Beantwoorden
Hellothere1963
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Warming up? On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Spam filtering in Webmail werkt blijkbaar niet meer

Hallo,

 

Sinds enkele dagen zie ik steeds meer dat de spam berichten in mijn inbox blijven staan (ik moet ze telkens als spam markeren, en dan gaan ze wel naar de spam folder).

 

Ik heb de indruk dat de anti-spam van telenet niet meer werkt.

 

De anti-spam instellingen op mijn mailbox zijn correct ingesteld :

 

antispam.jpg

 

Hebben jullie dit ook ?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Spam filtering werkt blijkbaar niet meer

0 Likes
3 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Spam filtering in Webmail werkt blijkbaar niet meer

@Hellothere1963  

Het zou kunnen zijn dat je 'spam' niet als spam email herkend wordt. Denk hierbij aan een ander email adres wat er gebruikt wordt om jou toch die email te doen krijgen. Een letter of cijfer kan het verschil al maken dat je spam filter dit niet herkent als spam. Wat je eventueel wel kan doen is regels aanmaken via de webmail zodat je daadwerkelijke spam ook daadwerkelijk in de spam box terecht gaat komen. Eventueel anders ook eens proberen de spam filter uitzetten en daarna terug activeren. 

 

De regels aanmaken in de webmail doe je als volgt :

 

* Instellingen 

* Email regels

* Nieuwe regel aanmaken. 

 

Op die manier kan je ook eventueel dus je spam emails instellen zodat deze als nog in de spam box terecht komen of eventueel in de prullenbak. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Hellothere1963
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Warming up? On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Spam filtering in Webmail werkt blijkbaar niet meer

Bedankt Patrick,

 

Ik denk niet dat een regel opstellen per spam bericht de oplossing is (dat zou onbegonnen werk zijn), het gaat écht om gekende spam berichten (dames uit de Ukraine die met mij willen trouwen, de zoveelste iPhone die ik gratis krijg, een bank die mij vraagt om even al mijn login gegevens door te sturen, en de gewone dagdagelijkse onzin dus, ...).

 

De spam filter even aan- en uitschakelen heb ik even geprobeerd, en ik ben benieuwd.

Het is nu ook niet zo dat ik tientallen spamberichten per dag krijg (ik let er sowieso goed op dat ik vanuit mijn mail niet op allerhande links, klik, mijn mailadres ook niet overal doorgeef, mij inschrijf op nieuwsbrieven allerhande, ...).

 

Maar op zich valt het mij nu wel op dat er plots relatief veel mails in mijn inbox blijven die duidelijk spam zijn, en dat er in de spam folder nog nauwelijks mails "automatisch" verplaatst worden, terwijl het tot op heden mijn ervaring is, dat de Telenet spamfilter, tot op heden meer dan behoorlijk werkt.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Spam filtering in Webmail werkt blijkbaar niet meer

@Hellothere1963  Het is mij ook opgevallen. Ik moet er terug veel als spam markeren. Vooral van die bitcoin gevallen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes