn de nieuwe box gewoonweg het geluidsvolume niet meer aanpassen zonder op te staan.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

TV-box geluidniveau van box

@Stinu, daar neem je best even contact voor op via 015/33.44.88. Dit is het team bij Telenet dat alle vragen en feedback over de TV-box behandelt. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

TV-box geluidniveau van box

@StinuWaarom zou je eruit stappen? Vanaf volgend jaar worden deze toch voor iedereen beschikbaar. Als je nog niet wisselt nu, en er gebeurt volgend jaar iets met je digicorder, dan ga je waarschijnlijk opnieuw een tv box meekrijgen. Misschien jezelf eens een mooi eindejaarscadeau geven en nieuwe boxen/soundbar kopen?Smiley Erg vrolijkSmiley Erg vrolijkSmiley LOLSmiley LOL

0 Likes
Stinu
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

TV-box geluidniveau van box

Het zijn goede boxen, alleen hebben deze geen afstandsbediening.

Kan je met andere TV’s wel het volume van de optische uitgang regelen?

0 Likes
Arne94
Freshman Meerweter
Berichten: 49
Smartlock Warming up? On a roll... De 3 wijzen!

TV-box geluidniveau van box

@Stinu Al eens geprobeerd via de instellingen naar "Beeld en Geluid" te gaan en hier op "Koppel je afstandbediening aan je versterker" te klikken?

 

Hiervoor ga je waarschijnlijk wel de box met de optische aansluiting rechtstreeks met de TV-box moeten verbinden. Maar dan zou het wel mogelijk moeten zijn om je volume te regelen zonder op te staan! 😉

0 Likes
Stinu
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

TV-box geluidniveau van box

@Arne94, en hoe komt dan het geluid van mijn chromecast, zoals ik eerder aangaf, door de boxen? Deze zit op de TV zelf.

Verder hebben de boxen geen afstandsbediening (zelfbouw), zoals ik eerder aangaf. Dus hoe zou de afstandsbediening via IR dit kunnen aansturen?

0 Likes
Arne94
Freshman Meerweter
Berichten: 49
Smartlock Warming up? On a roll... De 3 wijzen!

TV-box geluidniveau van box

@Stinu Normaal gezien kan je zoals ik hierboven omgeschreven heb, gewoon via de instellingen je box connecteren met je TV-box. 

Hierna zou het dan mogelijk moeten zijn om met je afstandsbediening deze te kunnen regelen van volume. Echter weet ik niet of dat wel gaat lukken met jou zelfbouw boxen.

0 Likes
primuszoon
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Telenet Mobile-app? WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Yelo Play-app voor Windows?

TV-box geluidniveau van box

@StinuIk zit met hetzelfde probleem. TV Box aangesloten op receiver en moest mijn volume volledig open draaien om iets de horen. Ik had het geluk dat ik op mijn receiver het input signaal per kanaal kan versterken. Mijn optische ingang staat nu op +12db (=4x origineel signaal). Misschien kan je dit ook op je versterker aanpassen?

 

De TV Box zelf heeft naar mijn weten wel nog geen functie om het niveau van het digitaal signaal aan te passen. Ergens is dit logisch (een digitaal signaal heeft "geen" volume) maar blijkbaar loopt er toch iets mis.

 

Ik hoop alleen dat ze ons binnekort waarschuwen moest dit opgelost zijn: Als ze dit doorvoeren zonder ons te verwittigen zal het een gegeven dag nogal luid klinken bij ons in de living Smiley Knipoog

0 Likes
Stinu
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

TV-box geluidniveau van box

Ik heb uiteindelijk mijn nieuwe tv-box bij een telenet center binnen gebracht.

En gebruik nu, met tevredenheid, mijn "oude" digicorder.