Beantwoorden
Iggy1978
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Handje vol! Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi!

Tv box versie 4.21: scherptefilter niet aangepast?

Ik had verwacht dat ze de ingebouwde scherptefilter voor beeldkwaliteit zouden aanpassen met versie 4.21?

11 reacties
Ex-Netweter
 

Tv box versie 4.21: scherptefilter niet aangepast?


@Iggy1978  schreef:

Ik had verwacht dat ze de ingebouwde scherptefilter voor beeldkwaliteit zouden aanpassen met versie 4.21?


Naar mijn weten is deze uitgeschakeld nu.

@Suzy Zou je nog eens kunnen bevestigen dat de scherptefilter wel degelijk is uitgeschakeld sinds 4.21??

0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Tv box versie 4.21: scherptefilter niet aangepast?

Volgens mij is het niet aangepast.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Tv box versie 4.21: scherptefilter niet aangepast?

@Ex-Netweter ik heb dit eens nagevraagd en heb de bevestiging gekregen dat de scherptefilter effectief sinds 4.21 is uitgeschakeld, het klopt dat dit al eerder het geval was bij Ziggo in Nederland.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Tv box versie 4.21: scherptefilter niet aangepast?

Ik vind dat na de  update naar 4.21 de beeldkwaliteit er niet op vooruit gegaan is. Integendeel.

Een pak minder.

0 Likes
Iggy1978
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Handje vol! Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi!

Tv box versie 4.21: scherptefilter niet aangepast?

Sherpte filter is inderdaad weg, tv terug getweaked en das dus opgelost. Wel heb ik de indruk dat het de ene dag beter beeld is dan de andere. Misschien zijn ze aan het experimenteren met het signaal?

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Tv box versie 4.21: scherptefilter niet aangepast?

@Iggy1978 

Soms heb ik een bril nodig, soms niet, om bepaalde zaken goed te zien. Mijn ogen zijn dus niet altijd even goed. Heb jij dat probleem ook niet in min of meerdere mate? Dat zou ook het schommelen van de beeldkwaliteit kunnen verklaren.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Iggy1978
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Handje vol! Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi!

Tv box versie 4.21: scherptefilter niet aangepast?

Ik ben inderdaad een brildrager, maar mijn zicht is 10/10 met bril.

Tot 2 dagen na de update was het perfect en daarna is het minder geworden, kan het ook niet verklaren maar ik merk het zeker wel op. Ben zeer goed op de hoogte van de tv technologie en wat juist gecalibreerd is en wat niet. Er is nog iets niet 100% in orde langs telenet haar kant, daar ben ik vrijwel zeker van...

0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Tv box versie 4.21: scherptefilter niet aangepast?

Je bent inderdaad niet de enige "Iggy". Ook ik merk dat de beeldkwaliteit nog niet 100% is.

Zal wel goed komen zeker?

0 Likes
Iggy1978
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Handje vol! Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi!

Tv box versie 4.21: scherptefilter niet aangepast?

"Blij" om dat te horen dat ik niet de enige ben.

Het is al een pak beter als met die beeldfilters want dat was afschuwelijk slecht.

Tis te hopen dat ze er mee bezig zijn en zoveel mogelijk info/ bezorgdheden aan telenet door te spelen. Das de enige oplossing volgens mij om dit zo snel mogelijk op punt te krijgen. Als er niet gereageerd word zullen ze ook niks aanpassen.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Tv box versie 4.21: scherptefilter niet aangepast?

@Iggy1978 @Guyke1 je moet ook in het achterhoofd in gedachten houden dat het soms ligt aan gebruikt materiaal in de uitzending en de bitrate schommelt per MUX naar gelang er zenders meer bitrate nodig hebben, een voetbal uitzending krijgt altijd wat meer bitrate dan een uitzending met tekenfilms bv.

ook het aantal zenders op een MUX spelen een rol waardoor die bitrate moet verdeeld worden over al die zenders.

kan je eens zeggen op welke zender je dit merkt het beeld verschil ??? dan kan ik eens bekijken hoeveel zenders op die MUX staan en hoeveel er van HD zijn, hoe meer HD op 1 MUX hoe meer de bandbreedte moet verdeeld worden en die bitrate dus zeer veel kan schommelen.

ik heb eens de periode gekend waneer de Franse BE film zenders naar HD werden geüpgrade en die zenders niet gecodeerd stonden en ik ze dus perfect kon bekijken, toen er 3 HD zenders uitzonden was dat beeld en de bitrate zeer hoog (rond de 12.000kb/s) toen ze er 2 bij zette bij die 3 zakte die bitrate en de kwaliteit ook.

daar aan kon je het perfect merken.

hopen als de analoge uitgezet zijn dat ze wat meer gaan schuiven met zenders en die dan wat meer kwaliteit en schommel ruimte krijgen en de bitrate hoger gaat naar de 12.000 (in Nederland krijgen ze de NPO zenders in die kwaliteit, en daar zijn ze zeer tevreden van, of dat was vroeger zo, weet niet of dit nog zo is).


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Tv box versie 4.21: scherptefilter niet aangepast?

Ik vind dat de  beeldkwaliteit van de "Play Sports" zenders ook nog wel beter kan.

En NPO 1 t/m NPO 3 laat ook te wensen over.

 

Gingen trouwens de "Play Sports" zenders niet overschakelen naar 4K?

Of is dat nog niet voor meteen?

0 Likes