Beantwoorden
vincent-1972
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Storingen op sommige zender (blokvorming)

Hallo allemaal,

na jaren tv gekeken te hebben via  satelliet en na de derde ontvanger die stuk gegaan is zijn wij overgestapt naar de  tv box.

dus sinds zaterdag 15/01 zijn we in het bezit van een tv box.

na deze aangesloten en opgestart te hebben blijkt dat bepaalde zenders niet werken of blokvorming geven.

de zenders waar het over gaat zijn alle v t m zenders  , canvas , de regionale zender en nog enkele, al de andere werken perfect (live kijken)

de coax kabel is rechtstreeks op de netwerkverdeler aangesloten daar ik geen wanddoos heb voor tv of radio.

de connectoren op de coax kabel heb ik zelf gemonteerd (hier heb ik ervaring mee doordat ik steeds mijn kabels zelf heb gemaakt voor de satelliet , ontvangers enz).

mijn coaxkabel was een rg6 coaxkabel , ik dacht dat het hieraan lag maar blijkbaar is dit niet het probleem daar ik deze morgen de tri6 kabel heb gekocht .

maar bij deze kabel blijft het probleem bestaan .

ik heb al van alles geprobeerd zoals ander f connectoren , andere i e c connectoren , toch anders aangesloten daar ik dacht misschien moet het met deze vorm van digitale tv anders , maar niets helpt.

wat ik ook ondervonden heb is dat als ik de coaxkabel van de netwerkverdeler loskoppel dat op het moment dat ik hem uit de vrouwelijke connector haal een stroomstoot krijg , iets meer dan statische elektriciteit maar genoeg om te verschieten natuurlijk.

 

ik heb een vermoeden dat misschien de netwerkverdeler niet meer naar behoren werkt of dat er misschien iets scheelt aan de coaxkabel die van buiten

 
0 Likes
18 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Storingen op sommige zender (blokvorming)

Zit uw netwerkverdeler (NUI) in een stopcontact met aarding?

Indien ja, is die aarding wel aangesloten?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Storingen op sommige zender (blokvorming)

er zal buiten een probleem zijn

ze kunnen aan telefoon een test doen

0 Likes
vincent-1972
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Storingen op sommige zender (blokvorming)

het stopcontact is geaard en is aangesloten

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Storingen op sommige zender (blokvorming)


@vincent-1972  schreef:

ik heb een vermoeden dat misschien de netwerkverdeler niet meer naar behoren werkt of dat er misschien iets scheelt aan de coaxkabel die van buiten


Gezien je toch zoveel ervaring met het aanbrengen van coax F-connectoren, zou ik eens de inkomende kabel van Telenet rechtstreeks verbinden met de TV box (dus de NIU bypassen).

 

Theoretisch mag dit niet zonder NIU, maar je zou nu perfect beeld moeten hebben, tenzij er iet scheelt aan de buitenkabel

Dan weet je of het probleem veroorzaakt wordt door de NIU?

 

PS. Welke netwerkvedeler heb je? Is de buitenkabel rechtsreeks aangesloten op de NIU?

Of komt deze vanuit de woning van je schoonouders?

vincent-1972
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Storingen op sommige zender (blokvorming)

ik heb een beetje ervaring met f connectors , dit omdat deze die allemaal op mijn schotel ontvangers  (l n b 's) aangesloten waren  zelf gemonteerd zijn.

 

ik kan proberen de inkomende kabel via een koppel connector en verleng coaxkabel te verbinden met de tv box.

wat mij ook opgevallen is is dat ik een +4dB aansluiting moet gebruiken om beeld te krijgen op de andere zenders , dit terwijl de afstand van de n i u tot aan de tv box hooguit 8 meter is.

 
 
 
 
 
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Storingen op sommige zender (blokvorming)


@vincent-1972  schreef:

wat mij ook opgevallen is is dat ik een +4dB aansluiting moet gebruiken om beeld te krijgen op de andere zenders , dit terwijl de afstand van de n i u tot aan de tv box hooguit 8 meter is.


Je hebt gewoon een Telenet technieker nodig.

Die moet ervoor zorgen dat je een goed signaal krijgt. 

Ik gok er zelfs op dat er een filter zit op jouw coax aansluiting (buiten op de paal of in de paddestoel), gezien je al jaren geen TV meer had)??

 

De technieker zal het signaal uitmeten en het nodige doen. Deze interventie is gratis (alles voor de NIU is voor Telenet).

vincent-1972
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Storingen op sommige zender (blokvorming)

Ik heb vorige donderdag  de klantendienst  gecontacteerd via mail maar tot op vandaag geen reactie ontvangen .

indien dit blijft misschien toch terug een satellietontvanger aanschaffen

 
 
 
 
0 Likes

Storingen op sommige zender (blokvorming)

@vincent-1972 en naar welk mail adres heb je dat gestuurd? 🤔 probeer het eens via deze link: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/forms/technisch/

 

of bel eens naar 015 66 66 66 want met hier te klagen zal u probleem niet opgelost raken 😉

0 Likes
vincent-1972
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Storingen op sommige zender (blokvorming)

ik denk dat ik hier nog niet geklaagd heb hé,

mijn vraag was hier of iemand wist waar het probleem kan aan liggen

u voelt zich precies persoonlijk aangesproken om dadelijk zo een reactie te geven i p v misschien een goede tip

ik weet echt wel naar waar ik een mail moet sturen of naar welk nummer ik moet bellen hoor, ik ben trouwens al bijna 20 Jaar klant bij t.net

 

 
 
0 Likes
Lieselot91
Ex-Moderator
Berichten: 196
De race is begonnen! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Storingen op sommige zender (blokvorming)

We zijn hier om elkaar te helpen, laten we het dan ook niet op de spits drijven, @Ex-Netweter @vincent-1972 . Tip: je kan de klantendienst ook via Messenger, Twitter en Whatsapp bereiken. Het is best dat je signalen nagekeken worden.


Lieselot | Ex-Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

vincent-1972
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Storingen op sommige zender (blokvorming)

alvast bedankt  Lieselot,

ze hebben mij gebeld een half uurtje geleden en er blijkt volgens de persoon aan de telefoon een serieus probleem te zitten in het signaal .

blijkbaar heb ik een heel zwak signaal

het kan dus ofwel aan de aansluiting in de kast buiten zitten , in de kabel die binnen komt , een hele kleine kans van een filter in de kast of de N i u

 

ze gaan iemand langs sturen

 

 
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Storingen op sommige zender (blokvorming)

De kans van een filter (zoals @flip1953 eerder ook al aangaf) lijkt me helemaal niet zo klein. Als je een aansluiting aan de gevel hebt is dit makkelijk te zien.

 

In het verleden werden deze geplaatst wanneer je wel Telenet internet abonneerde, maar geen TV abonnement wilde hebben. De analoge UHF/VHF frequenties werden dan door middel van een filter tegen gehouden, om zo te voorkomen dat je zonder te betalen toch TV zou kunnen kijken via de inkomende coax.

 

Inmiddels hebben we de switch van analoog naar digitaal gehad en zitten de TV signalen nu digitaal op andere frequenties dan voorheen. Hier werkt het filter minder goed, wat zou kunnen verklaren dat het signaal nog wel door komt, maar erg verzwakt.

We zullen afwachten wat de technieker gaat vinden.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

Storingen op sommige zender (blokvorming)

@vincent-1972 al 20 jaar klant en ze reageren niet op je mail 🤔 als je ze contacteert via deze link: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/forms/technisch/ reageren ze binnen de 2 dagen 😉 en ik spreek van ondervinding 🙂

 

en persoonlijk aangesproken? 😂 helemaal niet ik vroeg me alleen af wat dat fameuze mail adres dan wel was, en nu je de moeite doet om eens te bellen sturen ze wel een technieker langs vandaar mijn reactie met hier te posten zal u probleem niet opgelost raken...

0 Likes
vincent-1972
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Storingen op sommige zender (blokvorming)

Uw mening heb ik niet nodig