Beantwoorden
BartVaes
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Externe account instellen als verzender in Webmail

Howdy,

 

ik heb de mailbox van m'n werkgever toegevoegd als 'externe account' in mijn Telenet webmail, zodat ik deze mails ook kan ontvangen via webmail.

Ontvangen lukt dus prima. Echter, bij versturen vanuit de webmail komt telkens mijn Telenet adres als verzender te staan - niét de externe accountnaam.

Nochtans heb ik alles ingevuld onder Instellingen -> Accounts -> Instellingen voor verzonden berichten (en ja, ik selecteer de juiste account onder de keuzelijst "Van"...).

 

Iemand een idee ?

0 Likes
3 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Externe account instellen als verzender in Webmail

@BartVaes 

 

Je stuurt vanuit webmail de mails altijd onder eigen naam.

Voor het ontvangen van mails is het samenbrengen in webmail ok. Verzenden moet je blijkbaar wel doen vanuit de originele account om de juiste naam bovenaan te krijgen.

 

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5227
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Externe account instellen als verzender in Webmail

Misschien het moment om over te schakelen op een mailclient? Mozilla Thunderbird is gratis en kan perfect overweg met verschillende mailboxen en je maakt zoveel 'identities' (gebruikers, e-mailadressen) aan als je wil. En als je reageert op een bepaalde mail, dan wordt automatisch de gepaste identity gekozen. Maak je een nieuwe mail aan, geen probleem, via het uitklapmenu kies je de afzender die je wil.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Externe account instellen als verzender in Webmail

@BartVaes In een vroegere post (niet die van u) beweerde ik dat dit niet kan vermits als je een externe account aanmaakt in telenet webmail je enkel gegevens kunt invoeren voor de server van ontvangen mails (pop3 of imap) en dat je niet kan opgeven voor de server die het verzenden van mails beheert (smpt). Een ex-netweter had toen de opmerking gemaakt dat het wel gaat. Ik heb het getest en het werkt. Maar wat is het probleem? Elke mail die je vanuit Telenet webmail verstuurt waarbij de "Van" uw externe mailaccount is, krijgt technisch een Van uw Telenet mailadres aangevuld met de woorden "in behalf of" of "namens" en daarachter uw externe account.

Deze mail staat dan ook niet in de map verzonden van je externe account, maar wel in die van je Telenet adres.

Eén van de gebruikelijke controles tegen spam is het nazicht of het "Van adres" overeenstemt met de server van waar het verstuurd is. Hierdoor is er een redelijke kans dat het bericht bij de onstvanger in de spam folder terecht komt. Als je bij de bestemmelink de ontvangen e-mail controleert (inbox of spam), zal je zien dat daar de e-mail als afzender enkel de externe account heeft.

 

Dus jij krijgt niets in de map van verzonden berichten van de externe account. Je krijgt je verzonden bericht van de externe account in de map verzonden van je Telenet account.

 

Hetgeen jij ziet in het verzonden bericht wijkt af van hetgeen de bestemmeling te zien krijgt. Jij ziet als van uw Telenet account namens uw externe account. De ontvanger ziet niet dat het van je Telenet account komt, maar wel van je externe account. De ontvanger kan het echter wel zien indien hij de bron van het bericht bekijkt (zeer gemakkelijk in Thunderbird). Daar staat From: naam apestaartje hotmail.be en Sender: naam apestaartje telenet.be

 

Voor deze test heb ik een hotmail.be als externe account ingesteld in webmail van Telenet. Als test het ik een leeg bericht gestuurd met enkel het onderwerp ingevuld. Deze mail kwam in de spam terecht. Als tweede test heb ik een bestaande mail doorgestuurd met de externe account. Deze kwam in mijn inbox tericht.

 

Conclusie: het werkt. Het is geschikt voor inkomende mail. Het is onbetrouwbaar vanuit het standpunt van de bestemmeling voor de uitgaande mail (doordat mail in spam folder komt).