Beantwoorden
wivan
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

E-mails versturen met SendGrid lukt niet naar Telenet

Mijn website verstuurt transactionele emails (bevestiging van reservaties) naar klanten via sendgrid. Deze emails komen overal goed terecht, behalve bij Telenet, daar wordt alle communicatie geblokkeerd. Antwoord van de Technische Dienst: sendgrid wordt aanzien als spam, gebruik best iets anders.

Dan kan m.i. niet kloppen; veel (grote) bedrijven gebruiken sendgrid voor het verzenden van emails naar hun klanten (zoals bijvoorbeeld Resengo). Je kan dus wel degelijk sendgrid gebruiken om emails te sturen naar Telenet klanten, maar bij mij wil dat dus niet lukken.

Hoe kan ik dit opgelost krijgen?

0 Likes
7 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

E-mails versturen met SendGrid lukt niet naar Telenet

@wivan 

Heb je dit al eens bekeken?

wivan
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

E-mails versturen met SendGrid lukt niet naar Telenet

Hey, bedankt voor de link. Heb het eens nagekeken maar zie niet meteen een oplossing. Mijn emails worden niet germarkeerd als spam, ze worden gewoon geblokkeerd. En ook alleen door Telenet, verzenden naar alle andere providers werkt zonder problemen.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

E-mails versturen met SendGrid lukt niet naar Telenet

@wivan 

Als Telenet de e-mails niet aanvaard, krijg je in principe een reactie met de reden. Heb je dat al bekeken?

Hou je rekening met deze beperkingen?

wivan
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

E-mails versturen met SendGrid lukt niet naar Telenet

Return is "sorry, you have been temporarily blacklisted".

En wat die beperkingen betreft, het gaat over individuele, transactionele emails zonder bijlagen dus dat zou geen probleem mogen zijn.

0 Likes
wivan
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

E-mails versturen met SendGrid lukt niet naar Telenet

@janne_man deze beperkingen slaan denk ik op uitgaande email; mijn probleem zit bij de binnenkomende (of in mijn geval geblokkeerde) email

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

E-mails versturen met SendGrid lukt niet naar Telenet

@wivan 

Blacklisted is in feite een zeer strenge behandeling van iet dat als spam beschouwd wordt.

 

Als je het probleem voorlegt aan Sendgrid, wat is hun reactie?

0 Likes
wivan
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

E-mails versturen met SendGrid lukt niet naar Telenet

@janne_man ik heb een ticket geopend bij sendgrid, maar ik vermoed dat zij gaan antwoorden dat het probleem bij Telenet ligt. Immers, dezelfde emails naar andere providers gaan er zonder problemen door.

En het antwoord dat ik van Telenet krijg is dat ze sendgrid geblacklist hebben en dat dat dus nooit zal werken, maar dat is complete nonsens. Ik weet dat Resengo ook met sendgrid werkt en zonder problemen mails naar Telenet klanten stuurt (heb dit getest met hetzelfde telenet adres)

0 Likes