Beantwoorden
HaroenR
Experienced Meerweter
Berichten: 118
YUGO op Android TV De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Test de Telenet TV-app in beta

Om de Telenet TV-app op de verschillende platformen (Android, iOS, Android TV, Apple TV en Web) meer in lijn te brengen met elkaar en klaar te maken voor de toekomst hebben we een aantal vernieuwingen aangebracht. Ook zijn er in de achtergrond van de apps een heleboel verbeteringen uitgevoerd. En werden er zelfs wat vervelende bugs opgelost.

Daarom zijn we opzoek naar Telenet TV klanten die graag de nieuwste versie in beta al willen uitproberen.

Wat moet je doen?

Android en Android TV
Stuur je Google Account via een privébericht naar @HaroenR. Dan voegen we je toe aan het beta programma van de Telenet TV-app. Je ontvangt van ons een link om de app via Google Play te downloaden.

iOS en Apple TV
Installeer de Testflight app op je iPhone, iPad of Apple TV en ga vervolgens naar onderstaande link om de beta app via Testflight te downloaden.

Join iOS / Apple TV beta via: https://testflight.apple.com/join/nYWzw0px

Feedback via Netweters
Merk je bepaalde problemen op of vind je iets dat echt niet werkt? Dan kan je dit gewoon melden via dit topic. Het Telenet TV-app team zal dit verder opvolgen.

Beta programma verlaten
Zowel Google als Apple bieden je de mogelijkheid om het beta programma te verlaten. Dat kan je doen via Google Play of Testflight. Hierna moet je wel de Telenet TV-app verwijderen en de officiële versie uit de store terug installeren.

Bedankt voor je interesse!

Het Telenet TV-app team

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Test mee aan de vernieuwde Telenet TV-app

107 reacties
Kede
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Test de Telenet TV-app in beta

Beste,

Wat ik vooral mis en heel vervelend vind is dat ik niet kan casten vanaf de tv app naar een tv.

Met vriendelijke groet  Kede

0 Likes
HaroenR
Experienced Meerweter
Berichten: 118
YUGO op Android TV De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Test de Telenet TV-app in beta

Dag @Kede

Dat zou nochtans wel de bedoeling moeten zijn. Zodra je aangemeld bent in de app zou je op elk platform bovenaan rechts een cast icon moeten zien staan.

Sowieso eentje om je gekozen film of programma te starten op je tv (een tv toestel met remote) en wanneer je verbonden bent met een wifi netwerk waar een Chromecast op staat zou er daarnaast ook het gekende Chromecast icon moeten staan. Wanneer je iets aan het afspelen bent en op je netwerk is ook een Apple TV actief zou je ook het AirPlay logo moeten terug vinden. 

Zelfs wanneer je TV-box zonder stroom staat zou je nog steeds het cast naar tv-box icoon moeten zien. Kan je bevestigen dat je dit icoon kan zien? En kan je zeker dubbel checken dat je met je devices op hetzelfde netwerk zit als waar je Chromecast of AirPlay devices op zouden staan?

Mvg,

Haroen

Bertone
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Test de Telenet TV-app in beta

ik slaag er niet in ingelogd te geraken op de android tv telenet app op mijn nvidia shield pro. 

 

Dit heeft altijd gewerkt, tot nu sinds een week ik moet inloggen, krijg dat die qrcode , typ de juiste cijfercombinatie in om dan telkens op het scherm te moeten lezen "helaas, er liep iets fout", en de gsm geeft dan aan, inloggen gelukt.

 

Op de gsm zelf kan ik nu wel al inloggen op telenet tv app.  Dit was voor de beta versie ook niet meer mogelijk.   

Ter info, heb op de shield de laatste nieuwe android versie staan en heb de telenet tv app ook al paar keer verwijderd en opnieuw geinstallleerd, niks werkt.

 

 

0 Likes
Kede
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Test de Telenet TV-app in beta

Beste Haroen,

Mijn situatie:

Ik heb een datakaart in een gsm zitten om een wifi hotspot te maken in mijn camper.

Op dat wifinetwerk zit ik met mijn chromcast en mijn gsm met de tv app van telenet die bij One hoort.

Op mijn gsm open ik bv canvas, kan ik dan kijken op mijn gsm, ik zie ook het cast symbool, als ik wil casten gaat het scherm van mijn tv gewoon donker en de rest niets.

Cast ik vrt, geen probleem, cast ik vtm , geen probleem, wie kan hier aan uit Haroen?

0 Likes
fred67
Freshman Meerweter
Berichten: 54
De vlam zit erin. Alles op zijn plek! Wereld gedichtendag On a roll...

Test de Telenet TV-app in beta

Tot nu toe ziet het er een stap vooruit uit op appleTV.

Ik werk met een appleTV gen 4, en in de vorige app was doorspoelen met die remote van de nieuwe appleTV best wel lastig.
Het zou wel leuk zijn moesten jullie de native apple tv os manier van doorspoelen via tijdsbalk kunnen toevoegen.
=> https://support.apple.com/nl-be/guide/tv/atvb7944597f/15.0/tvos/15.0
(onderdeel: Video terug- of vooruitspoelen op de tijdbalk)

Tags (1)
0 Likes
Kede
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Test de Telenet TV-app in beta

Hallo Haroen,
 
Het is gewoon de tv app van de google Play store, omdat ik een google account heb, dus geen Apple gebruiker, in huis op mijn wifi netwerk cast ik gewoon naar mijn tv box zonder de chromecast,  vroeger gebruikte ik die daar wel voor zonder problemen.
In mijn camper gaat het casten heel goed met alles, vrt, vtm, you tube, Netflix enz.
Hierbij een foto van de error.
 
Met vriendelijke groet,
Kede
 
 
0 Likes
Kede
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Test de Telenet TV-app in beta

Al het casten gaat goed zoals ik aangaf,    behalve via de tv app van telenet dus

0 Likes
HaroenR
Experienced Meerweter
Berichten: 118
YUGO op Android TV De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Test de Telenet TV-app in beta

@Kede, dit topic is enkel voor de gebruikers die de nieuwe beta app gebruiken. Meedoen kan, de uitleg staat bovenaan dit topic.

Je Chromecast issue kan behandeld worden in het andere topic dat je startte of via het privébericht dat ik je stuurde.

 

0 Likes
Kede
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Test de Telenet TV-app in beta

Ok, succes verder met testen.

0 Likes
Davy_dvs
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Test de Telenet TV-app in beta

Ik heb de beta binnen gekregen op Android TV maar heb nog steeds het zelfde probleem.

De app werkt zolang je geen terugkijkTV gebruikt.  Het gekende probleem zoals hier al vaker op dit forum staat.

Ik had dit probleem voor de beta, en nu met de beta is dit nog niet verholpen.

De app is dus momenteel voor mij, en voor vele anderen, nog steeds onbruikbaar.

Hopelijk krijgt men dit bij Telenet snel opgelost.

 

Groeten!

0 Likes
Bertone
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Test de Telenet TV-app in beta

Dankzij HaroenR is het mij gelukt om ook bij android tv in te loggen bij de Telenet TV app.  

Kga hem deze avond uitvoerig testen en mijn bevindingen hier nog wel melden.

 

Bedankt aan HaroenR via deze weg ook en toppie dat dit forum bestaat 😎

HaroenR
Experienced Meerweter
Berichten: 118
YUGO op Android TV De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Test de Telenet TV-app in beta

Dag @nicokalden@BrianM,   

6 maand om een issue op te lossen is lang, dat vinden wij zelf ook. Echter was dit een moeilijk issue, waarbij de impact niet bij alle klanten hetzelfde was. En waarbij ook niet alle klanten geïmpacteerd waren. Helaas bracht een eerdere update dan ook niet voor iedereen het gewenste resultaat. Na dieper onderzoek en extra testen hebben we toch een oplossing gevonden. Maar, omdat we op dat moment al volop bezig waren met het ontwikkelen van de nieuwe versie is er voor gekozen om deze oplossing niet meer in de oude versie uit te brengen. Daar dit een te grote vertraging op het project zou betekenen. We hebben wel alles in werking gesteld om de beta vroeger ter beschikking te kunnen stellen van de klanten die op dit moment nog steeds hinder ondervinden van het Android TV issue.

We hopen hiermee toch een antwoord te kunnen bieden.

Bertone
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Test de Telenet TV-app in beta

Ben nu al een week de beta aan het gebruiken, en 1 bug hebben we al tegenkomen, nl dat soms bij bekijken van een programma ineens zwart beeld, een errorcode (weet nummer niet meer vanbuiten) en dan stopt het, als ik dan terug in de menu hetzelfde programma terug aanklik kijkt hij netjes verder waar hij gebleven was.  Dus niks ergs 😉   

0 Likes
Davy_dvs
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Test de Telenet TV-app in beta

Vandaag nog getest en probleem lijkt verholpen.

Zeer goed nieuws dus!

HaroenR
Experienced Meerweter
Berichten: 118
YUGO op Android TV De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Test de Telenet TV-app in beta

Mocht je de volgende keer even een screenshot ofzo kunnen nemen van de foutmelding en misschien even aangeven bij het bekijken van wat (live tv, terugkijken, opname, tv theek) Dan kan ik het even bekijken wat de oorzaak zou kunnen zijn.

0 Likes