Beantwoorden
Wayne
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! On a roll... Happy New Year!

TV-box zonder internet abonnement

Ik ben van plan om voor internet naar een andere provider te verhuizen, ik heb nu basic internet waar ik niet meer mee toe kom maar ben niet bereid om 26€ per maand extra te betalen voor extra volume, sneller internet hoeft niet, zeker terwijl er alternatieven zijn die veel goedkoper zijn.

Nu heb ik ook een tv-box en heb ik begrepen dat het niet mogelijk is om deze zonder telenet internet te gebruiken en dat ik dus naar een digicorder zou moeten overschakelen. Op zich is dat prima maar kan ik deze dan interactief krijgen via het internet van een andere provider en kan ik blijven gebruik maken van streamz en terugkijktv?

En op zich moet het toch perfect kunnen om de tv-box te behouden met de telenet modem die dan enkel toegangkelijk wordt gemaakt voor telenet tv-diensten zodat ik deze niet voor internet kan gebruiken? Gaat telenet de komende jaren blijven investeren in zowel de digicorder en tv-box en de daarbijhorende backbone voor klanten die enkel tv willen zonder internet? Het lijkt mij logisch dat de digicorders stilletjesaan uitgefaseerd worden en dat er zo maar in 1 systeem moet geinvesteerd worden, maar wat dan met mensen die enkel tv willen?

Tags (3)
0 Likes
30 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

TV-box zonder internet abonnement

 


@Wayne  schreef:

Allemaal valide punten, het is inderdaad aan telenet om dat te beslissen, ik vind het gewoon vreemd dat ze op deze manier 2 aparte systemen naast elkaar laten bestaan, maar soit.


raar inderdaad, al zie je dat de TV box klanten meer en meer voordelen krijgen (voor dezelfde prijs uiteindelijk). 2 zaken die voor veel klanten héél belangrijk zijn: 

- Apple & Android TV app (bestaat niet voor Yelo app, wel Telenet TV app van tv box) 

- 90 dagen limiet voor Yelo om apparaat te vervangen bestaat nog, voor telenet tv app onlangs laten vallen 

 

2 voorbeelden van zaken die niet zo lang geleden zijn aangepast/geïntroduceerd, maar niet voor Yelo 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

TV-box zonder internet abonnement


@janne_man  schreef:

Met een TV-Box kan het niet en met een Digicorder of Digibox kan het wel.

Is het eerste technisch onmogelijk? Neen.

 

Is het eerste technisch wenselijk? Dat is de vraag. De TV-Box werkt voor alles via het internet,  behalve rechtstreeks TV kijken. De Digicorder gebruikt het internet voornamelijk voor het doorsturen van opdrachten naar Telenet.

 

Is het een kwestie van willen?  Indien men geen rekening houd met andere criteria zoals technisch wenselijk, de kost, ... is deze vraag te zwart-wit uitgedrukt. Je kan zeggen "Telenet wil niet" of "Telenet wil niet omdat ... " of "Telenet wenst die ontwikkeling niet te doen omdat ..."

 

Wat Telenet wil of niet wil moet aan Telenet gevraagd worden. Als Netweter kan ik enkel mijn subjectieve mening weergeven. Om een probleem op te lossen is de subjectieve mening niet relevant, wel de feiten zoals ze zijn.

 


Je hoeft niet alle interne details te weten om zelf een inschatting te kunnen maken of het technisch/financiëel haalbaar is voor Telenet ja dan nee.

 

- Het gaat uiteindelijk maar over 1 HD (of later 4K) stream tegelijkertijd.  Je kan maar naar 1 programma tegelijkertijd kijken, live of terugkijkt TV. Opnames blijven in de cloud.

- TerugkijkTV gebeurt bij de TV Box inderdaad over IP, maar de data staat opgeslagen in het netwerk van Telenet zelf.  Er moet dus geen duur internationale internetverkeer betaald te worden of peerings worden opgezet door Telenet hiervoor.  Het enige wat nodig is is IP connectiviteit (zonder publiek internet te moeten voorzien).

 

Wat Telenet wel extra moet voorzien is een modem (homegateway of E-router), maar die heeft een digibox/digicorder toch ook nodig als je interactiviteit wil?  Wordt die trouwens niet sowieso geïnstalleerd bij Telenet TV only klanten?

 

Enfin, we zullen moeten afwachten of het er ooit komt.  De vraag van @Wayne toont alvast aan dat er een publiek voor is.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wayne
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! On a roll... Happy New Year!

TV-box zonder internet abonnement

Of ze zouden een pakket tv + medium internet moeten voorzien met onbeperkt internet aan de snelheid van basic internet, dan is mijn probleem ook opgelost... 😁

Ik ben een tevreden Telenet klant maar de prijs van hun onbeperkt internet is te duur.

Ik heb nog even bekeken of IPTV via een app een mogelijkheid was maar enkel tv Vlaanderen bied dit als alleenstaand product aan maar die kwaliteit was onvoldoende.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

TV-box zonder internet abonnement

@Wayne 

 

Het meeste is al gezegd denk ik:

 

Geen internet van Telenet?

  • Tvbox niet mogelijk 
  • Digicorder wel mogelijk maar interactiviteit enkel via een telenetmodem. Die modemverbinding is niet noodzakelijk maar heb je wel nodig voor: tvgids >2 dagen, terugkijktv en opvragingen, betaalpakketten of opnames delen tussen 2 digicorders

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

TV-box zonder internet abonnement

@Steven-E Waarom zou die box niet werken zonder internet? Da's toch enkel voor het interactieve deel, of ben ik mis? Zou straf zijn. Binnenkort vervalt het analoge signaal bij mijn schoonmoeder in Rotselaar en zal zij aangewezen zijn op een tv box. Het mensje is 99 jaar en gaat absoluut geen gebruik maken van het interactieve deel. Zou dan toch serieus met de haren getrokken zijn als ze een modem moet laten plaatsen en een internet abonnement nemen.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV-box zonder internet abonnement

@marc1201  

De tv box werkt niet zonder internet abonnement bij Telenet. Elke twee weken zal er een ook een check worden gedaan naar de tv box of deze nog op het internet aangesloten is. Zo niet zal je tv box niet meer werken. 

Schermafbeelding 2021-04-19 om 11.09.49.png


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

TV-box zonder internet abonnement


@marc1201  schreef:

Binnenkort vervalt het analoge signaal bij mijn schoonmoeder in Rotselaar en zal zij aangewezen zijn op een tv box. Het mensje is 99 jaar en gaat absoluut geen gebruik maken van het interactieve deel. 


Dan neem je toch gewoon een decoder en geen TV-Box, geen modem noch internet abbo nodig.

Trouwens TV-Boxen zijn (tijdelijk) toch niet verkrijgbaar.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

TV-box zonder internet abonnement

Met decoder bedoelt @Ex-Netweter een klassieke digicorder of digibox.

 

Maar waarom gebruik je niet gewoon het "compact signaal" ?

Voordeel: zelfde manier van werken als vandaag, 1 afstandsbediening.  Lijkt me meer aangewezen voor mensen die het moeilijk hebben met nieuwe technologie.

De TV dient enkel over een DVB-C tuner te beschikken en de kanalen dienen opnieuw door iemand te worden ingesteld.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

TV-box zonder internet abonnement

Of tv met een kaartje, zelfde voordelen, meer zenders. 1xlige kost van 69€.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV-box zonder internet abonnement

@marc1201 

Het aanbod van Telenet is de gratis huur gedurende één jaar van een niet interactieve Digibox of een niet interactieve Digicorder. Deze twee toestellen zijn verschillend van de TV-Box. Deze twee toestellen kunnen ook werken zonder internet.

0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

TV-box zonder internet abonnement

@Steven-E en dat compact signaal is gewoon zonder box te ontvangen?

 

@janne_man dat zou goed zijn!

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

TV-box zonder internet abonnement


@marc1201  schreef:

@Steven-E en dat compact signaal is gewoon zonder box te ontvangen?


Jawel: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/signaal-switch-voor-televisie/


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV-box zonder internet abonnement

@marc1201 

Ik vind het voorstel van @Steven-E het beste voor je moeder.

Je moet eerst kijken of de tv van je moeder een DVB-C tuner heeft. Als het een tv is van meer dan tien jaar oud is da kans kleiner. Geef eens merk en model van die tv.

0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

TV-box zonder internet abonnement

Ze heeft nu nog een 32" sony van wel een tiental jaar of ouder, maar ze krijgt in het weekend een sony KDL-42W805A. Heeft ook al een paar jaartjes, maar die moet dat zeker wel kunnen.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

TV-box zonder internet abonnement


@marc1201  schreef:

Ze heeft nu nog een 32" sony van wel een tiental jaar of ouder, maar ze krijgt in het weekend een sony KDL-42W805A. Heeft ook al een paar jaartjes, maar die moet dat zeker wel kunnen.


Ja, de KDL-42W805A heeft een DVB-C tuner, dus ik zou voor de eenvoudigheid gewoon voor het compact signaal gaan.  "TV-met een kaartje" geeft je meer zenders in hogere kwaliteit, maar ik vermoed dat je schoonmoeder van 99 daar niet echt om gaat vragen. 😉
Het compact signaal op zich geeft al een betere beeldkwaliteit dan wat het analoge signaal vandaag biedt.

 

Ik zou dan meteen alle zenders opnieuw instellen. Dus van voor af aan beginnen zodat de analoge zenders weg zijn er er enkel digitale zenders geprogrammeerd zijn. Zo staat je schoonmoeder niet voor verrassingen als het analoge signaal effectief wegvalt.

Hoe je dit doet, daar weten andere Netweters meer van dan ik. 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.