Beantwoorden
TimothyDevr
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Tien op tien! Hoort wie klopt daar? TV-box / TV-app / telenttv.be Jij bent af!

Verbruik maandelijks volume TV-box

Is het mogelijk dat de nieuwe tv-box plots meer verbruikt van mijn maandelijks volume?

zou mij op zich verbazen maar mijn verbruik swingt de pan uit de laatste dagen in verhouding met een maand geleden.  Met nog 14 dagen te gaan zit ik al mijn 200gb, terwijl dit anders nooit is.  Ik gebruik geen streamingservice zoals Netflix. 

 

Kan het te maken hebben met opgenomen programma’s? Maar dat zou toch nooit zoveel mogen zijn? Of kan dit wel?

0 Likes
16 reacties
Ex-Netweter
 

Verbruik maandelijks volume TV-box

@TimothyDevr raar dat dit terug de kop opsteekt, zeker melden op nr 015 33 44 88 is in het verleden nog gebeurt, laat zeker een dossier opmaken, met opgenomen programma's mag dit niet meetellen.

Jos

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5292
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Verbruik maandelijks volume TV-box

ik zie ook op 4 december een heel hoog verbruik in mijn telenet van het internet, denk weer een bug geweest tussen de telenet box en het internet door verbruik van de telenet box die op de achtergrond weer iets download dat in roulatie hangt zoals vorige keer.

best eens melden op het nummer of als @Suzy hier iets kan aan doen????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TimothyDevr
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Tien op tien! Hoort wie klopt daar? TV-box / TV-app / telenttv.be Jij bent af!

Verbruik maandelijks volume TV-box

Dank je voor de reacties.  

 

Voor mij eerste keer dat ik het opmerk.  Heb nu exte volume bijgekocht om verder te kunnen werken. 

 

 

0 Likes

Verbruik maandelijks volume TV-box

@TimothyDevr u moet het echt melden, best in de week omdat u dan de specialisten hebt.

Jos

0 Likes
TimothyDevr
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Tien op tien! Hoort wie klopt daar? TV-box / TV-app / telenttv.be Jij bent af!

Verbruik maandelijks volume TV-box

Heb net gebeld. Ze zien inderdaad een groot verbruik vooral in de voorbije 4 dagen.  Ze vinden niet direct de oorzaak. 

 

Heb 3 blokken van 25gb bijgekocht om noet terug te vallen op smalband. 

 

Verder kunnen ze niks doen op dit moment.  Ik blijf het opvolgen. Als weer vandaag zo piekt bel ik terug. 

0 Likes

Verbruik maandelijks volume TV-box

Ik heb vandeweek gebeld gehad naar de gewone technische dienst omdat ik een groot verbruik had. Het enige wat ze konden zien is dat het van het streamen was. Bleek van de Apple tv te komen. Mijn punt is dat ze toch iets moeten kunnen zien vanwaar het komt.

 

Ik zou ook niet zomaar over je laten lopen. Als blijkt dat het van de tv box komt, zouden ze je die vijftien euro korting moeten geven op de volume packs.

 

@Suzy is het niet mogelijk dat ze dit nakijken of het opnieuw een algemeen probleem is geweest. Ik zit bv. Zelf met een piek af en toe, maar ik kan natuurlijk niet achterhalen of het van het streamen komt of de tv box.

0 Likes

Verbruik maandelijks volume TV-box

@TimothyDevr ik heb er op gedrukt in de week bellen en naar de dienst voor de tv box 015 33 44 88, nu is er niets opgelost en waarschijnlijk ook geen dossier opgemaakt, in het weekend gebeurt er veel dat niet zou mogen met alle frustraties van dien, suzy zal dit wel zien maandag, maar het mag niet zijn u met extra volumes opzadelen.

Jos

0 Likes
TimothyDevr
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Tien op tien! Hoort wie klopt daar? TV-box / TV-app / telenttv.be Jij bent af!

Verbruik maandelijks volume TV-box

Dag jos

 

er is een dossier aaangemaakt. Ik bel sowieso maandag terug naar het specifieke nummer voor TV-box. 

0 Likes

Verbruik maandelijks volume TV-box

@Ex-Netweter ik heb efkes gekeken ik heb geen pieken, ik zit op 23 GB, maar de vorige keer dat het gebeurde was er ook niet bij iedereen een extreem verbruik, daardoor veel ongeloof geloofd in het begin bij sommige mensen, toen hebben ze de oorzaak op den duur gevonden, de betreffende mensen zijn op de hoogte gebracht en alles recht gezet.

maar als u op de juiste dienst geen dossier laat opmaken, gebeurt er niets.

daarom is het heel belangrijk niet naar de gewone dienst te bellen maar naar nr 015 33 44 88 en best in de week.

Jos

0 Likes

Verbruik maandelijks volume TV-box

@TimothyDevr ok blijf het opvolgen, best verbruik noteren, wanneer u de tv box niet gebruikt, en per dag dan kunnen ze gericht zoeken.

Jos

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Verbruik maandelijks volume TV-box

Er is precies wel iets aan de hand. Normaal draai ik gemiddeld 3G per dag , dat is nu sinds enkele dagen 5 G.

 

Maar nog ver van de 25G die het ooit een week lang was.

0 Likes
TimothyDevr
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Tien op tien! Hoort wie klopt daar? TV-box / TV-app / telenttv.be Jij bent af!

Verbruik maandelijks volume TV-box

Deze namiddag dan toch maar eens teruggebeld naar de klantendienst via jet speciale TV-box nummer omdat toch alweer veel verbruik was en ben niet thuis geweest. 

 

Intussen vernomen dat de Wigo 2GB vanaf maandag automatisch 4GB wordt voor dezelfde prijs. Wat voor mijn situatie dan goedkoper uitkomt want dan is er onbeperkt internet en 4GB mobiele data voor 95€. En nu betaal in €96.  Heb dan maar de omschakeling aangevraagd.   En intussen is de aanvraag ingediend om mijn “zwaar verbruik” te achterhalen. 

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7387
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Verbruik maandelijks volume TV-box


@Ex-Netweter@  schreef:

 

@Suzy is het niet mogelijk dat ze dit nakijken of het opnieuw een algemeen probleem is geweest. Ik zit bv. Zelf met een piek af en toe, maar ik kan natuurlijk niet achterhalen of het van het streamen komt of de tv box.


@Ex-Netweter, heb hier zelf niets over vernomen. Maar als er TV-box klanten zijn die dit opmerken, laat het dan zeker weten via 015/33.44.88. De collega's maken dan individuele dossiers op om dit te onderzoeken. Als er dan blijkt dat dit om hetzelfde probleem gaat, wordt dit zeker onderzocht en opgelost. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Verbruik maandelijks volume TV-box


@Suzy@  schreef:

@Ex-Netweter@  schreef:

 

@Suzy is het niet mogelijk dat ze dit nakijken of het opnieuw een algemeen probleem is geweest. Ik zit bv. Zelf met een piek af en toe, maar ik kan natuurlijk niet achterhalen of het van het streamen komt of de tv box.


@Ex-Netweter, heb hier zelf niets over vernomen. Maar als er TV-box klanten zijn die dit opmerken, laat het dan zeker weten via 015/33.44.88. De collega's maken dan individuele dossiers op om dit te onderzoeken. Als er dan blijkt dat dit om hetzelfde probleem gaat, wordt dit zeker onderzocht en opgelost. 


Waarom zou een internet verbruik naar boven mogen gaan met een TV box? Vandaag heeft een Digicorder toch ook geen impact. Dit zou betekenen dat je evenveel betaald maar je internetaansluiting wordt trager? 

Daar kan je toch niet mee akkoord gaan. 

0 Likes