Beantwoorden
HaroenR
Experienced Meerweter
Berichten: 118
YUGO op Android TV De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Test de Telenet TV-app in beta

Om de Telenet TV-app op de verschillende platformen (Android, iOS, Android TV, Apple TV en Web) meer in lijn te brengen met elkaar en klaar te maken voor de toekomst hebben we een aantal vernieuwingen aangebracht. Ook zijn er in de achtergrond van de apps een heleboel verbeteringen uitgevoerd. En werden er zelfs wat vervelende bugs opgelost.

Daarom zijn we opzoek naar Telenet TV klanten die graag de nieuwste versie in beta al willen uitproberen.

Wat moet je doen?

Android en Android TV
Stuur je Google Account via een privébericht naar @HaroenR. Dan voegen we je toe aan het beta programma van de Telenet TV-app. Je ontvangt van ons een link om de app via Google Play te downloaden.

iOS en Apple TV
Installeer de Testflight app op je iPhone, iPad of Apple TV en ga vervolgens naar onderstaande link om de beta app via Testflight te downloaden.

Join iOS / Apple TV beta via: https://testflight.apple.com/join/nYWzw0px

Feedback via Netweters
Merk je bepaalde problemen op of vind je iets dat echt niet werkt? Dan kan je dit gewoon melden via dit topic. Het Telenet TV-app team zal dit verder opvolgen.

Beta programma verlaten
Zowel Google als Apple bieden je de mogelijkheid om het beta programma te verlaten. Dat kan je doen via Google Play of Testflight. Hierna moet je wel de Telenet TV-app verwijderen en de officiële versie uit de store terug installeren.

Bedankt voor je interesse!

Het Telenet TV-app team

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Test mee aan de vernieuwde Telenet TV-app

107 reacties
Bertone
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Test de Telenet TV-app in beta

Onderstaande krijgen we dus te zien:  gisteren bvb bij de opname van Huis Gemaakt, 4x dit scherm. 

20220531_212253.jpg

0 Likes
nicokalden
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Test de Telenet TV-app in beta

Dag Haroen,

Helder verhaal met begrijpelijke overwegingen. Zou het op prijs stellen als dergelijke openheid ook in de toekomst wordt betracht als zich nog eens gedoe voordoet.

Groet en fijne dag, Nico Kalden

Fish11
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur!

Test de Telenet TV-app in beta

Heb veel problemen met de nieuwe app.

Beeld van tv kijken hapert veel ,lijkt precies of hij problemen heeft om een vaste verbinding te behouden.

Ook inloggen gaat moeizaam blijft meestal hangen en wanneer ik afsluit en terug open dan logt hij onmiddellijk in.

En bijna iedere dag moet ik weer met de QR code inloggen 

En mis ook tijdens tv kijken het preview scherm waar je al beeld ziet voordat je hem groter maakt.

En voor een beta versie vind ik wel dat er weinig updates zijn.

Ik gebruik android mi tv stick.

0 Likes
HaroenR
Experienced Meerweter
Berichten: 118
YUGO op Android TV De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Test de Telenet TV-app in beta

Dag testers!

Er is een nieuwe versie beschikbaar van de Telenet TV-app. Deze kan je vanaf nu updaten via Google Play of via Apple Testflight.

Daar zou je versie 4.41.4605 moeten vinden. Dat kan je daarna ook nakijken in de settings van de app zelf. Zorg zeker dat je deze update installeert, want we hebben enkele belangrijke bugs gefixed.

We hebben onder anderen aan de performantie gewerkt, waardoor de app op sommige toestellen beter zou moeten werken. Ook aan het "vaak login"-issue is gewerkt.

Laat je even weten of je issues merkt met deze nieuwe versie?

Bedankt!

Haroen

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Test de Telenet TV-app in beta


@HaroenR  schreef:

Dag testers!

Er is een nieuwe versie beschikbaar van de Telenet TV-app. Deze kan je vanaf nu updaten via Google Play of via Apple Testflight.

Als ik even zo vrijblijvend mag zijn om mijn opmerkingen hier te vermelden. Deze hebben een betrekking op de tvOS versie.

Bij het bekijken van de TV gids komt er de melding "Druk op MENU om de rasterweergave te sluiten". Deze melding is wat verwarrend voor de mensen met de nieuwe remote. Die heeft namelijk helemaal geen menu knop meer.

Nu we het toch over die nieuwe remote hebben. Het vooruit- en achteruitspoelen werkt helemaal niet zoals je zou verwachten bij deze en opnieuw is dit een vervelend iets.

Daarnaast moet ik bekennen dat ik razend enthousiast was om deze beta eens uit te proberen. Maar helaas is het een teleurstelling. De interface op de Apple TV werkt gewoon niet vlekkeloos. Het scrollen doorheen de content voelt helemaal niet vloeiend aan. Op de TV Box is dit zelfs beter terwijl iedereen wel beseft dat de Apple TV tot meer in staat is.

Waarom wordt bv de interface van de TV Box niet gekopieerd?


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



LT
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
O dierbaar België.. Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Test de Telenet TV-app in beta

Gisteren de laatste update van de App op een recente Philips LED TV gezet en alles schijnt naar behoren te werken (alhoewel wat trager dan direct via de TV Box maar dat kan ook aan het Android platform van de TV zelf liggen).

Geen foutmeldingen meer zoals 'helaas, probeer het later ....',  uitgesteld TV kijken lukt ook terug. Wel heb ik bij 'instellingen' de frame rate moeten aanpassen om een vloeiend beeld te krijgen. 

HaroenR
Experienced Meerweter
Berichten: 118
YUGO op Android TV De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Test de Telenet TV-app in beta

Dag beta-users,

Het is voor ons heel waardevol om te luisteren naar de mening van onze gebruikers en hoe we de Telenet TV ervaring kunnen verbeteren. Hiervoor voorzien we deze korte vragenlijst van 5min: https://research.telenet.be/?e=269988&h=3DC1EB8F8A17746&l=du

Belangrijk is om je antwoorden te baseren enkel op de laatste versie van de nieuwe app, deze uit het beta-traject. Dit is namelijk de versie die klaar staat om naar het volgende stadia te gaan en waar we jouw mening graag over willen hebben.

Alvast bedankt!

Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

Test de Telenet TV-app in beta

Niks ergs maar wrl lastig..

0 Likes
HaroenR
Experienced Meerweter
Berichten: 118
YUGO op Android TV De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Test de Telenet TV-app in beta

Dag testers,

 

Heel snel na de vorige upgrade hebben we al een nieuwe klaarstaan voor jullie. In deze versie hebben we geen visuele issues opgelost maar zaken die we merkte in de backend van de app. Je zou hier dus zelf niets van mogen ondervinden.

Echter, heel soms durft het ook bij zo’n upgrade al wel eens stiekem mis te gaan. Daarom vragen we zeker om al je devices te upgraden en verder de app dagelijks te gebruiken. Er komen een aantal warme avonden aan, een avondje met je tablet of smartphone op je terras terwijl je je favoriete serie film of wedstrijd bekijkt is dus zeker mogelijk!

Je app kan je updaten via Testflight voor iOS en Apple TV. Of via Google Play voor Android en Android TV.

 

Issues kan je nog steeds melden via dit topic

Vergeet zeker ook niet de survey in te vullen: https://research.telenet.be/?e=269988&h=3DC1EB8F8A17746&l=du

 

Alvast bedankt,

Haroen

LT
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
O dierbaar België.. Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Test de Telenet TV-app in beta

In de Google Play store is de laatste versie 4.34.14 (303), de bèta versie is 4.41.4605. Als ik de App herinstalleer is het steevast de versie van Oct 21 die gedownload wordt.

Wanneer is de update beschikbaar voor iedereeen ? 

0 Likes
HaroenR
Experienced Meerweter
Berichten: 118
YUGO op Android TV De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Test de Telenet TV-app in beta

@LT en alle beta testers, 

Vandaag ontvangen jullie 4.41.4610 via Google Play en Testflight. Ga in de loop van de dag zeker even naar deze stores om de app te updaten.

Dit is de versie die (als er niets tussenkomt) in de loop van volgende week live gaat naar de rest van de klanten.

Jullie beta testen hebben ons een hoop geleerd. Na de release herbekijken we het beta traject en gaan we zien of we dit in de toekomst nog willen herhalen. Daarom is het belangrijk dat jullie zeker even de tijd nemen om de survey in te vullen met jullie ervaring over de meest recente versie van de Telenet TV-app: https://research.telenet.be/?e=269988&h=3DC1EB8F8A17746&l=du

Alvast bedankt voor jullie medewerking!

Haroen

 

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Test de Telenet TV-app in beta

Ben toch een beetje op mijn honger blijven zitten met deze beta. Ik gebruik de Telenet TV app op vooral met iPadOS en tvOS. 

Deze nieuwe versie heeft niet echt een grote drastische nieuwe UI interface gekregen of iets dergelijks visueel. Wat op zich niet als iets negatief moet worden bekeken. Waarschijnlijk is er hard gesleuteld aan de interne motor en dat mocht ook wel eens. Want de huidige app durft geregeld wel eens stoppen met het afspelen van de video met de melding dat deze zogenaamd plots niet meer beschikbaar is. Bijzonder vervelend!

Ook al begrijp ik de opzet van deze app met een vlotte beperkte bediening en aanbod voor de iOS en iPadOS versie, ik blijf op mijn honger zitten voor de tvOS versie. 

In tijden dat cable cutters meer en meer populair wordt, wordt er niet hard gewerkt om op termijn ook een alternatief voor die TV Box aan te bieden. Je ziet nu al de limieten van dat ‘bakje’. De VRT app is gewoon niet vooruit te branden en hierdoor is het gebruik niet zo aangenaam. 

De Apple TV versie van de TV app krijgt exact dezelfde beperkte versie als iOS en iPadOS. Dit terwijl het technisch perfect mogelijk is om gans het aanbod en de complete user interface van de TV Box aan te bieden op de Apple TV. Klanten met een tweede TV zullen dit zeker appreciëren. Geen gedoe meer met de coax en geen gedoe meer met een tweede TV Box. Ook voor klanten die voor een minimalistische opzet gaan is elke kastje teveel en als je dan toch moet kiezen tussen een TV Box of Apple TV is de keuze snel gemaakt. 

Neen…ik blijf wachten tot jullie een Apple TV versie gaan uitbrengen die als volledige vervanger van de TV Box kan dienen. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



HaroenR
Experienced Meerweter
Berichten: 118
YUGO op Android TV De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Test de Telenet TV-app in beta

Beste testers,

Deze nacht hebben we de app die jullie uitgebreid getest hebben live gezet voor alle klanten. De meeste klanten zullen een automatische update ontvangen, alle andere krijgen een melding om hun app te upgraden. 

Graag wil ik jullie bedanken voor jullie medewerking tijdens deze beta. We hebben veel geleerd uit jullie feedback via het topic of PM. En we hebben ook nog enkele issues kunnen fixen die hier aangegeven zijn.

Hoe we verder gaan met de beta zullen we later nog wel bepalen, maar voor ons was het alvast een succes.

Nogmaals bedankt en veel genot van de nieuwe versie van de Telenet TV-app

Haroen & de rest van het Telenet TV-team

HaroenR
Experienced Meerweter
Berichten: 118
YUGO op Android TV De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Test de Telenet TV-app in beta

Beste Beta testers,

Normaal gezien hebben jullie in de loop van de week een nieuwe Telenet TV-app versie ontvangen. Hierin zitten een aantal bug fixes die we graag even wat onder de aandacht brengen.

Op dit forum en via onze klantendienst kregen we vaak de melding dat Apple TV en Android TV/Google TV gebruikers regelmatig opnieuw moesten inloggen. Dit issue zou gefixed (of verbeterd moeten zijn). Ook werkte we aan de TV-Gids, het personaliseren van je kanalen. Verder hebben we ook nog gewerkt aan de integratie voor de Telenet TV Yelo klanten, zij kunnen sinds kort de Telenet TV-app gebruiken.

 

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Test de Telenet TV-app in beta

@HaroenR Goed om te horen dat er een update aankomt.

wat is het build nr?

Werd het airplayprobleem aangepakt die al sinds de update van juli heerst?

0 Likes