Beantwoorden
Dirk-63
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
YEAH! CAPSLOCK DAY! De 3 wijzen! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol!

Zendernummering nieuwe tv box veranderen?

Hallo , 

Kan je met de nieuwe digicorder de zendernummering veranderen ?

BV : 1 één - 2 canvas - 3 VTM  - 4 4tv …. enz .

0 Likes
44 reacties
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Zendernummering nieuwe tv box veranderen?

@Master-Magic zal wel eerder aan  koppigheid van telenet liggen denk ik, dat het na 5 maanden nog niet veranderd is. Ik vraag me af waarom ze de software  van de digicorders niet gewoon teruggebruikt hebben, of herschreven met dezelfde functies. Was weinig mis mee in my humble opinion. De meeste dingen die de mensen nu (terug) vragen zat daar al in...

0 Likes
Ex-Netweter
 

Zendernummering nieuwe tv box veranderen?

@marc1201 het is een heel ander besturingssysteem, dus zomaar over schrijven ging niet, en zomaar efkes met de rapte een nieuw program schijrijven??? ook zit ge dan nog eens met de cloud die door nedereland en belgie word gebruikt, ook dat moet op mekaar worden afgestemd.

Jos

0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Zendernummering nieuwe tv box veranderen?

@Ex-Netweter die nieuwe software schrijven hebben ze nu ook moeten doen he..en of die gedeelde cloud nu zo'n goed idee is. Cloudsysteem, ja maar hou het dan binnen belgië. Zou al veel problemen kunnen besparen.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Zendernummering nieuwe tv box veranderen?

@marc1201 ik begrijp u volledig, en ook uw standpunt over de cloud, maar ge zit er mee, ik denk nu wel dat ze het zo niet zullen laten, maar die nummering ? 

Jos

0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Zendernummering nieuwe tv box veranderen?

@Ex-Netweter ieder zijn mening hé maar die nummering mag voor mij toch ook terugkomen ze..Ze zouden beter eens gewoon doen wat we vragen, we betalen er al genoeg voor, voor wat we eigenlijk maar krijgen...

0 Likes
Ex-Netweter
 

Zendernummering nieuwe tv box veranderen?

@marc1201 voor alle duidelijkheid, ik wil ook alle functies terug die de digicorder had, en bij u zal het nog veel erger zijn omdat ik play more, netflix en al die andere toestanden niet heb gewild of niet gebruik.

Jos

0 Likes
Ex-Netweter
 

Zendernummering nieuwe tv box veranderen?


@marc1201@  schreef:

@Ex-Netweter die nieuwe software schrijven hebben ze nu ook moeten doen he..en of die gedeelde cloud nu zo'n goed idee is. Cloudsysteem, ja maar hou het dan binnen belgië. Zou al veel problemen kunnen besparen.


Staat dat ergens beschreven of uitgelegd hoe dat zit met die Cloud in combinatie met Nederland enzo? Ik zie het veel terugkomen maar kan het niet direct ergens terugvinden hoe het precies werkt. (ik weet wel wat een cloud is...)

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Zendernummering nieuwe tv box veranderen?

de boxen worden nu overal beetje hetzelfde geschreven van de software zodat ze een algemeen systeem hebben in alle landen waar deze box te gebruiken is, zo is de EPG overal hetzelfde, 

en denk ook dat de rest hetzelfde is,

grootste probleem nog is ook dat het engineering groep van de fabriek van de box die hem dus helemaal vanbuiten kent met die van telenet en de andere groepen moeten bespreken wat kan en hoe het geimplenteerd moet worden enz.

dus ze zijn altijd afhankelijk van een bepaalde groep mensen, dit was zo in het begin,

hoe het nu is kan ik niet zeggen, dat kan enkel telenet zelf,

dus daar kan het ook aan liggen dat niet alles direct kan gedaan worden omdat de bevoegde mensen niet altijd direct bereikbaar zijn of het zelf moeten opzoeken en testen in de test boxen intern bij telenet waar ze de firmware update's ook testen.

het is niet zomaar simpel om iets over te zetten op een nieuw systeem die anders werkt, alleen al de cloud en de handelingen met de stem bediening en andere dingen die er op zitten.

grootste deel van de box werkt via IP nu.

zou het eens moeten opzoeken of ze een ander systeem gebruiken dan vroeger, op de oudere boxen gebruikte ze een soort java, maar wat het nu is zie ik niet direct en heb me daar niet in verdiept omdat de box wel degelijk sneller werkt.

er zit nu ook een player in voor bestanden via internet af te spelen (Netflix, youtube, cloud opname's) wat niet in de vorige versies zat, en voor DLNA opties die beperkt waren.

al bij al mogen we niet klagen buiten enkele bugs en opties die wel na een tijdje gewoon worden is.

als de verbindings problemen met de cloud eens worden opgelost en de afspeel opties door internet verbinding die wegvalt met de cloud bv, dan kan dit nog een leuke box worden met de nodige toekomstige opties zoals de apps waar er zender pakketten ook kunnen ingevoegd worden die nog niet op de boxen zitten qua zenders.

in Nederland word dit al toegepast momenteel (wel met enkele bugs nog). 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Zendernummering nieuwe tv box veranderen?

@Master-Magic bedankt voor de degelijke uitleg, ik wist wel iets maar niet alles, en zoals u het uitlegt zou het voor iedereen toch duidelijk moeten zijn dat het niet zo simpel is om alles aan te passen.

Jos

0 Likes
Patje1452
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
De vernieuwde WIGO? Hoort wie klopt daar? Handje vol! Twee handen vol!

Zendernummering nieuwe tv box veranderen?

Eenmaal je favoriete zenders gemaakt heb moet je zappen tussen favorieten inschakelen.

bij mij werkt dit perfect

0 Likes
Marvo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Zendernummering nieuwe tv box veranderen?

lijkt me wel tijdrovend

 

0 Likes
Marvo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Zendernummering nieuwe tv box veranderen?

Gebrek aab vrije keuze zendernummering blijft mij ook storen.
Vervang "favorieten" door vrije keuze zendernummering.
Zij die dit niet nodig achten, hebben er ook geen last van

0 Likes
Ex-Netweter
 

Zendernummering nieuwe tv box veranderen?

@Marvo valt wel mee iets om te doen as het slecht weer is, en je kan de favorieten gelijk sorteren naar uw wens.

Jos

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Zendernummering nieuwe tv box veranderen?

@Marvo, had het in dit onderwerp blijkbaar nog niet gemeld (hier wel al), maar begin februari werd me bevestigd dat er in de toekomst terug een mogelijkheid zal komen om de zendervolgorde te wijzigen. Meer details over hoe het zal werken en hoe je het kan instellen, heb ik niet gekregen. Maar het wordt in de toekomst wel terug mogelijk. Smiley Knipoog


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Marvo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Zendernummering nieuwe tv box veranderen?

dit is zeer goed nieuws, we kijken er naar uit

0 Likes