Beantwoorden
Fientje1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Inloggen op Webmail plots niet meer mogelijk

Plots kan ik webmail niet meer inloggen. Via mijn mail app moet ik terug inloggen en dan krijg ik melding dat de imap/pop3 instellingen niet juist zijn. Dat heb ik al proberen aanpassen. Als ik gewoon online inlog geeft hij aan dat ik op het thuisnetwerk moet zitten (wat wel het geval was) of dat de combinatie mailadres/wachtwoord niet juist is. Via mijn pc lukt het nog wel. Als ik op mijn smartphone inlog met een ander mailadres lukt het wel. Moet ik naar Telenet bellen of kan ik nog iets anders proberen?

Tags (1)
0 Likes
9 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Inloggen op Webmail plots niet meer mogelijk

@Fientje1 

Kan je wat meer uitleg geven over het toestel en de app die je gebruikt.

Je kan je instellingen al eens vergelijken met:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mails-versturen/


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Fientje1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Inloggen op Webmail plots niet meer mogelijk

Ik heb een Samsung Galaxy A51 en gebruik de Samsung email app.

Die instellingen heb ik al geprobeerd voor imap. Pop3 durf ik niet, ik ken er niks van...

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Inloggen op Webmail plots niet meer mogelijk

@Fientje1 

Je kan best imap gebruiken. POP3 beter vermijden.

Herstart je toestel eens volledig.

Je kan je account eens helemaal verwijderen en terug instellen.

Als het gewerkt heeft en je hebt niets veranderd kan je even (voorbeeld tot morgen) afwachten. Het zou de eerste keer niet zijn dat het opnieuw start.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Fientje1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Inloggen op Webmail plots niet meer mogelijk

Herstarten geeft geen verschil. Wat bedoel je juist met account verwijderen? Ben ik dan alle mails kwijt?

0 Likes
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Inloggen op Webmail plots niet meer mogelijk

Als je met IMAP werkt en je verwijderd je mailaccount op je Samsung is er niets aan de hand de mails blijven op de server staan en je kunt ze gewoon opnieuw opvragen. Als je met POP3 werkt en je verwijderd je account dan ben je waarschijnlijk de meeste mails kwijt, daar staat daar "leave mail on server" soms ingesteld op enkele dagen en in andere gevallen staat het af en ben je alles kwijt. Hangt een af van de default settings v/d software waar je de mail mee opvraagt.

Vermits het op je PC nog werkt heb je alvast daar nog je mails. Een account verwijderen op een ander toestel heeft daar geen gevolgen.

Op je Samsung probeer de Android "GMAIL" of "OUTLOOK" app eens ipv de Samsung app.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.gm&hl=nl 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.microsoft.office.outlook&hl=nl 

Je kan ook hier eens een kijkje nemen;

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/mobile-configurator/ 

 

Wat netwerken betreft, het maakt niet uit waar je zit thuis of in de US op 4G of via WIFI. Internet is internet en werkt overal ter wereld met dezelfde protocols die op TCP/IP worden rondgestuurd. Bepaalde settings veranderen in je Telenet account kan je inderdaad enkel van thuis uit op je eigen modem (bv main paswoord) maar instellen van mail kan in principe overal ter wereld.

 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Inloggen op Webmail plots niet meer mogelijk

@louishufk 

 

In feite kan je onder Android gewoon POP gebruiken. Via de standaard mail app (Gmail) staat 'by default' ingesteld dat de mails op de server blijven. Je kan dan kiezen: ofwel nooit verwijderen van de server, ofwel verwijderen van de server als je de mails verwijdert op de smartphone.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Inloggen op Webmail plots niet meer mogelijk

@sb 

Als men ervaring heeft met de instellingen van een POP account is daar geen probleem mee. In dit geval leek het mij dat  die ervaring er niet was en was het gevaarlijk om daarmee te laten experimenteren.

Wat meer uitleg van mijn kant had het misschien duidelijker gemaakt.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Inloggen op Webmail plots niet meer mogelijk

@sb 

Veel merken van Android smartphones gebruiken een ander e-mail client dan gmail als client.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Inloggen op Webmail plots niet meer mogelijk

Een aangepaste versie van de Gmail app voor zo ver ik weet. Ik heb ooit een Samsung gehad en die hadden een "eigen" mail app, maar dat was in feite Gmail met een paar (kleine) aanpassingen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes