Beantwoorden
Itraxx
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Sommige e-mails verdwijnen meteen in outlook

Hey iedereen, 

 

Ik zit met een vervelend probleempje. Ik heb al contact gehad met de klantendienst, dat heeft wat uitsluitsel bezorgd maar het probleem is niet verholpen. 

 

Symptomen: 
Ik gebruik outlook om mijn e-mailverkeer te beheren. Sinds een drietal weken worden een groot aantal van de mails zo goed als meteen bij het binnenkomen automatisch verwijderd. Ik heb net genoeg tijd om de mail binnen te zien komen maar daarna zijn ze meteen weg en nergens meer te vinden (ook niet in spam/verwijderd). 

 

Oorzaak: 
Of het de directe aanleiding is van het probleem weet ik niet, maar als ik mijn anti-spam en anti-virus uitzet bij mijntelenet>email>mailbox beheren, dan komen de mails in outlook wel gewoon binnen en blijven ook staan. Als ik inlog op telenet webmail, via een browser, dan komen de mails altijd binnen ongeacht de instellingen van de spam en virusfilter. 

 

Het lijkt er dus op dat outlook de 'bevindingen' van de telenetfilter mee krijgt, en dan op eigen houtje de mails verwijdert. Dit gebeurt overigens niet voor alle mails, maar wel een groot aantal (ongeveer 50%). Hier maakt het niet uit of er tekst, links, of bijlagen in de mails staan. 

 

Heeft iemand een idee hoe ik het probleem op kan lossen?  

0 Likes
6 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Sommige e-mails verdwijnen meteen in outlook

Ik ben van oordeel dat hier op het forum regelmatig problemen zijn met Outlook, maar dat terzijde. Wat als je in Mijn Telenet antivirus en antispam terug inschakelt, maar voor antispam instelt dat er een waarschuwing [SPAM] in het onderwerp komt te staan? Verdwijnen je mails dan ook nog?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Sommige e-mails verdwijnen meteen in outlook

Heb je al eens gekeken in je outlook junk email folder of ze daar in zitten?  Mogelijk staat outlook zo ingesteld dat junk automatisch naar daar gemoved wordt.

 

Hoe staan je junk email options in Outlook trouwens? Er is zelfs een checkbox waar je kan instellen dat verdachte junk mail direct verwijderd moet worden ipv te verplaatsen naar de junk email folder....

 

Of gaat het misschien om mail van geblokkeerde afzenders?


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ben80
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! De kop is eraf!

Sommige e-mails verdwijnen meteen in outlook

Heb sinds maandag (algemene internet en webmail problemen) ook fenomeen dat mails weg zijn. 

Zelfs in Webmail. 

Niets te zien in prullenbak, ook niet op mobiele toestellen. 

Ik had ticket geopend bij Telenet, maar die mail ben ik ondertussen ook kwijt. 

 

mvg,

Ben

0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Sommige e-mails verdwijnen meteen in outlook

Wijzig jullie wachtwoord en kijk of het probleem blijft bestaan.

 

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
Itraxx
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Sommige e-mails verdwijnen meteen in outlook

Beste Sb, 

 

Dit heb ik nu enkele dagen geprobeerd maar er is geen verbetering merkbaar. Toch bedankt voor de tip. 

0 Likes
Itraxx
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Sommige e-mails verdwijnen meteen in outlook

Beste BertXL

 

In de junkfolder zitten de mails die verdwijnen niet. Kan ze ook niet terug vinden, in geen enkele map. Wel vind in andere recente mails die geklasseerd werden als junk. Outlook gooit deze dus niet weg. 

 

De verzender is niet geblokkeerd. Sommige mails van deze zender komen gewoon in de inbox, andere verdwijnen meteen weer. 

0 Likes