Beantwoorden
Hellothere1963
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Warming up? On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Verzenden nieuwe email lukt niet via webmail

Ik weet dat het probleem hier al eens is gepost, maar heb toch nog een bijkomende vraag.

 

Met regelmaat krijg ik een foutbericht als ik een email probeer te versturen met webmail :

 

Bericht verzenden mislukt: mail.SEND_FAILURE

 

Eerder al op dit forum is de oplossing reeds gegeven : wijzig paswoord !!!!

 

Dit werkt inderdaad, als ik het probleem heb, dan sla ik de mail op als concept, wijzig het paswoord (in hetzelfde paswoord als wat het al was) en dan gaat het weer een tijdje.

 

Het is echter zo, dat ik het probleem meerdere malen per week heb.  Dus, meermaals per week wijzig ik mijn wachtwoord (naar hetzelfde), en dan kan ik weer enkele dagen verder.

 

Als het probleem zich voordoet als ik een mail aanmaak in een apart venster riskeer ik dat de mail die in aan het maken was volledig is verdwenen.  In dat geval doe ik momenteel "als concept opslaan" voor ik op verzenden klik, ben ik zeker dat ik niets kwijt ben.

 

Niet onwerkbaar (wordt een gewoonte), maar toch wel heel vervelend, zeker het tijdsverlies met telkens het paswoord te moeten resetten.

 

Is dit een gekend probleem ?

 

 

0 Likes
9 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Verzenden nieuwe email lukt niet via webmail

Gebruik je een mailprogramma, webmail of de mailclient op je smartphone? Doet dit probleem zich voor op elk toestel? Wachtwoord moet minstens 8 tekens zijn met bij voorkeur Hoodletter(s), kleine letters en cijfers.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verzenden nieuwe email lukt niet via webmail

Als je Webmail gebruikt, gebruik je ook een webbrowser (chrome, internet explorer, bing, opera, ...). 

De meeste webbrowsers hebben de optie om de wachtwoorden te onthouden.

Graag zag ik eerst nog een antwoord op volgende vragen:

 

1. is het altijd op dezelfde computer (pc, swmartphone, tablet)? vermeld welke toestellen.

2. is het altijd met dezefde webbrowser? vermeld welke webbrowsers.

 

Ik raad aan om een wachtwoord langer dan acht tekens te gebruiken. Onlangs nog vastgesteld op een Android, dat hiermee een wachtwoordprobleem voor e-mail opgelost geraakte (wachtwoord was acht lange, met één hoofdletter en twee cijfers). 

 

0 Likes
Hellothere1963
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Warming up? On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Verzenden nieuwe email lukt niet via webmail

Beste,

 

Het is webmail, dus ik gebruik geen mail cliënt op mijn computer.

Gaat via de browser op mijn PC.

 

Op mijn smartphone komen de mails ook binnen (via de Gmail) client, dit gaat probleemloos.

Ik gebruik mijn smartphone zelden om mails te beantwoorden (alleen in noodgevallen, ik vind het verschrikkelijk om te typen op een smartphone), maar heb daar nooit het probleem gehad.

 

Mijn paswoord is een sterk paswoord volgens de "regels der kunst"  (9 karakters, combi hoofd-/kleine letters, cijfer en leesteken).  Dit is overigens een paswoord wat ik al jaren heb.

0 Likes
Hellothere1963
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Warming up? On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Verzenden nieuwe email lukt niet via webmail

@janne_man :

 

Om even op jouw vraagjes te antwoorden :

 

1. Ik gebruik webmail doorgaans op mijn laptop.  De mails worden ook gelezen via mijn smartphone via de GMail client.  Hier is nooit een probleem, ook niet in de (zeldzame) gevallen dat ik een mail beantwoord via smartphone.  Mijn smartphone heeft me nog nooit om een paswoord gevraagd, of problemen gegeven.

 

2. De webbrowser die ik gebruik is Google Chrome (meest recente versie : 70.0.3538.77 (Official Build) (64-bit) ).  Google Chrome onthoudt mijn paswoord, ik moet het nooit ingeven, dus dat is zeker het probleem niet.

 

Zoals ik reeds in een vorige post aangaf gebruik ik een wachtwoord (wat al jaren hetzelfde is voor webmail), van 9 karakters, mix hoofd-/kleine letters +cijfer+leesteken.  Een sterk wachtwoord dus.

 

Het wachtwoord is ook het probleem niet.  Als ik het opnieuw instel (ik wijzig naar hetzelfde wachtwoord als voorheen) dan werkt alles weer, en kan ik weer versturen.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verzenden nieuwe email lukt niet via webmail

Heb je al  gekeken naar de opgeslagen wachtwoorden in Chrome? Misschien staat er een dubbele ingang in voor de url van webmail en uw gebruikers-id. (ik weet wel dat je steeds hetzelfde geeft, maar het is voor de zekerheid om zoveel mogelijke zaken uit te sluiten, beter iets nutteloos controleren dan iets nuttig niet te controleren).

Indien dit zo is voor onder andere https://login.prd.telenet.be/openid/login, verwijder alle bewaarde wachtwoorden die niet overeenstemmen met het huidige.

De kans dat het dit is, is wel klein. Want dan had ik verwacht dat je regelmatig problemen zou hebben om in te loggen. 

Heb je al eens geprobeerd met een andere browser? (ik vind chrome wel ok, ik gebruik deze hoofdzakelijk).

Heb je al eens geprobeerd op een andere computer? 

Kan het zijn dat je met een virus zit?

Ik kan geen verdere vragen bedenken dan nog slechts één, maar deze heeft een waarschijnlijkheid vn 0,0000...5 : zit het probleem bij de imap server van Telenet?

 

0 Likes
Hellothere1963
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Warming up? On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Verzenden nieuwe email lukt niet via webmail

Hallo @janne_man ,

 

Bedankt om met mij mee te denken, het is inderdaad beter om "soms" onwaarschijnlijke zaken na te kijken, maar ze dan toch ook weer uit te sluiten.

 

Ik zie geen dubbele wachtwoorden in chrome.  als ik in de webmail inlog is er maar één combi gebruikers-id/wachtwoord.  bovendien ben ik op mijn computer altijd ingelogd in mijn google account.  Als ik het wachtwoord moet veranderen naar het nieuwe, dan type ik het ook niet in, ik gebruik opnieuw het wachtwoord dat bij mijn mail account hoort (en wat chrome ook komt voorstellen).  Enkel om het wachtwoord te bevestigen moet ik het opnieuw intikken.  Bovendien beantwoord ik telkens bevestigend op de vraag om het aangepaste antwoord (wat dus telkens hetzelfde blijft) op te slaan in mijn google account.  Kans dat er dus een ander wachtwoord "ergens" insluipt lijkt me dus zeeeeer klein (had ik overigens ook al aan gedacht).

 

Op een andere browser (edge) werkt het, heb net ook geprobeerd met Opera.  Maar zoals reeds gezegd, het probleem komt ook niet altijd voor.  Soms gaat het dagenlang goed, en dan plots weer die error.  Het is op die manier lastig om het probleem te reproduceren uiteraard (moest ik dit kunnen, had ik waarschijnlijk ook gelijk de oorzaak).

 

Ik kan overigens wel altijd correct inloggen (zowel bij webmail, als bij mijn telenet).

 

Op een andere computer werkt het ook, maar ook hier dezelfde opmerking.  Ik maak nauwelijks gebruik van een andere computer.

 

Een virus lijkt me vrij onwaarschijnlijk.  80 % van de tijd zit ik op ons bedrijfsnetwerk.  Inkomend verkeer wordt op netwerk niveau gescand en nadien nog eens lokaal op mijn computer.  Alle anti-virus programma's zijn up-to-date, en de scanning op firewall/netwerk niveau, gebeurt door een andere virus applicatie dan de locale scanning op de computer.

 

Ik heb geen specifieke instellingen veranderd voor wat betreft IMAP of wat dan ook.  Moest het probleem daar liggen dan houdt het voor mij uiteraard op.  Mijn telenet account staat overigens ingesteld als primair account, daar kan je sowieso niet al te veel in klooien.  Probleem bij de IMAP lijkt me eveneens onwaarschijnlijk, want dan zouden er veel meer meldingen zijn.

 

Toch bedankt om mee te denken.

Zoals gezegd, is het eerder een ongemak dan echt een zeer groot probleem, maar ik had gehoopt dat het sommigen bekend in de oren zou klinken.

 

als ik er echt last van heb zijn er natuurlijk wel wat alternatieven :

 

1. De mail gaan benaderen via outlook (account bij aanmaken in mijn Office365 account).

2. Mijn telenet account toevoegen in GMail.

 

Maar dit probeer ik voorlopig nog echt te vermijden.  Ik heb namelijk een redelijk uitgebreide mappenstructuur in mijn webmail, en het lijkt niet evident om deze "as-is" zomaar over te zetten naar een andere tool, dus daar zie ik wel tegenop.

 

Tenzij iemand hier weet hoe ik alles uit mijn webmail (inclusief mappenstructuur) "as-is" kan overzetten naar een PST file ?

 

Maar dat is misschien een ander topic.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verzenden nieuwe email lukt niet via webmail


@Hellothere1963@  schreef:

... 

Tenzij iemand hier weet hoe ik alles uit mijn webmail (inclusief mappenstructuur) "as-is" kan overzetten naar een PST file ?

 

Maar dat is misschien een ander topic.


Maak gewoon die account aan. Of het nu Outlook is of gmail maakt niets uit. Stel in als imap. Je moet er alleen maar voor zorgen dat de optie alle e-mail aanstaat. Sommige mailclients hebben als verstekwaarde dat ze mails ouder dan x niet overnemen. Je probeert en bekijkt het resultaat. Als je veel mails hebt, kan het wel eventjes duren alvorens je alles ziet. Is het OK zoveel te beter, voldoet het niet verwijder dan die nieuwe account, dit heeft geen invloed op uw webmail.

Tags (2)
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verzenden nieuwe email lukt niet via webmail

Een ander alternatief:

Exporteer in webmail. (dat zal een tijdje duren). Daarna moet je de tgz converteren naar pst. Zoek hiervoor op het internet of stel onder een ander topic de vraag naar een goede gratis converter.

TGZ export.png

0 Likes
Hellothere1963
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Warming up? On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Verzenden nieuwe email lukt niet via webmail

Bedankt @janne_man voor het snelle antwoord alweer, ga dit zeker even testen als ik veel tijd heb 😉 .

 

Gezien de oplossing van mijn initiele probleem niet zo evident blijkt te zijn (en het blijkbaar toch iets specifieks bij mij is) ga ik er voorlopig mee proberen te levven.

 

Cheers.

0 Likes