Beantwoorden
SpacemanSpiff
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? TV-box / TV-app / telenttv.be Jij bent af!

Tip: Extra zender-info op radio van TV-box zoals op DAB

Een verbetervoorstel voor de TV-app: als je radio afspeelt op je tv krijg je na enige tijd die "uitdeinende cirkel". Zou het niet mogelijk zijn om hier de extra informatie die meegestuurd wordt met het DAB signaal te tonen? Programma-informatie, etc.

Op mijn DAB radio in de auto krijg ik zelfs eens soort Slideshow met een afbeelding van de albumhoes van het nummer dat afgespeeld wordt. Nu zit ik soms met mijn telefoon en shazam of google assistant te luisteren naar de tv om uit te vinden welk nummer er speelt.

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Digitale Radio extra informatie

14 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Tip: Extra zender-info op radio van TV-box zoals op DAB

@SpacemanSpiffer is kans dat dit niet mogelijk is op het toestel omdat het internet streams zijn die worden afgespeeld op de Telenet box.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Tip: Extra zender-info op radio van TV-box zoals op DAB

@SpacemanSpiff  Via DAB is het de zender die deze informatie meestuurt. Wie weet dat het mogelijk is om die informatie te transcoderen naar het DVB-C signaal? Een uitdaging voor de Telenet programmeurs (in het verre Indië).



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
SpacemanSpiff
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? TV-box / TV-app / telenttv.be Jij bent af!

Tip: Extra zender-info op radio van TV-box zoals op DAB

Als het in de RadioPlayer app op mijn telefoon kan, dan kan het ook op de tv, neem ik aan.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Tip: Extra zender-info op radio van TV-box zoals op DAB

@SpacemanSpiff  Maar dat is dan internetradio, het is terug de zender die die informatie meestuurt. Het is in elk geval een leuk voorstel. Ik zie op mijn receiver via de app ook de internetinformatie van mijn internetradio. En op mijn DAB ontvanger op het kleine schermpje.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
charlie
Freshman Meerweter
Berichten: 56
Opgeruimd staat netjes! It's your ninth party! WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin.

Tip: Extra zender-info op radio van TV-box zoals op DAB

Super idee, moet technisch wel haalbaar zijn en zou ook een meerwaarde geven aan radio luisteren via die digicorder of tv-box

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tip: Extra zender-info op radio van TV-box zoals op DAB

@SpacemanSpiff 

De vraag is: wat is de bron van het gestreamde radiosignaal? Is dat afgeleid van het dvb-c signaal dat via de kabel verstuurd wordt, of is dat afgeleidt van een streaming die Telenet rechtstreeks krijgt van de zender, of ... Er zijn veel mogelijkheden.

In functie van het bron signaal kan meer of minder.

Laat me toe te veronderstellen dat Telenet dit signaal aanboden krijgt op een zelfde manier en zelfde protocol als een tv-signaal. Ik veronderstel dit om dat ik al bij minstens twee "radio"-zenders al eens beeld gezien heb.  Elk protocol heeft zo zijn eigen normen om andere informatie mee te sturen.

0 Likes
SpacemanSpiff
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? TV-box / TV-app / telenttv.be Jij bent af!

Tip: Extra zender-info op radio van TV-box zoals op DAB

Bedankt voor de antwoorden, ben weer wat wijzer geworden, denk ik 🙂

Nu ik er meer over nadenk, op de tv zijn er wel flink wat meer zenders dan dat ik via mijn DAB+ autoradio kan ontvangen...

Nu alleen nog hopen om wat meer informatie te krijgen van Telenet zelf over hoe het juist gedaan wordt. Het "lijkt" mij een niet al te zware technische ingreep die toch wel wat meerwaarde kan bieden. Hopen dat ze het oppikken. Likes zijn welkom 🙂

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Tip: Extra zender-info op radio van TV-box zoals op DAB

@SpacemanSpiff Sommige zenders komen via satelliet waar geen nummer info word in mee gezonden en waar dus geen info van kan gevonden worden, sommige radio zenders zenden enkel de geluid stream door zonder extra info voor het doorzend verbruik te verminderen en meer ruimte voor de bitrate geluid te benutten.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Tip: Extra zender-info op radio van TV-box zoals op DAB

Op de digicorder zag je vroeger bij de Stingray-zenders ook welk nummer er speelde, en ook het voorgaande en het volgende zelfs dacht ik.

 

Ik vind het erg jammer dat dat op de tvbox niet meer te zien is en zou het dus ook een echte meerwaarde vinden.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Tip: Extra zender-info op radio van TV-box zoals op DAB

geef dit door aan telenet ze zetten dat bij de lijst voor de volgende update zal wel tijdje duren er is juist een update geweest iets nieuws heeft tijd nodig om dit aan te passen zal niet voor vlug zijn er staan nog zakken op de lijst die zie je regelmatig terug komen deze was niemand op de hoogte denk ik

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Tip: Extra zender-info op radio van TV-box zoals op DAB

@luc55Telenet is ervan op de hoogte sinds ze dit van dvb-c radio naar streams hebben omgezet op de tv box, het is eenmaal moeilijker als ze dit niet doorkrijgen, dit is ook via een internet link die info, dus 2 internet linken per radio zender, denk dat daar het probleem zit.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Tip: Extra zender-info op radio van TV-box zoals op DAB

spijtig dat jullie dit nog altijd niets kan zien er is wel een app Stingray Music

kan zijn dat dit helpt om te weten wat ze nu spellen

wel spijtig het blauwe scherm zou beter zwart wit zijn ik  en een paar vrienden vinden dit ook

 

0 Likes
charlie
Freshman Meerweter
Berichten: 56
Opgeruimd staat netjes! It's your ninth party! WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin.

Tip: Extra zender-info op radio van TV-box zoals op DAB

Is er iemand van Telenet die deze posts leest?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tip: Extra zender-info op radio van TV-box zoals op DAB


@charlie  schreef:

Is er iemand van Telenet die deze posts leest?


De CM en de moderatoren, maar hun bevoegdheid is enkel om dit forum in goede banen te leiden. Voor individuele vragen of problemen dien je via de klantendienst te werken. Telefoon, messenger, whatsapp of twitter


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.