Beantwoorden
Bill84
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Spam in Telenet Webmail

Sinds enkele weken krijg ik ondanks de spamfilter toch spam binnen. Zijn mails van verschillende afzenders maar hebben telkens dezelfde domeinnaam. @wording.magicaldaily.com

ik heb hierna al eens gegoogled maar niks gevonden. De mails hebben ook een vreemde opmaak, lijkt op een tekstdocument. Er staat ook geen link voor af te meldenaar wel een link van voiceseller.com en dan kom je op de pagina van de afzender uit. Ook hier werkt de link om af te melden niet. Weet iemand hoe ik deze mails kan doen stoppen? Alvast bedankt!

groeten bill

325 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Spam in Telenet Webmail

@erelav

 

Thunderbird (TB) heeft toch zijn werk gedaan: de mails zijn gemarkeerd als spam en komen terecht in de Ongewenst map. Wat die 1970 betreft: dit is niet gedaan om ze over het hoofd te zien, eerder het omgekeerde. De mailclient geeft aan dat er een ongelezen bericht is en dan moet je beginnen zoeken. Soms zetten spammers de datum in de toekomst en dan staat het bericht bovenaan. Op die manier valt het nog méér op.

 

Wat die bijlagen betreft: in je screenshot zie ik 4 spammails mét bijlage. Voor zo ver ik weet verwijdert TB die bijlagen niet. In elk geval, zo lang je die niet opent ben je "safe".

 

Alle dagen testen met Malwarebytes (mbam) lijkt me overdreven, al kan het geen kwaad natuurlijk. Ik voer maandelijks een scan uit met Malwarebytes Free, SUPERAntiSpyware Free en SpyBot Search & Destroy. En wekelijks maak ik een backup image, dus ik kan altijd terug.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Spam in Telenet Webmail

Ondertussen wordt ik hier nu ook gespamd door een zeer hardnekkige, hardleerse spammer. Gebruikt als mail adres een aantal cijfers@gemstones.presscollecter.com of resulting.presscollector.com of effects.presscollector.com. Heb dit nu al in mijn outlook 2016 op diverse manierern bij de ongewenste gestoken maar het blijft maar komen 2 tot 4 per dag. Van haribo snoepjes tot energiebesparingstips.

En het komt dan nog in HTML opmaak met codes en al. Dus helemaal onleesbaar.

Is er nergens een instantie die dergelijke spammers kan blokkeren?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Spam in Telenet Webmail


@igvferschreef:

Is er nergens een instantie die dergelijke spammers kan blokkeren?


Zoals ik al eerder aanhaalde: Mozilla Thunderbird werkt samen SpamAssassin en SpamPal, maar ook met Bogofilter, DSPAM en POPFile. Misschien moet je het in die richting zoeken. Ik zag juist dat er een "SpamPal for Windows" bestaat:

 

SpamPal is a mail classification program that can help separate your spam from the mail you really want to read. SpamPal includes support for POP3, IMAP4 and SMTP accounts and can be extended by dozens of plugins and tools and is available in 6 languages

 

Als ik het goed begrijp, dan zou je die kunnen instellen, zodat er gefilterd wordt vóór de berichten doorgestuurd worden naar Outlook (of een andere mailclient).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JV78
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf! Hi there!

Spam in Telenet Webmail

Beste,

 

allereerst dank u voor uw inspanningen. Al vrees ik er voor dat ze momenteel voor mij nog tevergeefs zijn.
Ook ik ondervindt nog problemen met magicaldaily.com tot ik zelf een regel invoegde, met als resultaat dat ik bijna dag na dag kan nieuwe regels toevoegen van nieuwe domeinen die dezelfde soort mails sturen. Tot vulgair toe! Nu is het zelfs zo, dat ze er uitzien alsof ik ze stuurde naar mezelf. Hierdoor kan ik geen afzender mailadres meer vinden. Voor mails die dan weer niet onder mijn naam toekomen kan ik zelfs geen regels meer toevoegen, enkel in de spam folder plaatsen. Persoonlijk is dit naar mijn gevoel niet voldoende en enorm frustrerend. Kan de wetgeving in zo een geval niet voorzien dat de bron aangepakt kan worden?

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Spam in Telenet Webmail


@JV78schreef:
Persoonlijk is dit naar mijn gevoel niet voldoende en enorm frustrerend. Kan de wetgeving in zo een geval niet voorzien dat de bron aangepakt kan worden?

Welke wetgeving? In België is er al een wetgeving ivm reclame via e-mail, maar wat als de spam afkomstig is van pakweg Rusland of China? Je kan een abuse verzenden naar de provider die de spammer gebruikt, maar ik denk dat de kans groot is dat de spammer dan gewoon overschakelt naar een andere provider.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Paul_Naegels
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Spam in Telenet Webmail

Hallo Telenet

 

Zelf heb ik ook al 3 maand last van VERSCHRIKKELIJK veel spam (160 in totlaal). Het is inderdaad begonnen met magicaldaily zoals bij sommige mensen maar van die heb ik geen last meer. Maar het blijft dagelijks binnenstromen: uwnqss@mail4.rockstarshopping.com, 964721@uploaded.presscollector.com, mybvmt@mail2.symfonynews.com, igeuex@pipe.shoppingin2018.com, ...

 

In het begin dacht ik zal ze wel in mijn spam folder plaatsen maar dit is geen oplossing meer. Nu zie ik op jullie forum dat er nog meerdere mensen last hebben van spam en ook allemaal ongeveer 3 maand geleden begonnen. 

 

Misschien moet Telenet dit toch eens grondig nakijken. Of ze nu verantwoordelijk zijn of niet. Er moet iets gebeurt zijn want het is niet bij iedereen.

 

Alvast bedankt!

Paul

 

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Spam in Telenet Webmail

160 spammails op 90 dagen, dat zijn er net geen 2 per dag. Valt best, vind ik. Maar waarom moet Telenet er iets aan doen als ze niet verantwoordelijk zijn?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Paul_Naegels
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Spam in Telenet Webmail

Omdat ik de indruk krijg dat ik niet de enigste ben waar het ongeveer 3 maand geleden mee begonnen is. En toevallig alle spam krijg ik ook binnen en andere mensen ook.

 

Wel raar vindt ge niet? Ik zou zeggen als het alleen bij mij was dat ik zelf wel eens moest kijken naar mijn pc. Maar er klagen toch veel mensen op dit forum over juist hetzelfde. Toeval?

 

Nog een kleine update: de laatste weken zijn het veel spammails die eindigen op .presscollector.com

0 Likes
marc_alen
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Spam in Telenet Webmail

Heb hier eveneens veel last van...

Misschien moeten wij telefonisch contact nemen met Telenet en vragen of zijn een oplossing uitwerken?

0 Likes
liesceuppens
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Smile! Dag van de Chocolade Twee handen vol! Leesbeest!

Spam in Telenet Webmail

Ik denk dat ik al 40 abuse reports heb gedaan bij de provider. Het gaat steeds om dezelfde provider 'godaddy.com'
Alle onderstaande domeinen staan bij die provider:

- GeniusSpeed.com

- presscollector.com

- rockstarshopping.com

- symfonynews.com

-+ shoppingin2018.com

- orderjournal.com

- sendtosky.com

 

Zij hebben helaas nog niet ingegrepen.

Magicaldaily zit ook bij die provider, maar daar krijg ik ondertussen geen spam meer van. En sinds ik van magicaldaily geen spam meer krijg, krijg ik het verspreid over o.a. bovenstaande domeinen.

Ik zit nu aan een 20-tal mails per dag. Soms zelfs meer. 

 

 

0 Likes
balajan
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party!

Spam in Telenet Webmail

Vandaag 60 !! Spammails binnen gekregen( op 5 verschillende email adressen samen). 

-  mail3.rockstarshopping.com

-  mail3.buzzfeeddaily.org

- 998541@born.presscollector.com

- 758970@jams.presscollector.com

- 924023@losing.presscollector.com

- 746288@presscollector.com

- @moms.developclick.com

- reply@abstract.GeniusSpeed.com

 

enz enz ....

 

Telenet!!! Wanneer is dit opgelost aub ?????

0 Likes
fons1
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Smile! Goed gevonden! Mooi, mooi! It's your fifth party!

Spam in Telenet Webmail

Ik ben redelijk nieuw hier op Netweters.

Ik ben hier terecht gekomen omdat ik op zoek ben naar een oplossing voor die drommelse ambetante spam-berichten (presscollector ; Rockstarshopping,symphonynews,sendtosky,Mydogiscat,enz...).

Ik ontvang tussen de 25 en de 30 van dergelijke berichten per dag.

Mag ik meevolgen hoe u hiermee omgaat ?

Ik ben niet zo vaardig in deze zaken.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Spam in Telenet Webmail

Met plezier. En als je een oplossing vindt? Dan krijg je een standbeeld(je). Verlegen smiley

Er zou een manier moeten bestaan om die berichten te bouncen zodat hun server crasht.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
davvan
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Spam in Telenet Webmail

Hier van hetzelfde, dagelijks 10 tot 20 spammails.

word tijd dat telenet dit oplost.

0 Likes
PPS
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
π-DAY! Star Wars Day Goed gevonden! Mooi, mooi!

Spam in Telenet Webmail

Telenet email forwarden naar GMAIL.

GMAIL haalt WEL de spam eruit!

@telenet : er is echt iets mis met jullie spamfilter!

 

0 Likes