Beantwoorden
JanLöfgren
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Leesclubje starten? Pageturner!

gezichten van plastiek

Sinds enkele dagen hebben we de nieuwe tv box maar de kwaliteit van het beeld is er niet direct op vooruit gegaan. De gezichten lijken wel van plastiek en niet natuurlijk meer. Zowel TV als box staan op 1080p i gesteld. Met de digicorder hadden we prachtig en natuurlijk beeld. Hoe komt dit eigenlijk ? En belangrijker hoe kan dit verbeterd worden?

0 Likes
11 reacties
Ex-Netweter
 

gezichten van plastiek

@JanLöfgren het kan van heel veel afhangen, staat er een receiver tussen of niet, hebt u bij installatie te snel op knopkes gedrukt enz.

ik stel voor sluit de tv box rechtstreeks aan op de tv en begin opnieuw, geef alles zijn tijd.

 

 resetten

 Factory Reset, de schakelaar aan de achterkant uit zetten. De 3 knoppen vooraan ingedrukt houden(+ - en aan/uit knop vooraan) terwijl je de schakelaar achteraan aan zet, en dan wachten totdat de LED van de aan/uit knop vooraan op de TV-box wit wordt en begint te knipperen.

 Vlak na reset is deze namelijk eerst oranje en na een aantal seconden (volgens mij 10 ongeveer) wordt deze terug wit en begint de LED te knipperen. Dat is het moment dat je alle knoppen mag loslaten. Enige waar je op moet letten is dat je de LED nog kan zien (gezien dit ook één van de knoppen is dat je moet indrukken).

Enkel bij die Factory Reset met 3 knoppen gaan de keys "ververst" worden die zorgen voor het descramblen van de kanalen.

 

 De andere 2 resets gaan dus in dit geval niet van toepassing zijn om het probleem proberen op te lossen!

Er zijn 3 soorten van reset:

  • Reset via het instellingen menu
  • Factory reset > 3 knoppen vooraan samen ingedrukt houden (+ - en aan/uit knop vooraan)
  • Factory reset incl. vernieuwen van alle rechten > 2 knoppen vooraan tezamen ingedrukt houden (- en aan/uit)

Hopelijk lukt het zo!

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

gezichten van plastiek

@Ex-Netweter, denk eerlijk gezegd niet dat een factory reset van de TV-box dit gaat verbeteren. Een reset van de TV-box doe je beter pas echt als "last resort", wanneer er zich een probleem voordoet. Vaak is het zelfs beter om eerst te bellen naar 015/33.44.88, zodat men kan analyseren wat het probleem is en wat de oorzaak is om er nuttige informatie uit te halen. Dus indien alles qua functionaliteiten goed werkt en er geen foutmeldingen tevoorschijn komen die blokkerend zijn qua ervaring, zou ik dit niet zo snel doen.

 

Het kan een eerder persoonlijke ervaring van @JanLöfgren zijn. De nieuwe TV-box geeft namelijk wel ander beeld, dat kan even wennen zijn. Misschien dat je qua TV instellingen nog wel iets kan wijzigen om dit terug iets natuurlijk te maken? Enkelen ervaren sinds de nieuwe TV-box wat slechter beeld, anderen ervaren duidelijk beter beeld, dus even te bekijken. Indien je het niet opgelost krijgt, zeker eens bellen! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
KoenBrugge
Experienced Meerweter
Berichten: 108
Een bus vol! Warming up? De volle 100! De vlam zit erin.

gezichten van plastiek

Heb ook moeten prutsen aan beeldinstellingen tv.  Het signaal is zoveel kwalitatiever dat je contrast, helderheid en scherpte serieus mag aanpassen.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

gezichten van plastiek

op de tv alle verbeteraars eens uitzetten en kijken of het beter is, of je beeldinstellingen op de box verlagen naar 720 of op automatisch zetten, 

kan ook aan de tv kwaliteit liggen van gebruikte lichtplaat dat de nieuwe tv box een beter beeldverwerking heeft dan de vorige digicorder en de tv dit niet kan verwerken, zodat het best is de tv box dit te laten verwerken allemaal.

daarom, zet je beeld instellingen eens in de tv box als test lager of op automatisch en op je tv ook eens alles uitzetten van verbeteringen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

gezichten van plastiek

@Suzy misschien beter mijn antwoord er uithalen dan en dan zien we wel, ben misschien wat snel geweest met reset aan te raden.

Jos

JanLöfgren
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Leesclubje starten? Pageturner!

gezichten van plastiek

@ Suzy,  heb verschillende zaken geprobeerd maar beeld blijft beneden verwachting. Gezichten zonder details en overdreven rood (vooral op Vier).

Ondertussen eigenlijk al wat spijt dat ik de TV box heb en wel voor volgende zaken:

- beeld is slechter (voornamelijk de gezichten, maar ook qua kleur)

- radiozenders niet meer in zenderlijst waardoor we nu telkens de TV dienen aan te zetten om een post te kiezen om dan af te zetten en terug aan te zetten als we van post willen wisselen.

- radiozenders en TV zenders kunnen niet gesorteerd worden

- geen nummer te zien op de TV box dus bij radio weet je dan niet welke post er op staat.

- spraak niet op punt waardoor niet altijd bruikbaar. Vb MNM wordt eminem

- geen tulp stekkers meer maar enkel jack of d.audio waardoor ik andere kabel (Jack naar tulp) heb moeten aanschaffen en geluid direct zeer luid gaat bij de minste volume aanpassing.

0 Likes

gezichten van plastiek

@JanLöfgren nu u spreekt van de gezichten veel te rood en onnatuurlijke kleuren, ik had het ook in het begin op aanraden van samsung mijn tv toestel terug gezet naar fabriek instellingen, u moet dan wel de tv-box terug installeren enz, maar alles was terug in orde, voor radio kan u spraakfunctie gebruiken, hebt u de zender die u wil.

ik weet het is wennen en er zijn kinderziektes daarom is het een testfaze.

hebt u eigenlijk al een dossier laten opmaken op nr 015 33 44 88.

Jos

0 Likes
Michiel_DP
Experienced Meerweter
Berichten: 110
Full speed writing! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

gezichten van plastiek

aha bij ons is vooral het haar van de mensen beetje vreemd. Veel reflectie. Zal in vakantie eens mee prutsen en dan eens bellen naar telenet. Want netflix hapert hier ook.
0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

gezichten van plastiek

Al bij al vind ik de beeldkwaliteit een pak beter dan bij de digicorders. Wat ik wel merk is dat er bij snel bewegende beelden soms een soort van zwarte vlekken/artefacten verschijnt. Ik volg de MotoGP op eurosport en rond de moto's zie ik die dingen wel eens verschijnen..

0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 489
Waar zijn die handjes? De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

gezichten van plastiek

Op zich lijkt het beeld in stilstand inderdaad beter, maar bij snel bewegende objecten lijkt het inderdaad soms wat achterna te komen. Misschien heeft dit te maken met de bitrates die sommige kanalen krijgen ofzo. In tegenstelling tot wat velen melden is de beeldkwaliteit via Netflix, YouTube en Play More à la carte hier wel heel goed, veel beter beeld dan dat de vorige decoder produceerde.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

gezichten van plastiek

is afhankelijk van tv tot tv van de beeldkwaliteit hoe de tv ermee omspringt.

heb al beeld gezien van Samsung Serie7 bv dat het HD beeld niet zo zuiver weergeeft en op een andere tv van Phillips werd dat mooier weergegeven met de telenet box.

en ook beeld instellingen doet veel.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes