Beantwoorden
Bill84
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Spam in Telenet Webmail

Sinds enkele weken krijg ik ondanks de spamfilter toch spam binnen. Zijn mails van verschillende afzenders maar hebben telkens dezelfde domeinnaam. @wording.magicaldaily.com

ik heb hierna al eens gegoogled maar niks gevonden. De mails hebben ook een vreemde opmaak, lijkt op een tekstdocument. Er staat ook geen link voor af te meldenaar wel een link van voiceseller.com en dan kom je op de pagina van de afzender uit. Ook hier werkt de link om af te melden niet. Weet iemand hoe ik deze mails kan doen stoppen? Alvast bedankt!

groeten bill

325 reacties
JPDT
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Spam in Telenet Webmail

Ik ben hier totaal nieuw én hier terechtgekomen n.a.v. alle rotzooi die ook ik in mijn mailbox krijg . Is daar nu echt totaal niets aan te doen ? Dit is niet te doen !  

0 Likes
eltee
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. My smart Valentine Goed bezig! Dag van de Chocolade

Spam in Telenet Webmail

@jh995. Zolang email gratis is of hooguit een paar centjes kost, zal spam blijven bestaan. Honderd spam-mails versturen of één miljoen spam-mails uitsturen, kost evenveel en als er 0,01 % gebruikers op één miljoen intrapt, dan hebben ze hun kost al verdiend…


Ervaren gebruikers kunnen natuurlijk vlot met spamfiltering overweg, of wijzigen hun email-adres, of leiden de email om zodat een schakeling van spamfiltering gebeurt, maar dit is helaas ondoenbaar voor niet-doorwinterde gebruikers.


En zoals Suzy aangeeft, is de spam markeren door op de knop “Spam” te drukken in Telenet Webmail, zeker een doenbare en handige remedie, maar blijft niettemin een frustrerende bezigheid. Maar niet iedereen gebruikt webmail….er zijn nog tal van gebruikers die een email-client gebruiken en spijtig genoeg blijven zij in de kou staan… Telenet moet m.i. een versnelling hoger schakelen om deze rotzooi tegen te houden.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Spam in Telenet Webmail


@jh995schreef:

Hier is het ook weer prijs met spam, vanaf deze morgen al 29 berichten ontvangen.

Ik vraag me toch af wie er nu eigenlijk voordeel heeft uit deze spam. Wie betaalt die spammers? Ik neem aan dat dit geen hobby is want het kost toch tijd en geld. De meeste spam die ik ontvang komt via servers in de USA, Rusland  en Canada. Dus er moet iemand zijn die voor deze gratis reclame betaald.? Een reclame bureau? Het lijkt mij dat bedrijven zoals Lidl, Nike, RayanAir, Nespresso, Cote d'or, Thermomix, Flix, Braine Plus, Carrefour en BookingCom, om er een paar van vandaag te noemen, hier uiteindelijk voor betalen.

 

Er moet duidelijk iets gaan bewegen om hier een einde aan te maken.


Ik ben vrij zeker dat de bedrijven die je aanhaalt niet gaan betalen om reclame in de vorm van spam te versturen. Dat zou zich redelijk snel wreken. Normaal gezien werken zij met opt-out nieuwsbrieven. Koop je iets bij hen, dan krijg je automatisch hun nieuwsbrief, maar met de mogelijkheid om je uit te schrijven. Opt-in (zelf kiezen om je in te schrijven) zou fijner zijn, maar ik meen dat ook Europa lang geleden gekozen heeft voor opt-out ipv opt-in.

Mocht je die bedrijven wél tegenkomen in spammails, dan gaat het vermoedelijk om phishing.

 

Wat er aan te verdienen is? Geef deze zoektermen maar eens in in een search engine: how spammers make money. Wat betreft een einde maken aan spam: lijkt me niet makkelijk. Dikwijls worden zgn. zombie PC's in een netwerk gebruikt. Nietsvermoedende gebruikers die malware draaien. Ga dan maar eens zoeken wie zich daarachter schuilt. In de VS staan er zware straffen op spam, maar nogmaals, je moet ze eerst te pakken krijgen...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kiresnaj
Professional Beetjesweter
Berichten: 13
De vernieuwde WIGO? Smile! O dierbaar België.. Hoort wie klopt daar?

Spam in Telenet Webmail

OK Suzy.  Ik markeer spam via Telenet webmail.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Spam in Telenet Webmail

Ik geloof dat de spammers een nieuwe aanvalsgolf hebben geopend. In dit lang weekend zeker 20 domeinnamen toegevoegd aan mijn blokkeerlijst. Dit allemaal in mijn Outlook Office. Iemand enig idee hoe ik dit lijstje zou kunnen transfereren naar mijn webmail?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BartC
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Smile! Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Spam in Telenet Webmail

Ik heb inmiddels al 135 regels aangemaakt en merk dat de mails niet veranderen, enkel de mailadressen van de spamzenders.  Kan hier echt niets anders aan gedaan worden dan de regels opstellen ?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Spam in Telenet Webmail

Dit is de buit van een paar dagen, zonder de varianten met ik weet niet wat voor het apestaartje. Mijn lijst is al een paar honderd varianten rijker. Mocht ik dit nu in een keer in mijn spamlijst van mijn webmail kunnen zetten kan ik ze daar er al uitgooien.

@accounted.specialsecure.com
@adaptor.activesong.com
@asb.be
@belt.activesong.com
@bounces.le08h00.com
@cabin.stackpromo.com
@destined.traderphoto.com
@develop.businessapex.com
@digits.discreetteam.com
@divided.morningsystem.com
@drainage.creativitysocial.com
@effects.presscollector.com
@gemstones.presscollector.com
@hottiesgirl.info
@hotxnights.info
@liquid.traderphoto.com
@m4d.minceur4d.com
@mail.nieuwe-bestelling.be
@mailing-mijnics.online
@maselectiondujour.com
@minkatom.com
@mst.creativitysocial.com
@pda.creativitysocial.com
@properly.presslearning.com
@qemailserver.com
@rustic.smarterfree.com
@shines.devsafety.com
@snippets.devsafety.com
@ssh.businessapex.com
@targetcareersearch.us
@traderphoto.com
@unified.stackpromo.com
@uploaded.presscollector.com
@watched.devsafety.com
@windsor.colorssystem.com
@your.infotemplate.com
@zimbabwe.colorssystem.com



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Spam in Telenet Webmail

@igvfer

Je kan in principe nog de @ en het subdomein weg laten.

 

vb: @accounted.specialsecure.com

 

In je spam filter zet je gewoon specialsecure.com met als filter "van"  "bevat"

Zo zorg je ervoor alle spam van het volledige domein eruit vliegt.

 

Voordeel: Alle variaties voor de @ en de subdomeinen moet je geen rekening mee houden als het domein in de spamfilter staat.

 

Doe je het op uw manier dan zal vb @accounted2.specialsecure.com gewoon weer binnen komen.

 

BTW: het is weer erger aan het worden met de spam. Het was een tijdje rustiger, maar nu is het weer volle bak.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Spam in Telenet Webmail

@Suzy

 

Hoe ver staat Telenet momenteel met het bestrijden van deze spam?

Het is nu toch al een heel eind aan de gang.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
fons1
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Smile! Goed gevonden! Mooi, mooi! It's your fifth party!

Spam in Telenet Webmail

Ik krijg hier ook al dagen spam-mail met dezelfde foto van het busje en de werkmannen...Elke mij bekende firma is al de revue gepasseerd met een dergelijke spam-foto . Hallo Telenet....u hebt  hier juist 10 dagen werken uitgevoerd...zat spam-bestrijding daar niet bij ?

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Spam in Telenet Webmail


@Puch@  schreef:

Hoe ver staat Telenet momenteel met het bestrijden van deze spam?

Het is nu toch al een heel eind aan de gang.


@Puch, ik heb voor een nieuwe update gevraagd bij de afdeling die zich hier mee bezig houdt. Ik kom er nog op terug! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

MarcN
Professional Weetjesweter
Berichten: 48
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Alles op zijn plek! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Spam in Telenet Webmail

Hier ook al maanden aan een stuk gespamd. Twee dagen je mails niet gelezen en voila: +40 nieuwe berichten en met goed geluk zijn er vijf bedoeld voor mij.

Hier betreft de spam voornamelijk door "@nieuwsbrief.lekkervanbijons.be" en varianten hierop. Zogezegde promoties voor onder meer: datingsites, Nike, Booking.com, Gilette, Lidl, etc... 

Tags (1)
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Spam in Telenet Webmail


@MarcN@  schreef:

Hier ook al maanden aan een stuk gespamd. Twee dagen je mails niet gelezen en voila: +40 nieuwe berichten en met goed geluk zijn er vijf bedoeld voor mij.

Hier betreft de spam voornamelijk door "@nieuwsbrief.lekkervanbijons.be" en varianten hierop. Zogezegde promoties voor onder meer: datingsites, Nike, Booking.com, Gilette, Lidl, etc... 


Dat lijkt me in principe niet zo moeilijk om te blokkeren dan. (?)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MarcN
Professional Weetjesweter
Berichten: 48
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Alles op zijn plek! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Spam in Telenet Webmail

Blokkeren doe ik aan de hand van regels die dan de malafide mails naar de spam verplaatsen, dat is inderdaad geen probleem. Het was louter ter info dat ik even deze boodschap plaatste. Elkaar helpen en ondersteunen, niet waar 😉

francis50
Freshman Veelweter
Berichten: 206
Full speed writing! Even demarreren... Topicvreter! Warming up?

Spam in Telenet Webmail

Ik ben hier ook bijna elke dag bezig geweest met die rot spam, een regel maken bij webmail is de enige oplossing momenteel om niets meer binnen te krijgen, de laatste 2 dagen is het rustiger geworden.

Let wel dat je het achterste gedeelte gebruikt om de regel te maken anders heeft het geen zin, bv lekkervanbijons.be en niet wat ervoor nog staat.

0 Likes