Beantwoorden
Regi
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Verplichte comfort installatie bij omruilen naar TV-box

Gisteren ben ik naar de Telenet winkel in Grobbendonk geweest.
De winkelier zei dat hij mijn 2 digicorders niet kon omruilen voor 2 tv boxen omdat er op 1 van de digicorders (ooit) een kwaliteitsprobleem zou zijn geweest.
Ik heb Play More en Sports pakket en deze functioneren altijd probleemloos (bv: geen blokjes).
De winkelier zei dat er een comfort installatie dient uitgevoerd te worden (€ 85 extra).
Dus totale kost voor omruiling huurtoestellen zou € 120 bedragen.
Er is een tijdje geleden nog een installateur (gratis) langs geweest om alles te testen en dat was allemaal prima in orde. Mijn DIgicorders zijn aangesloten via (nieuwe) Powerlines van Telenet zelf.
De winkelier zijn bovendien dat ik promo kreeg en dus gratis comfort installatie, bij Telenet beweert men dat ik wel moet betalen.
Ik heb eerlijk gezegd nu het gevoel dat men mij tracht op te lichten.
Wate raden jullie mij aan?

0 Likes
9 reacties
Regi
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Verplichte comfort installatie bij omruilen naar TV-box

...en wat betreft de winkelier... na uiteindelijk contact met een technieker (doorgegeven door FLS meisje) zei deze niet te kunnen zien wat er aan de hand was en vertelde mij dat de winkelier de TV boxen wel mocht meegeven.
Deze weigerde (ondanks dat de Telenet technieker ook aan hem had gezegd dat hij ze mocht meegeven) dat echter omdat "zijn voorraad" dan niet meer correct was en vermeldde daarbij dat Telenet techniekers geen weet hebben van hoe een Telenet winkel functioneert.
Ik ben echt serieus teleurgesteld in zowel Telenet als de Telent winkel in Grobbendonk (ik heb mij voorgenomen er nooit nog een voet binnen te zetten, mede vanwege de winkelier zijn uiterst klantonvriendelijk gedrag)

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Verplichte comfort installatie bij omruilen naar TV-box

@Regi 

In het verleden reserveerde de telenet klantendienst in een service center van telenet een toestel dat je mocht gaan omwisselen. Nu men dat meestal zo maar kan afhalen hoeft dat niet meer, maar ik zou die reservatie door telenet in een bepaald center proberen af te dwingen. Op die manier kan men die toestellen niet weigeren. Je kan ook naar Herentals gaan. Daar zijn verschillende mogelijkheden.

Promo's mag je na wisseling wel vergeten.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Verplichte comfort installatie bij omruilen naar TV-box

Je kan deze ook online aanvragen via https://www2.telenet.be/nl/nieuwe-telenet-tv-box/. Dit lijkt me een fout te zijn van de Telenet medewerker in de Telenet winkel. Ik merk zelf ook vaak dat men daar nogal eigenwijs is (bv. toen ik aankaartte dat ik thuis soms geen 4G heb, verlaagde die mijn verbinding naar 3G (voor overal dus)). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verplichte comfort installatie bij omruilen naar TV-box

@Regi  zou terug gaan naar de winkel en de decoders of de digibox om ruilen. Een klant kan dit doen en mag dat ook doen. Bij mijn omruiling naar de tv box zei het systeem ook dat ik een technieker nodig had en oh ja powerlines ook nog. Heb dit alles geweigerd en heb gezegd maak die omruiling in orde in het systeem en ik sluit de boel zelf aan. Eenmaal thuis gekomen en een kleine 20 minuten later was alles gereed en had ik tv. Dus niks verplichting technieker gewoon zelf doen , u kan dat ook eisen want er is geen verplichting voor een technieker.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Regi
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Verplichte comfort installatie bij omruilen naar TV-box

Ik ben ondertussen naar een andere winkel gegaan, Helsen in Herentals.
Supervriendelijk, binnen de 5 minuten omgeruild en alles werkt direct zeer goed.
Ik ga persoonlijk nooit nog een voet binnenzetten bij Catronics in Grobbendonk. Super onvriendelijke medewerker die zijn job nog niet half kent en de klant anderhalf uur laat wachten om hem dan onnodig met lege handen en grfrustreerd naar huis te sturen.
Ook nog bedankt aan de Telenet helpdesk die ik eerst nog had gecontacteerd (supervriendelijk en heel behulpzaam), maar de service die ik bij Helsen in herentals kreeg verdient meer dan een dikke pluim!

 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Verplichte comfort installatie bij omruilen naar TV-box

@Regi goed dat het in orde is gekomen via het Telenet center in Herentals. Ik ga jouw feedback sowieso intern doorsturen, dus bedankt om het te delen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
eversp
Experienced Weetjesweter
Berichten: 29
De vlam zit erin. Dag van de Chocolade Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Verplichte comfort installatie bij omruilen naar TV-box

Waarom heb je nog twee tv boxen nodig? Met één tv box op de eerste tv en een Chromecast op de tweede tv kan je met een smartphone of tablet zonder tweede abonnement op jouw tweede tv alles doen wat je wil.

0 Likes
hondaboy
Experienced Meerweter
Berichten: 93
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Warming up?

Verplichte comfort installatie bij omruilen naar TV-box

 

Kan idd ook. 

 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Verplichte comfort installatie bij omruilen naar TV-box


@eversp  schreef:

Waarom heb je nog twee tv boxen nodig? Met één tv box op de eerste tv en een Chromecast op de tweede tv kan je met een smartphone of tablet zonder tweede abonnement op jouw tweede tv alles doen wat je wil.


TV-Box werkt, vind ik persoonlijk, veel vlotter dan hele tijd te moeten zitten casten. Een stand-alone smart TV app zou wel een goede oplossing zijn 👀


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes