Beantwoorden
v604935
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Overspoeld door Spam in e-mail

Hoe komt het dat ik overspoeld wordt door enorme hoop spam?

0 Likes
32 reacties
v604935
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Overspoeld door Spam in e-mail

Sorry, ik wil niet op de pianist schieten, enkel verlost worden van die spam, elke dag rond de honderd, en dat in Telenet en Hotmail-Accounts (2). 

Mar ik zal de raad hier opvolgen en naar mijntelenet.be inloggen enz. Bedankt voor die tip.

Ook in mijn 2 Hotmail-Accounts komt zoveel spam binnen, hoe en waar moet ik daar ergens inloggen??? 

Bedankt voor jullie hulp ! 😊

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overspoeld door Spam in e-mail

Persoonlijk, maar ik ben niet de enige, vind ik het gratis programma Thunderbird een elegante oplossing. Voor elk e-mail adres dat je hebt, maak je een account aan. Bovendien heeft Thunderbird ook nog zijn eigen spamfilter.

v604935
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Overspoeld door Spam in e-mail

Zie het niet zitten om voor elk adres een eigen ding te maken, heb er heel veel, en niet enkel van kennissen en vrienden, maar ook van veel instanties.....

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overspoeld door Spam in e-mail

Iedereen heeft zo zijn eigen manier om met spam om te gaan. In principe gebruik ik twee e-mailadressen: een ernstig en een ander. Voor het ernstig heb ik een adresboek (mag nooit automatisch bijgewerkt worden op basis van gekregen mail). Uiteindelijk krijg ik spam in beiden. Dat stoort me niet, die komt meestal in de spamfolder. Als die gewoon in de inbox staat, zorg ik ervoor dat die direct naar de spamfolder gaat. De spamfolder regelmatig eens overlopen om te zien of er geen gewenste mail in zit is ook nodig. In dat geval verplaats ik dat naar de inbox.

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Overspoeld door Spam in e-mail

@v604935  Je moet dit enkel doen voor de adressen waarvan je niets wil krijgen.🤔

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
v604935
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Overspoeld door Spam in e-mail

Catch al, wat wil dat zeggen of wat is dat? Ken het niet... 

0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Overspoeld door Spam in e-mail


@v604935  schreef:

Catch al, wat wil dat zeggen of wat is dat? Ken het niet... 


 Je hebt bij je domeinnaam bijvoorbeeld 2 email adressen, manATblabla.be en vrouwATblabla.be, die elk in een mailbox komen
Bij catch all kan je bij het beheer van je domeinnaam aangeven dat je ook alle mail wilt ontvangen die naar je domeinnaam worden gestuurd. vb. kind1ATblabla.be of info@...
Dit is meestal spam.
Maar kan ook een mail zijn met een type fout door een bekende afzender, vb vrauwATblabla.be
Vink je de catch all uit, dan worden die mails als onbekend terug gestuurd

 

@sb heeft de inhoud van deze post bewerkt.

Reden: Je misbruikt een bestaand, geregistreerd domein! Als je een voorbeeld wil geven, gebruik dan example.com, daarvoor dient dat domein.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Overspoeld door Spam in e-mail

Een catchall hoeft niet per se een bron van spam te zijn. Ik gebruik het om te registreren; ik gebruik dan de naam van de website als emailadres. Bijvoorbeeld telenet.be AT mijndomein. Als ik dan spam ontvang op dat adres, dan weet ik dat het van telenet.be komt.

 

Edit: Ik moet wel toegeven, aan mijn domeinnaam is geen "echte" website gekoppeld, enkel een afbeelding en .noindex in de HTML. Wellicht vandaar dat ik niet veel spam ontvang.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overspoeld door Spam in e-mail


@v604935  schreef:

Catch al, wat wil dat zeggen of wat is dat? Ken het niet... 


Dit gaat over zij die een domeinnaam gekocht hebben. Als je een domeinnaam hebt vijvoorbeeld example.com dan kan je instellen dat om het even welke 'xxx' @example.com in een bepaalde box komt. Als beheerder kan je dan zelf beslissen wat je ermee doet. 

Als je geen domeinnaam hebt, is dat ook niet van toepassing voor u.

0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Overspoeld door Spam in e-mail


 

@sbheeft de inhoud van deze post bewerkt.

Reden: Je misbruikt een bestaand, geregistreerd domein! Als je een voorbeeld wil geven, gebruik dan example.com, daarvoor dient dat domein.


ok baas

Soms heb je de indruk dat een antwoord dat niet van een krak komt nutteloos en onbelangrijk is

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overspoeld door Spam in e-mail


@Bolletje  schreef:

 

@sbheeft de inhoud van deze post bewerkt.

Reden: Je misbruikt een bestaand, geregistreerd domein! Als je een voorbeeld wil geven, gebruik dan example.com, daarvoor dient dat domein.


ok baas

Soms heb je de indruk dat een antwoord dat niet van een krak komt nutteloos en onbelangrijk is


Dat denk ik niet, ik heb ook al eens de opmerking gekregen dat ik enkel example.com mag gebruiken. De ene persoon is de andere niet. Iedereen heeft zowat zijn gevoeligheden. Iedereen maakt ook zijn eigen inschatting wat kan of niet kan. 

Als je op http://example.com/ doorklikt naar Special-Use Domain Names, dan zie je wat er voorzien is voor een paar andere zaken.

NV1
Ex-Moderator
Ex-Moderator
Berichten: 28
Topicvreter! Topicwurm! Say what?! On a roll...

Overspoeld door Spam in e-mail

@Bolletje Hey! Zou ik je mogen vragen om het gesprek positief en opbouwend te houden? Alvast bedankt. 


Nicolas | Ex-Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Overspoeld door Spam in e-mail


@NV1  schreef:

@Bolletje Hey! Zou ik je mogen vragen om het gesprek positief en opbouwend te houden? Alvast bedankt. 


Mijn eerste post was opbouwend. 
Maar omdat het domein blabla dat ik had gebruikt, per toeval geregistreerd is, komt er zo'n nutteloze opmerking.
Ook verdere uitleg van de kraks komt over dat mijn mening niet juist is.

Zie hier de exacte omschrijving van catch-all waaruit blijkt dat alles klopte wat ik zei
Copy / Paste vanaf hier 

Catch-all

Een catch-all is een speciale instelling binnen een domeinnaam die er voor zorgt dat e-mail gericht aan e-mailadressen die niet expliciet zijn aangemaakt als alias of mailbox toch kan worden afgeleverd. De catch-all is een speciaal soort forwarder die deze e-mails doorstuurt naar één of meerdere gekozen e-mailadressen.

Het configureren van een catchall zorgt ervoor dat een bedrijf of organisatie via elke denkbare alias binnen een domeinnaam bereikbaar is. Dit voorkomt dat e-mail verloren gaat als gevolg van vergissingen, spelfouten en miscommunicatie. Of doordat een bestaand e-mailadres is opgeheven. Keerzijde hiervan is dat de ontvanger achter de catch-all ook meer last zal hebben van spam.

Voila, vraag beantwoord en geen verder commentaar
Misschien tot nooit meer

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Overspoeld door Spam in e-mail

@Bolletje  Je moet je niet kwaad maken. Die opmerking over het gebruik van een domeinnaam heb ik ook gekregen. Ik had er geen vermoeden van dat "m ij n domein.xx" effectief een geregistreerd domein was. En ik gebruik, bewust, zo min mogelijk Engels in hetgeen ik vertel. En die uitleg over catch-all had ik in ongeveer dezelfde bewoordingen ook gedaan. Het is een fout, die ik ook soms maak, dat beantwoorders niet altijd het begin en het hele verloop van het gesprek lezen.

We hopen dat je blijft goede antwoorden geven los van dit akkefietje.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Overspoeld door Spam in e-mail


@igvfer  schreef:

...

We hopen dat je blijft goede antwoorden geven los van dit akkefietje.


@Bolletje absoluut, hierin volg ik @igvfer helemaal.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes