Beantwoorden
Marc17
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Email regels niet uitgevoerd

Ik heb regels aangemaakt voor het verwijderen van Spam. 

Deze regels zijn aangevinkt actief. 

De Spam berichten (die wel in mijn Spam box toekomen) blijven echter binnenkomen. 

Indien ik dan de regels activeer op mijn Spam box wordt de spam mail wel degelijk verwijderd. 

Hoe kan ik ervoor zorgen dat  de regels worden toegepast bij het binnenkomen van de berichten?

0 Likes
20 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Email regels niet uitgevoerd

@Marc17  en als u eventueel de regel eens verwijderd en opnieuw terug erin zet en deze terug activeerd?  En gebruikt u een eigen gekozen mail programma of gebruikt u die van Telenet webmail? Heb net eens gezien in de webmail zelf maar merk geen fout in mijn email regels die werkt wel gewoon dus denk dat daar dan zelf geen fout zit.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Marc17
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Email regels niet uitgevoerd

Heb de regels reeds een aantal maal verwijderd en terug geplaatst. Met hetzelfde resultaat. gebruik als mailbox op Win 10 Outlook, maar dit staat er los van. Heb hetzelfde gedrag in Webmail. 

 

Marc

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Email regels niet uitgevoerd

Heb je wel de clausule onderaan bij je spamregel Geen andere regels uitgevinkt?

 

0 Likes
TrickyRicky
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Email regels niet uitgevoerd

Ik heb hetzelfde probleem. De spamberichten blijven in de folder SPAM staan. Als ik dan de e-mail regel activeer verdwijnen ze allen. Vinkje 'geen andere regel toepassen' is verwijderd.

 

Wat moet ik doen om deze regel bij het binnenkomen van de spamberichten te activeren?

 

Groetjes

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Email regels niet uitgevoerd

Automatische egels gaan enkel op de inbox en enkel bij het binnenkomen van een berinct (er kunnen ook regels zijn voor uitgaande mail, dat is iets anders).

Van hier heb ik een stuk gekopieerd hieronder.

Wat zijn regels in Telenet Webmail?
 

In Telenet Webmail kan je met regels je binnenkomende e-mails automatisch beheren. Zodra je een regel aangemaakt hebt, geldt die voor alle nieuwe e-mails die je ontvangt. Opgelet: dus niet op de e-mails die al in je Inbox zitten.

 

Voorbeeld

 
 
Wat kan je doen met regels?
 

Met regels kan je e-mails...

  • in de Inbox laten.
  • naar een bepaalde map verplaatsen.
  • labelen.
  • als gelezen of gevlagd markeren.
  • doorsturen naar een ander e-mailadres.
  • verwijderen.
Opgelet

Als je bepaalde e-mails automatisch laat verwijderen via regels, komen die zelfs niet in je Prullenbak terecht.
Je kan de e-mail dus niet recuperen uit de Prullenbak.

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Email regels niet uitgevoerd

In "Mijn Telenet" kan je de spamfilter van telenet inschakelen of uitschakelen.

Deze filter komt als eerste aan de beurt.

Als je de filter inschakelt dan kan je kiezen tussen:

- Markeren als SPAM en dan komt de spammail in de inbox terecht.

- Verplaatsen naar de spammap, deze map kan verschillende namen (spam,junk, ongewenst...) hebben afhankelijk van het mailprogramma of webmail. Dan komt de mail dus niet in de inbox en kan dus ook niet behandelt worden door een regel voor de inbox.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Email regels niet uitgevoerd


@Janneke_Dust  schreef:

... knip ....

- Verplaatsen naar de spammap, deze map kan verschillende namen (spam,junk, ongewenst...) hebben afhankelijk van het mailprogramma of webmail. Dan komt de mail dus niet in de inbox en kan dus ook niet behandelt worden door een regel voor de inbox.


DAT is de clou .... terzijde dat het "behandeld" is ... Smiley Tong


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Email regels niet uitgevoerd

schoolmeester geweest of nog?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Email regels niet uitgevoerd


@Janneke_Dust  schreef:

schoolmeester geweest of nog?


Nee hoor ... kon het gewoon niet laten, was sterker dan mezelf .. sorry hoor, niet beledigend bedoeld hé Smiley Knipoog


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Email regels niet uitgevoerd


@StefaanH  schreef:

Nee hoor ... kon het gewoon niet laten, was sterker dan mezelf .. sorry hoor, niet beledigend bedoeld hé Smiley Knipoog


Je zou toch moeten weten dat reageren op spelfouten, typefouten, ... 'not done' is. 😉 Een van de redenen is bijvoorbeeld dat het misschien om iemand met dyslexie gaat. Off-topic, maar dat wou ik toch ook even kwijt.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Email regels niet uitgevoerd

Dyslexie nooit echt vastgesteld bij mij, maar als je ziet hoe ik soms de letters van een woord door elkaar haal dan weet je het wel.

In het college was ik te dom om mee te kunnen met de taalkundigen. Dan maar technische school A2 elektronica. Daarna industrieel ingenieur waarvoor ik wel intelligent genoeg was. Maar daar primeert de technische kennis en niet de correcte taal.

Nu als 70+ wil ik nog altijd niet ruilen met vele van de taal intellectuelen van het college.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TrickyRicky
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Email regels niet uitgevoerd

Bedankt voor de snelle uitleg.

 

Groetjes

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Email regels niet uitgevoerd


@sb  schreef:

@StefaanH  schreef:

Nee hoor ... kon het gewoon niet laten, was sterker dan mezelf .. sorry hoor, niet beledigend bedoeld hé Smiley Knipoog


Je zou toch moeten weten dat reageren op spelfouten, typefouten, ... 'not done' is. 😉 Een van de redenen is bijvoorbeeld dat het misschien om iemand met dyslexie gaat. Off-topic, maar dat wou ik toch ook even kwijt.


Eigenlijk nooit echt bij stilgestaan, en normaal doe ik dat ook niet. Kzal het nooit meer doen. Sorry. Verlegen smiley

BTW, ik moet mijn posts ook altijd drie keer nalezen alvorens op "Posten" te klikken . Ik heb nooit leren typen en ik verwissel heel vaak twee letters van plaats ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Marc17
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Email regels niet uitgevoerd

Kan Telenet de regels ook niet toepassen nadat hun spamfilter zijn werk heeft gedaan. Dwz ook toepassenop spambox. Dit zou nutteloos werk kunnen vermijden. 

 

Wink, Wink naar Telenet. 

 

mvg, 

 

Marc 

0 Likes