Beantwoorden
thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 233
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Spam niet gefilterd op Webmail

beste netweters, , telenet helpdesk

het is nu al reeds 3-5 jaar dat mijn mama 's webmailbox geen spam filtert

Geen. geen enkele.

de map spam blijft leeg.

reeds geprobeerd : email adres van subgebruiker over te zetten naar hoofdgebruiker ( vrijgeven, opnieuw in gebruik nemen om ander account)

reeds geprobeerd>. telefoneren, emailen, facebook messagen met de helpdesk. steeds zelfde resultaat een standaard bericht zoals dit

Beste klant




We zien dat onze SPAM filter verscheidene mails naar *****@telenet.be correct blokkeert. Deze filter kan echter nooit alles stopppen. U kan altijd mails manueel markeren als spam door hier rechts op te klikken en als ongewenste mail aan te duiden.

 
 
Met vriendelijke groeten,
 
 
 
Telenet

dit is echter foutief wegen het niet filteren van géén Enkele mail in spam zodoende met 30 50 mails per dag tussen haar eigen 10 mails zitten. de normale spam ' viagra penisverlenging goedkope aanbouw u heeft een postpakket log in voor itsme '

u kan verstaan, allen, denk ik , dat dit hoogst onaangenaam is.

graag oplossing of Effectieve doorsturing van het probleem naar achterliggende dienst gewenst, zonder de supertip' u kan ook email regels aanmaken'.

Géén Enkele mail komt in spam.

 

iemand mening hieromtrent? 

of een normale oplossing.

 

thomas

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: geen spamfilter door klantendienst meermaals afgescheep

Tags (1)
0 Likes
19 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Spam niet gefilterd op Webmail

Niet echt de oplossing dat jij zoekt, maar aangezien het groot aantal emails spam dat ze krijgt is haar email al 1000... Keer verkocht in bulk lijsten en zullen deze blijven toestromen.

Echter is tegenwoordig wel het probleem dat ze dikwijls verstuurd worden van een legit email server van officiële diensten/bedrijven (waar email server van gehackt of gespoofed is)dat het ook moeilijker wordt.

Je zal jammer genoeg toch een lijst moeten maken met de meest voorkomende woorden in spam om deze te filteren met regels 🫤

De enige absolute oplossing is dat ze haar oude email adres gebruikt voor logins op sites, webshops,social enz enz 

En een nieuw email adres maakt dat puur en puur alleen voor email dient. Zo ben je 99% zeker dat er geen spam opkomt, omdat ze met dat nieuw email adres nergens is aangesloten, en dus (zoals het gebeurd) de databases van webshops, socials, of waar dan ook waar veel mensen een account op hebben, niet kan gestolen worden, omdat zij nergens deze email heeft geregistreerd.

Hoop dat er iemand op dit forum beter alternatief of oplossing weet voor jouw probleem.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Spam niet gefilterd op Webmail

@thomasdb 

Welke instellingen heeft ze in mijn Telenet?

0 Likes
Ex-Netweter
 

Spam niet gefilterd op Webmail


@thomasdb  schreef:

 

iemand mening hieromtrent? 


Je bent ook zelf verantwoordelijk om verstandig om te gaan met ongewenste e-mail.

Staat Anti-spam eigenlijk wel aan? https://mijn.telenet.be/mijntelenet/email/showmailinfos.do?locale=nl&family=internet

Blijft er nog spam toekomen, dan moet je die steeds melden: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/sommige-e-mails-worden-niet-als-spam-herkend-kan-ik-dat-me...

 

Ben je al jarenlang ontevreden over Telenet Webmail? Gebruik dan andere e-mailsoftware die beter omgaat met spam, volg een cursus internet en e-mail. Of verander eventueel van e-mailadres.

0 Likes
thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 233
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Spam niet gefilterd op Webmail

wel, anti spam staat natuurlijk aan. enkele spams komen er altijd wel door.

maar in haar mailbox, dus ; Alle spam, en geen enkele dewelke gemarkeerd word door telenet is toch een ander verhaal?

0 Likes
thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 233
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Spam niet gefilterd op Webmail

daar staat alles juist , anti spam enabled, natuurlijk al proberen disablen en re-enablen ook. dat het daar aanstaat is bevestigd door de helpdesk. ik kan geen screenshot maken nu want mijn telenet is onbereikbaar tot 09.00 vandaag wegens onderhoud

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Spam niet gefilterd op Webmail


@thomasdb  schreef:

daar staat alles juist , anti spam enabled, natuurlijk al proberen disablen en re-enablen ook. dat het daar aanstaat is bevestigd door de helpdesk. ik kan geen screenshot maken nu want mijn telenet is onbereikbaar tot 09.00 vandaag wegens onderhoud


Ik heb het gisteren avond ook gezien.

Het is wel zo dat er sinds ongeveer eind oktober een grote golf spam verzonden werd door politiek geïnspireerde gansters. Daarvan zijn er die door de mazen van het net geraken.

Veel hangt ook af van hoe je omgaat met de mail die je ontvangt. Ga voor iets minder comfort en laat nooit automatisch afbeeldingen zien die extern zijn van de mail. Vermijd om er op te klikken. Probeer u nooit uit te schrijven bij malafide mail.

Gebruik bij voorkeur op pc of laptop een mailprogramma zoals Thunderbird waardoor nog meer spam naar de spamfolder gaat.

Zet nooit een automatische ontvangstmelding aan.

Is er spam in uw inbox, verplaats die zonder openen naar de spamfolder. De spamfilters leren hiermee welke mails spam zijn.

Als je al deze regels volgt kan het nog voorkomen dat je plots veel spam krijgt, maar dat verminderd vrij vlug.

Net zoals de post niet zo maar kan beslissen om een brief niet te bezorgen, kan een dienstenleverancier dat niet met e-mail. Dus spam ontvangen is en bliijft volledig onder uw bevoegdheid.

0 Likes
thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 233
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Spam niet gefilterd op Webmail

wel ik heb zelf ook een @ telenet en mijn box filtert wel spam? de hare niet. ze markeert spam zelf als spam maar dat is toch geen oplossing. 

ze wordt er stekezot van, wat ik wel begrijp. u spreekt van een vermeerdering de laatste maanden. de filter filtert al jaren niet. niets ! ik meld het hier even omdat het toch net even teveel is. de mail wordt ook niet opgehaald vanuit imap of een mailclient, enkel de webmail. dewelke dus in mijn eigen box wél capabel is spam te markeren. het zit hem in dat verschil . toch bedankt voor de feedback

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Spam niet gefilterd op Webmail

Eventueel heeft ze meer dan 1 mailbox en staat anti spam aan op een niet gebruikte box en af op de box die ze wel gebruikt.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 233
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Spam niet gefilterd op Webmail

deze optie had ik zelf nog niet bedacht. het betreft één box met 4 aliassen. echter als dit dmv alias misloopt dan is dit wat de telenet helpdesk achterliggende dienst toch zou moeten kunnen uitwerken? ipv het antwoord van hen dat er altijd wel wat spam doorkomt, wat in dit geval onjuist is, wegens ze het over het feit lezen dat Alles er doorkomt , in de mijn telenet gebruikersinterface staat anti-spam alleszinds aangevinkt. voor de gehele box, inclusief aliassen veronderstelde ik dan. ook zowel ingelogd als sub- en als gebruiker 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Spam niet gefilterd op Webmail


@thomasdb  schreef:

deze optie had ik zelf nog niet bedacht. het betreft één box met 4 aliassen.


Het aantal aliassen maakt niets uit, het gaat over verschillende mailboxen.

Als ze mail ontvangt op haar verschillende aliassen staan al die inkomende mails in één en dezelfde Inbox. Heeft ze echter verschillende mailboxen dan heeft elke mailbox zijn eigen Inbox en moet ze in principe voor elke mailbox afzonderlijk inloggen. In principe want ze kan in de webmail een ander mailadres (al dan niet van Telenet) in de webmail een account aanmaken waardoor ze in feite automatisch inlogt op dat nde mailadres. Dus het antwoord op de vraag van @Janneke_Dust moet eens nagekeken worden in de instellingen.

0 Likes
thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 233
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Spam niet gefilterd op Webmail

antispam.jpgik deed de suggestie zelf. anti spam stond aan, werkte niet. het mailbox ( + aliassen ) zijn dan overgezet naar een andere gebruiker . anti spam staat, aangemeld als die nieuwe gebruiker, ook aan ( en werkt niet) , dus dat is niet de oplossing. het is inderdaad dus zoals ik dacht dat er niet voor elk alias apart aangemeld moet worden, maar eentje voldoende is om de hele box te configureren. denk ik? want de hele mailbox inc. aliassen weg verplaatsen naar andere login gebruiker waar anti spam ook aanstaat heeft dus niet gewerkt, heb dus nog niet geprobeerd om onder simpelweg het alias apart in te loggen . dit heeft de helpdesk ook niet gesuggereerd , ik test het uit en laat het weten ✔

 

update : ook als meld ik in mijn telenet aan met een alias en wachtwoord ipv de basis email en wachtwoord, de optie blijft hetzelfde en staat aan - ter verduidelijking er is dus weldegelijk maar één mailbox in gebruik

 

 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Spam niet gefilterd op Webmail

Komen alle SPAM mails binnen op hetzelfde mailadres.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 233
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Spam niet gefilterd op Webmail

 ik wist niet dat één login ook 2 accounts kon checken, maar dit is hier niet het geval ? tenzij dat achter de schermen is misgelopen en nergens zichtbaar is - het is er door mij niet naar geconfigureerd alleszinds

 

ivm het binnenkomen op een enkel emailadres of verspreid over de aliassen, ik kijk het na en laat het nog weten

 

wel krijg ik bijna bij elke verandering deze pagina te zien, maar na herladen staat de setting dan wel waar ik hem op ingesteld had

 

alias.jpg

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Spam niet gefilterd op Webmail

Ik begrijp niet goed wat je bedoeld met overgebracht naar een andere gebruiker. Elke mailbox is op zich is immers een andere gebruiker.

 

De foutmelding met probeer het later nog eens opnieuw kan je krijgen bij verandering van de instellingen als de vorige verandering nog niet volledig verwerkt is. 

0 Likes