Beantwoorden
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Wat stuurt Telenet naar onze TV-box ? (technisch)

Naar aan leiding van de  problemen bij het afspelen van een opname vraag ik mij af wat Telenet doet en wat onze box doet. Het is duidelijk dat beeld en geluid gescheiden zijn

 

Krijgt onze box  de beeldfile, de geluidsfile (origineel en descriptie), de ondertitelsfile en breit daaruit het samengestelde beeld en geluid ?

 

Of breit Telenet de files zelf samen volgens onze wensen en stuurt die door de coax naar ons ?

 

Ik vraag dit maar om te verstaan hoe het werkt en hoe ik het kan misgaan.

Het hoeft misschien niet altijd de box te zijn die kuren verkoopt, de updates kunnen ook elders noodzakelijk zijn.

Tags (1)
5 reacties
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Wat stuurt Telenet naar onze TV-box ? (technisch)

Dit vraag ik mij ook eigenlijk af. Het gebeurt meermaals dat de lipsynchronisatie totaal niet overeenkomt met het beeld. Als je daar op begint te letten is dit zeer vervelend. Bij live tv heb ik dit nog niet gezien maar bij opgenomen programma's meermaals. 

Het terugspoelen van het programma kan dit oplossen heb ik al van forum leden gehoord maar in mijn geval werkt dit niet. 

Hopelijk zien we hier snel beterschap bij een volgende update. 

Ik heb dit probleem ook al doorgegeven aan de technische helpdesk van Telenet. 

Ex-Netweter
 

Wat stuurt Telenet naar onze TV-box ? (technisch)

@fieldoxide over en weer spoelen moet ni veel zijn, enkel achteruit is ni altijd genoeg, ik heb maar 1 zender met dat probleem en dat is bbc entertaiment, omdat ik npo adr enz niet gebruik.

Jos

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Wat stuurt Telenet naar onze TV-box ? (technisch)

@Ex-Netweter Die bug moet er echt wel uit want het kan toch niet de bedoeling zijn om voor en achterwaarts te spoelen om de synchronisatie gelijk te krijgen. 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Wat stuurt Telenet naar onze TV-box ? (technisch)

@fieldoxide ja natuurlijk maar voorlopig om ons te behelpen....

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Wat stuurt Telenet naar onze TV-box ? (technisch)

Gisteren had ik beeld en ondertitel synchroon( na spoelen) , maar begon de spraak geleidelijk achter te lopen op het beeld, na één uur hing de spraak als één woord achter. Dat was met heen en weer spoelen NIET op te lossen...

 

Er is een gerucht dat er een link zou zijn met Dolby geluid instelling maar dat kan ik slecht geloven. Dolby zet je aan of uit, maar geleidelijk schuiven...

Tags (1)
0 Likes