Beantwoorden
Lelly
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Tv springt automatisch terug naar HDMI kanaal TV-box

Wij hebben gisteren de nieuwe tv box gehaald en geïnstalleerd op onze LG OLED tv en de versterker. Sinds we dit hebben gedaan is het niet meer mogelijk om op onze tv netflix op te zetten. Als wij de app selecteren op onze tv dan verspringt de tv automatisch terug naar het HDMI kanaal van de tv-box. Kan iemand ons helpen? Dit is super irritant!

0 Likes
18 reacties
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Tv springt automatisch terug naar HDMI kanaal TV-box

Het probleem dat je tv automatisch naar het HDMI-kanaal gaat heb ik nog niet gehad, dus kan ik ook geen verdere info over geven. Een (minstens tijdelijke) oplossing is om Netflix gewoon via de nieuwe decoder te bekijken.

0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Tv springt automatisch terug naar HDMI kanaal TV-box

CEC uitzetten op je tv
Bij LG zal het Simplink heten

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Tv springt automatisch terug naar HDMI kanaal TV-box

@Lelly 

Heb je de instelmogelijkheden van uw tv al doorlopen?

Ik ken dat type toestel niet, maar er moet daar een te wijzigen instelling zijn die uw probleem verhelpt.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Lelly
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Tv springt automatisch terug naar HDMI kanaal TV-box

We hebben de simplelink/cec losgekoppeld maar het helpt niet. We zouden de tv-box eigenlijk moeten loskoppelen van de tv en de versterker. Enig idee hoe dit moet? We hadden dit probleem ook totaal niet met de oude digicorder

0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Tv springt automatisch terug naar HDMI kanaal TV-box

Even terug naar fabrieksinstelling gaan

0 Likes
Lelly
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Tv springt automatisch terug naar HDMI kanaal TV-box

Fabrieksinstellingen geterugzetten is ook niet mogelijk. CEC kan niet afgezet worden met de nieuwe tv-box. Klantendienst bevestigd dit ook. 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Tv springt automatisch terug naar HDMI kanaal TV-box

Zeker dat het knopje bij General op off staat?  Zie foto.

aHR0cDovL21lZGlhLmJlc3RvZm1pY3JvLmNvbS9TL08vNzg3NzA0L29yaWdpbmFsLzA5NDQtVHVybi1vbi1TaW1wbGluay5KUEc=.jpeg


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Tv springt automatisch terug naar HDMI kanaal TV-box

Je vroeg:


@Lelly  schreef:

... We zouden de tv-box eigenlijk moeten loskoppelen van de tv en de versterker. Enig idee hoe dit moet? ...


En is dit niet het geval als je de fabrieksinstellingen terug zet van de Tv-Box?
CEC van de Tv-Box kan inderdaad niet uitgezet worden.
Maar als je die van de TV uit zet, ontvangt hij dat signaal ook niet.

Ik heb hier ook een receiver tussen staan.
Receiver springt aan bij het aanzetten van de Tv-Box, Tv niet.
Dat wil ik ook niet

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Tv springt automatisch terug naar HDMI kanaal TV-box

Bij mij springt alles aan. De TV box, de TV en de Home cinema. En alles gaat ook samen weer uit. Ferm gemakkelijk vind ik voor als je in slaap valt en de timer is ingeschakeld.😉

Never trust in Dust
0 Likes
Ex-Netweter
 

Tv springt automatisch terug naar HDMI kanaal TV-box

Gekend probleem. @Suzy Is hier al iets gekend over?

CEC is veel te agressief ingesteld op de nieuwe tv box...

Doe er iets aan!

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Tv springt automatisch terug naar HDMI kanaal TV-box

@Ex-Netweter 

@Suzy kan hierover alleen maar communiceren met Telenet of de achterban. Maar zij kan zelf niets doen. Als je een klacht of meerdere klachten hebt, bel dan naar Telenet zelf of contacteer hun via Facebook of Twitter. Op deze manier doe ik het ook en heeft mij op mijn Triiing apps na al al mijn problemen opgelost, en ik zweer, ik had een ganse waslijst aan klachten. Dit forum is voor en door Telenet klanten. Telenet zelf moeien hun hier weinig tot niet mee. Ik ben blij dat wij af en toe @Suzy horen voor mededelingen. Er zijn ook een ganse kliek moderators, maar die hoor je hier zelden. Ze (Telenet) lossen het wel op hoor maar Rome is ook niet op één dag gebouwd dus, geduld hebben is een must...

Never trust in Dust
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Tv springt automatisch terug naar HDMI kanaal TV-box

@Ex-Netweter, dit werd al meermaals doorgegeven in het verleden. Men heeft me toen aangegeven dat men zal blijven werken aan verbeteringen hiervoor. Hou er rekening mee dat de gedragingen ook anders zijn per type TV of soort extra hardware dat erop is aangesloten. Het is dus inderdaad best (zoals @Domi1963 reeds aangaf) om voor zulke specifieke problemen zelf contact met Telenet op te nemen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tv springt automatisch terug naar HDMI kanaal TV-box

@Lelly 

Als ik het goed begrijp heb je minstens drie toestellen die aan elkaar gekoppeld zin met hdmi en bij al die toestellen is cec actief.

Het moeilijke is nu om de cec werking op de verschillende toestellen te doorgronden. Sommige toestellen laten cec instellingen toe per hdmi aansluiting anderen werken enkel globaal.

Je moet voor jezelf eerst bepalen wat automatisch moet werken (waar cec actief moet zijn). Het risico bestaat dat je in conflict situaties komt.

Je zet de TV-Box aan: wat moet er gebeuren? 

Je zet de TV-Box uit: wat moet er gebeuren?

Je zet de tv aan: wat moet er gebeuren?

Je zet de tv uit: wat moet er gebeuren?

Je zet de versterker aan: wat moet er gebeuren?

Je zet de versterker uit: wat moet er gebeuren?

Als je nu eens merk en model geeft van al uw toestellen die verbonden zijn, is het misschien mogelijk op iets concreter te zijn.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Tv springt automatisch terug naar HDMI kanaal TV-box


@Domi1963  schreef:

Dit forum is voor en door Telenet klanten. Telenet zelf moeien hun hier weinig tot niet mee. Ik ben blij dat wij af en toe @Suzy horen voor mededelingen. Er zijn ook een ganse kliek moderators, maar die hoor je hier zelden. 


@Domi1963, daar geef ik graag wat extra kadering over. De moderatoren zijn hier vooral aanwezig om een oogje in het zeil te houden (inhoud van topics controleren, staat de post op het juiste bord, afbeeldingen goedkeuren, nieuwe leden verwelkomen, ..). Support geven ze hier niet.

 

Wanneer nodig zal je ze wel zien reageren op posts die gerelateerd zijn aan een algemeen probleem of outage. Zelf probeer ik regelmatig ook wat kleinere issues/problemen aan jullie door te geven of een update erover te plaatsen. Maar we doen dit zeker niet consequent voor elk probleem dat er bij Telenet gemeld wordt of gekend is. Hier kijk ik vooral naar relevantie en of er al posts over zijn geschreven ja/neen. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes