Beantwoorden
Tom_nr475
Experienced Beetjesweter
Star Wars Day Handje vol! Goed gevonden! Primeur!

De installatie van de pakjesbox

Telenet_pakjesbox.jpg

Voila, dit weekend de pakjesbox geinstalleerd. Toch nog enkele opmerkingen die ik tijdens mijn installatie ben tegengekomen :

1. De registratie van mijn iParcelBox op mijn wifi had toch wel wat problemen. (Error - failed to confirm iParcelbox-xxxxx connection to the internet. Please wait or retry in a few minutes). Het viel me op dat ik mijn wifi 3 keer op de lijst van mogelijke wifispots zag. Met ze allemaal een keer te uit te proberen aanvaarde hij toch de setup, maar nu weet ik niet waarom. Is het omdat één van die wifi vermeldingen de 2,4 Ghz was ? Of omdat er genoeg tijd (30 minuten) overgegaan was om toch succesvol te zijn ? Maar het werkte.

2. Jammer dat je bij iParcelbox extra moet betalen voor een premium account. (eerste 90 dagen gratis, nadien 2,5 euro per maand). De box vanaf meerdere gsm bedienen (wat mij toch iets basic lijkt) is helaas premium optie.

Kan Telenet dit niet goedkoper maken door een deal te sluiten met iParcelBox ? Of het mee opnemen in bepaalde abonnementen bundels ?

3. Bij het openen van het metalen deksel houden de scharnieren nauwelijks iets tegen waardoor het deksel wel heel ver opengaat. Niet echt ideaal als je deze tegen een muur zet. Een extra stootkussentje of een rubberen dop om in je muur te vijzen zou leuk zijn in het installatiepakket.

4. Er zitten 4 pootjes in. Toch niet onmisbaar als je ze op de grond of in de muur vast zet. Alleen bij een installatie in de muur, zouden 4 extra pootjes onderaan toch ook ondersteuning bieden. 

Nu is wachten op mijn eerste pakje. Mijn vrouw had al direct iets online besteld, alleen was het een tuinbank ... typisch 😉

Tom.

Beantwoorden
20 reacties
MatthiasCaen
Professional Weetjesweter
Safespot Smartlock Al 25 duimen! Play Fit

Hi Tom,

Wat fijn om te zien dat de installatie goed gelukt is! Ook bedankt om je feedback en de foto te delen: ziet er goed uit! 🙂 

1) Wat de wifi-registratie betreft: heb je toevallig meerdere access points? Het zou kunnen dat de wifi chip alle access points weergeeft.

2) a. Om de box te bedienen vanop meerdere toestellen heb je niet noodzakelijk de Premium Account nodig. Als je de App op meerdere toestellen installeert, kan je normaal (met dezelfde) account (credentials) inloggen vanop meerdere toestellen. Iedereen kan dan de box bedienen en krijgt de notificaties. 

2) b. We zouden graag leren van jullie wat jullie van de Premium Account vinden en of deze strikt noodzakelijk is voor het goed gebruik van de box. 

3) We geven mee aan iParcelBox dat een extra stootkussentje welkom is. Hoe heb je dat probleem nu opgelost?

4) Ik denk niet dat ik deze opmerking helemaal begrepen heb. Als het goed is, heb je 4 afstandsbussen gekregen om de box aan de muur vast te maken en ook nog eens 4 dopjes voor in de bodemplaat. Indien dit niet het geval is, proberen wij dit materiaal zo snel mogelijk te bezorgen.

Een tuinbank zal jammer genoeg niet lukken 😁 In elk geval veel plezier met de box!

Fijne dag

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewMatthias
De Slimme Pakjesbox
Beantwoorden
svanderh
Freshman Meerweter
Safespot WOW, overzichtelijk! Smartlock De vlam zit erin.

Hoi Tom,

op basis van jouw feedback zijn er 2 verbeteringen op komst in de software, die volgende week live zal komen:

1: we tonen in de volgende versie dubbele ssid's nog maar een keer, met het sterkste signaal erbij. Er is geen reden om een ssid (tgv meerdere access points in huis) meerdere keren te tonen. Dit gaat verwarring bij onze klanten voorkomen.

2: in sommige gevallen reageerde de app foutief op de activatie flow: eigenlijk was na de eerste keer je box al actief, maar gaf de app dit in specifieke gevallen foutief aan (timing issue met een certificaat dat maar zeer kort geldig is).

Aan de hand van je feedback zijn we dit verder gaan testen, en hebben we deze stap aangepast zodat dit nu niet meer kan voorvallen. 

Bedankt voor je feedback, voor jou komt deze aanpassing wat te laat, maar voor de volgende klanten gaat het duidelijker zijn, waarvoor dank!

Oikoi Team
Beantwoorden
0 Likes
Jerreken
Experienced Weetjesweter
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hallo iedereen,

Ook bij mij liep/loopt de installatie van de pakjesbox niet van een leien dakje...

De meegeleverde voedingsadapter en -kabel waren beiden DAO. Meer bepaald vervang ik momenteel de adapter door deze van mijn iPhone op momenten dat er een pakje geleverd moet worden. De kabel moet ik in een bepaalde 'houding' leggen om de box van stroom te laten voorzien.

Je raadt het verder wel al...

Mijn lijdensweg is begonnen!

Ik ben nu al 3(!) weken wekelijks verschillende keren in contact met Telenet.

Telkens krijg ik een nieuwe 'oplossing' aangeboden.

De ene keer moet ik mij naar een Telenet Center begeven; daar hebben ze dit wel liggen en kan dit omgeruild worden (niet dus!).

Er werden intussen al 2 tickets aangemaakt bij een zogenaamde herstelfirma 'Dynafix'.

Echter krijg ik van deze firma totaal geen reactie!

Met hen in contact treden is simpelweg onmogelijk; emails worden niet beantwoord, chatberichten via Facebook worden gelezen, maar niet beantwoord en ik weiger principieel om betalend te bellen naar Nederland om daar misschien ook weer minutenlang naar een wachtmuziekje te moeten luisteren.

De box integraal terugsturen voor een nieuwe is geen optie en Kafkaiaans!

Niet alleen vrees ik dat de bouten -die zo stevig in mijn oprit gevezen- zullen afbreken bij demontage, je kan toch nooit verantwoorden om een dergelijke omwisseling te doen voor 2 accessoires die voor de leveranciers maximum enkele euro's kosten?!

De service na verkoop, mensen, daar wil ik jullie voor waarschuwen!

Deze is gewoonweg abominabel!!!

Ik geef niet op, maar de frustraties stapelen zich steeds maar verder op...

Oh ja, verder moet ik zeggen dat de box -eens die voorzien is van elektriciteit en degelijke wifi- bijzonder goed werkt. Ook de service van iParcelbox is top!

@Telenet: ik blijf contacteerbaar voor een afdoende oplossing...

Beantwoorden
0 Likes
MatthiasCaen

Beste @Jerreken ,

Allereerst onze oprechte excuses voor deze slechte ervaring. Ik contacteer je vandaag nog om zo snel mogelijk het kabel probleem op te lossen.

Fijne dag,

Matthias 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewMatthias
De Slimme Pakjesbox
Beantwoorden
DENJ
Experienced Beetjesweter
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Ben ondertussen al zo’n 9 UUR !bezig geweest om de app te installeren. Bij toeval op 1 smartphone gelukt, onmogelijk op de andere.

Ik geef het op, de stekker gaat eruit en hij zal gebruikt worden als speelgoeddoos van de honden.

Mvg?

Beantwoorden
0 Likes
MatthiasCaen

Beste @DENJ 

Dat is niet de bedoeling! Kan je even het serie nummer van je box meegeven dan bekijken we wat er misloopt. 

Fijne dag

Matthias

De Slimme Pakjesbox
Beantwoorden
0 Likes
timvdh
Freshman Beetjesweter
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Beste @MatthiasCaen 

Ik kon geen nieuwe thread starten, dus doe het zo maar.

De box wordt geleverd met een stekker die duidelijk niet waterproof is.  Ik had gehoopt die box via een buitenstopcontact kunnen aan te sluiten, maar dat lijkt niet mogelijk?

Waar kan ik instructies vinden over het terugsturen van deze box?

Alvast bedankt.

Beantwoorden
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! MVP, Most Valuable Poster! Organisatietalent! De gouden postveer is voor jou

Beste @timvdh 

Ik heb deze hele historie maar half gevolgd, zodus weet ik eigenlijk niet of die pakjesbox gehuurd of gekocht is. Als die gekocht is, dan knip je die stekker er toch gewoon af en monteert een waterdicht exemplaar, niet?

En wie weet mag je dat ook doen met een gehuurd exemplaar ... Vragen staat vrij 😉 (niet geschoten is altijd mis)

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Beantwoorden
0 Likes
MatthiasCaen

Beste @timvdh ,

Hier vind je de instructies om de box terug te sturen: 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/forms/retourformulier-telenet-toestel/

Fijne dag,

Matthias

De Slimme Pakjesbox
Beantwoorden
MatthiasCaen

Beste @StefaanH ,

Bedankt voor jouw suggesties. Ter info: de box wordt aangekocht.

Fijne dag,

Matthias

De Slimme Pakjesbox
Beantwoorden
MatthiasCaen

Beste @DENJ ,

We hebben contact opgenomen met iParcel. Het beste is om hen te contacteren op support@iparcelbox.com  zodat ze je kunnen helpen om dit euvel op te lossen.

Fijne dag,

Matthias

De Slimme Pakjesbox
Beantwoorden
0 Likes
Peter27
Freshman Weetjeslezer
De kop is eraf! Hi there!

Beste,

De installatie is met wat horten en stoten verlopen, maar uiteindelijk was alles geïnstalleerd. Maar ... toen ik de box sloot (om te doen alsof er een pakje geleverd werd) en de app wou gebruiken om te openen kreeg ik heel even (+/- 1 sec.) het scherm te zien waarop je de box kan bedienen (zie pg 14 van de installatiegids) waarna het scherm "setup iParcelBox" verschijnt (zie pg 7). Ik kan zoveel keer de setup doorlopen maar kom steeds in dezelfde lus terecht. Ik zit nu dus met een permanent gesloten box. Graag assistentie.  😫 

Beantwoorden
0 Likes
MatthiasCaen

Beste @Peter27 ,

We gaan contact met je opnemen via e-mail en lossen dit probleem voor je op.

Fijne dag

Matthias

De Slimme Pakjesbox
Beantwoorden
JarneD
Freshman Meerweter
Een bus vol! Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig!

Na blijvende problemen met onze Parcelhome pakjesbus van een andere firma dan toch vandaag maar deze besteld bij jullie. (Was dit sowieso ooit van plan).

Ben ook benieuwd naar de waterdichtheid van dat simpele kabeltje, is dat wel veilig zo? 

Hopelijk snel in huis (cfr problemen PostNL) en dan gaan we ook testen.

Beantwoorden
0 Likes