Beantwoorden
Bill84
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Spam in Telenet Webmail

Sinds enkele weken krijg ik ondanks de spamfilter toch spam binnen. Zijn mails van verschillende afzenders maar hebben telkens dezelfde domeinnaam. @wording.magicaldaily.com

ik heb hierna al eens gegoogled maar niks gevonden. De mails hebben ook een vreemde opmaak, lijkt op een tekstdocument. Er staat ook geen link voor af te meldenaar wel een link van voiceseller.com en dan kom je op de pagina van de afzender uit. Ook hier werkt de link om af te melden niet. Weet iemand hoe ik deze mails kan doen stoppen? Alvast bedankt!

groeten bill

325 reacties
GuyG
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
All I want for X-mas is YOU Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Spam in Telenet Webmail

Sind het weekend is het weer veel erger.

De laatste 24uur > 22 spammails!

 

0 Likes
GuyG
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
All I want for X-mas is YOU Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Spam in Telenet Webmail

Hier zijn de adressen vanwaar ze komen.

Enkel admin@elements.newmissiononline.com is de topper die er 6 geeft !

- dumnhsf7o-dumnhsf7o@pageweekly.com

- v8kz5hpy1y-v8kz5hpy1y@globally.storenetworking.com

- vuunhhm-vuunhhm@rug.gymlists.com

- admin@johnny.newmissiononline.com

- admin@elements.newmissiononline.com

- h3jie5-h3jie5@divx.canaldaily.org

- rea586vr3p-rea586vr3p@remembered.toolsstuff.com

- ikatqeol7-ikatqeol7@divx.canaldaily.org

- bounce-41_html-179164131-3492551-7306606-74@bounce.be.easyfairs.com

- info@immigrant.toolsstuff.com

-  l1fv358f@immigrant.toolsstuff.com

- g9y1irs-g9y1irs@tab.canaldaily.org

- 8tmwjw1-8tmwjw1@remembered.toolsstuff.com

- info@rubbing.infotemplate.com

- jacsw587-jacsw587@mono.toolsstuff.com

- hvi2cz4@tab.canaldaily.org

- 4639le1@immigrant.toolsstuff.com

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Spam in Telenet Webmail

@GuyG

 

Verwacht je mails van een .com of .org domein? Indien van niet, dan zou ik daar gewoon een filter voor instellen. 100% resultaat. Krijg je wél mails van .org en .com domeinen, stel dan, als je mailclient het toelaat, een filter (bijv. indien example.com verplaats naar Inbox) in die voorrang heeft op de spamfilter. Op die manier komt die niet terecht in de spamfilter.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Mike2
Freshman Weetjesweter
Berichten: 28
Smile! On a roll... De 3 wijzen! A born reader!

Spam in Telenet Webmail

Hier nog een paar 

support@prozac.storenetworking.com

support@naomi.eldiaplus.net

support@attracts.pageweekly.com

 

Is het niet mogelijk om het laatst gedeelte volledig te blokkeren bij Telenet. 

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Spam in Telenet Webmail

Bedankt @Mike2 @GuyG @balajan @liesceuppens @filip10 voor jullie meldingen en voorbeelden van afzenders. We blijven deze consequent doorsturen naar onze collega's intern. Je mag er zeker van zijn dat er continue gewerkt wordt aan de spamfilters en het verbeteren ervan. 

 

Nieuwe varianten van spam / afzenders, mag je dus zeker blijven melden. 

 

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Paddy2u
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Spam in Telenet Webmail

Ik heb reeds meerdere keren de raad gekregen hier van uw moderators van Telenet om aliassen aan te maken en rules om spam buiten te houden maar ondanks alle inspanningen toch iedere dag massa’s spam die binnenkort. Het merendeel van uw gebruikers Telenet zijn a-technisch qua computers en kan me niet inbeelden dat dit makkelijk is voor hen. Ik hoor ook dat mensen van andere providers hier geen last van hebben. Misschien moet ik overwegen na 20 jaar Telenet van provider te veranderen ?
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Spam in Telenet Webmail

Andere mensen van andere providers hebben dar evengoed last. Ik ben telenet klant en heb daar bij tijd en wijle soms meer, soms geen last van. O.a na contacten met Orange France heb ik heel veel spam gekregen vanuit Frankrijk. Na een tijdje kuiswerk is dit gedaan. Jij of vrienden, kennissen moeten maar 1 keer onzorvuldig omspringen met je e-mail adres en je hebt prijs. En daarbij als die mannen ergens een namenlijst te pakken krijgen en ze plakken er @telenet achteraan dan zijn ze al bijna zeker van 50% prijs. En als je met de computer wil omgaan moet je ook bepaalde dingen leren. Het is zoals autorijden. daar moet je ook niet afkomen dat je niet achteruit kan rijden of niet kan parkeren of niet weet waar je pinkers zitten.

BTW ik zit nu op 50 spam mails om de 2 dagen. Eventjes vlug de map controleren of er toch niets tussen zit die er niet in hoort en leegmaken. Minuutje werk en opgelost.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
filip10
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
Smile! On a roll... Dat loopt vlotjes. A born reader!

Spam in Telenet Webmail

Gisteren 14 spam berichten.

Ik zal de emails van de  nietsnutten vandaag allemaal posten

Delhaize gratis deelname <888458@grief.MarketingShort.com>

0 Likes
liesceuppens
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Smile! Dag van de Chocolade Twee handen vol! Leesbeest!

Spam in Telenet Webmail

@pageweekly.com

@eldiaplus.net

@storenetworking.com

@newmissiononline.com

@MarketingShort.com

 

al 5 verschillende vandaag.

Allemaal gehost bij 'godaddy.com'
Hun abuse pagina staat in mijn favorietenlijst ondertussen. Maar is er geen andere manier waarop alles wat daar gehost staat gewoon geblocked wordt en die provider in een algemene blacklist terecht komt? 
Hun online reputatie kan toch beïnvloed worden? 

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Spam in Telenet Webmail

@liesceuppens alle mails die je als spam markeert in Telenet Webmail worden automatisch doorgegeven aan de medewerkers binnen Telenet die zich bezig houden met het opstellen/aanpassen van de filters en het bestrijden van spam. De meldingen die we hier op De Netweters binnen krijgen, worden ook doorgestuurd. 

 

Zoals eerder aangegeven in deze thread wordt er continue gewerkt door Telenet om de spam filters zo optimaal mogelijk in te stellen, helaas worden er veel varianten gemaakt. Zodra er een nieuwe in omloop is, merk je dit ook direct aan de meldingen.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
erelav
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Spam in Telenet Webmail

Dag iedereen, 

voor het ogenblik en de laatste 3 dagen toch 20/ dag

grtjs

0 Likes
eltee
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. My smart Valentine Goed bezig! Dag van de Chocolade

Spam in Telenet Webmail

Hallo,


Ik volg al een tijdje dit topic omdat ik in het verleden op mijn Telenet-account ook eens serieus last heb gehad van een spamgolf, vermoedelijk omdat het account van een kennis gecompromitteerd was, waardoor diens adresboek ( met o.a. mijn adres ) in handen van spammers is beland.


Diverse contacten met Telenet, raadgevingen om filters in te stellen, steeds maar filters bijwerken, kortom niet werkbaar, het bleef maar komen. Dan heb ik op alle inkomende mail op mijn Telenet-account een automatische forward ingesteld naar mijn Gmail zodat ze door de Gmail-filter werden behandeld. Resultaat: quasi alle spam werd daar wel netjes gedumpt.


Omdat ik ook inkomende mail heb in mijn Gmail heb ik ook daar een automatische forward ingesteld naar mijn outlook.be account, zodat alle mail van mijn 3 accounts dus 3 spamfilters passeerde. Resultaat: zo goed als geen spam meer.


Voor mij betekende dit dat de Telenet spamfilter hopeloos achterop huppelde en slecht presteerde, althans in vergelijking met Gmail en Outlook spamfilters…


In overleg met Telenet heb ik dan een Telenet alias aangemaakt, en heeft Telenet dit alias als hoofd email ingesteld, het oude hoofd email werd dan alias, en deze heb ik verwijderd. Op dit ogenblik heb ik dus geen spam meer bij Telenet en heb ik het forwarden terug uitgeschakeld. Nadeel je moet al je contacten informeren over je nieuwe Telenet adres, maar dit is eenmalig en kan gaandeweg gebeuren.


@Suzy: De Telenet-medewerkers zeggen het niet met zoveel woorden, maar tussen de regels kan een goede verstaander wel oppikken dat zij wel degelijk beseffen dat hun spam-filter systeem geen topper is. Overweegt men bij Telenet echt niet om eens uit te kijken naar een meer performantere spam-filter ? Het kan toch niet dat tientallen klanten steeds maar hun ongenoegen moeten blijven uiten op dit forum en dat Telenet steeds maar moet updaten en spamfilters bijwerken wat toch ook geld kost ?


Ik heb er dus gelukkig geen last meer van en blijf dus nog steeds een tevreden Telenet-klant.

0 Likes
filip10
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
Smile! On a roll... Dat loopt vlotjes. A born reader!

Spam in Telenet Webmail

SPAM:

support@pretty.CulturalSearch.com

support@connector.eldiaplus.net

115381@visions.MarketingShort.com

888458@grief.MarketingShort.com

kjhgfwertyoiuyt3@t-online.de

 

ten onrechte als SPAM gezien: Essent contract

0 Likes
filip10
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
Smile! On a roll... Dat loopt vlotjes. A born reader!

Spam in Telenet Webmail

Daar is de volgende al:

@Johnny.newmissionoline.com

0 Likes
filip10
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
Smile! On a roll... Dat loopt vlotjes. A born reader!

Spam in Telenet Webmail

sorry moet zijn @Johnny.newmissiononline.com

0 Likes