Beantwoorden
Brelam
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes. Leesclubje starten? Primeur!

Connectie via WiFi mogelijk op nieuwe TV-box?

Hallo, Ik heb sinds gisteren de nieuwe TV-box in huis. Om alle mogelijkheden te benutten moet die nieuwe verbonden zijn met internet. Maar is het ook mogelijk die nieuwe TV-box te verbinden met wifi of kan het zoals de oude digicorder enkel via ethernet kabel?

5 reacties
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Connectie via WiFi mogelijk op nieuwe TV-box?

De internetverbinding is belangrijker bij de nieuwe tvbox dan bij de digicorder omdat de opnames in de cloud staan en via die weg de tvbox binnenkomen.

 

De beste verbinding krijg je uiteraard met utp. Als dat niet kan worden powerlines aangeraden en in laatste instantie kan het ook nog via wifi.

 

PS ik heb je post verplaatst naar het tvbox-topic. De post stond onder gsm toestelinfo.

@SuzyKan jij het onderwerp aanpassen omdat de vraag over wifi via de tv-box gaat?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Connectie via WiFi mogelijk op nieuwe TV-box?

@Wheng, denkt dat onze handelingen zich gekruist hebben. Titel werd ondertussen verduidelijkt. Smiley Knipoog


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Ex-Netweter
 

Connectie via WiFi mogelijk op nieuwe TV-box?

@Suzy zwijgt stil, ik dacht dat ik iets verkeerd had gedaan omdat het bericht ineens weg was.

ik was om 8 uur aan het antwoorden en kreeg ineens bericht dat het verwijderd was, nu weet ik dat @Wheng het op dat moment had verplaatst, en de juiste uitleg heeft gegeven.

ik moet weer terug vroeger opstaan om de eerste te zijn.

Jos

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5303
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Connectie via WiFi mogelijk op nieuwe TV-box?

@Brelam de beste en stabielste verbinding is via UTP kabel naar de box, daar wifi kan wegvallen soms enkele seconden en dan je opname of de opvraging via on demand opeens kan stoppen en je een foutmelding krijgt.

zou aanraden dus om het via UTP kabel te doen, ook stem commando's gaan via internet qua nieuwe opties om te zeggen enz.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Connectie via WiFi mogelijk op nieuwe TV-box?

@Master-Magic @Brelam ge zou dit moeten aanduiden als oplossing, beter voor mensen met de zelfde twijfels.

Jos

0 Likes