Beantwoorden
IvanDBU
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

hoe integreer ik telenet webmail in outlook

ik gebruik outlook op het werk. Ik wens mijn persoonlijke telenet calender toe te voegen om mijn professionele en prive calendar over elkaar te leggen. Vanwege security redenen laat mijn werkgever me niet toe mij via imap mijn telenet account te integreren in outlook. Dus -denk ik- is caldav de oplossing. Ik merk dat ik dit met gmail kan doen en ik in gmail settings het ical adres kan oppikken die ik daarna als internet (telenet) calendar in outlook configureer. Maar welk ik het telenet adres waarnaar ik moet verwijzen om hetzelfde te bereiken ?

 

0 Likes
17 reacties
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 504
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

hoe integreer ik telenet webmail in outlook

Hey

 

Kan er iemand @IvanDBU helpen met zijn vraag?

 

Bjarne


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

hoe integreer ik telenet webmail in outlook

Telenet beschikt (volgens mij) niet over een internet kalender.
Zelfs een agenda delen geeft hier foutmeldingen.
Enkel de optie exporteren is er, maar dan heb je enkel de afspraken van dat moment en geen aanpassingen.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

hoe integreer ik telenet webmail in outlook

@IvanDBU heb je dit topic al eens bekeken over de CalDAV functionaliteit? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

IvanDBU
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

hoe integreer ik telenet webmail in outlook

bedankt voor uw hulp. Maar

als ik telenet webmail opstart dan heb ik daar toch een calendar beschikbaar ?

clipboard_image_0.png

0 Likes
IvanDBU
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

hoe integreer ik telenet webmail in outlook

dit is een interessante piste maar ik wil mijn calendar in outlook zien, niet per se op mijn iphone. Net zoals ik de mijn gmail calendar kan oproepen en zien als internet calender in mijn outlook. Dit gebeurt met een ical link maar google toont duidelijk welke link ik moet toevoegen ttz. https://calendar.google.com/calendar/ical/ivan.deburchgraeve%40gmail.com/public/basic.ics 

 

de vraag is of telenet dit ondersteund ? ik zou denken van wel want je kunt in webmail van telenet (onder preferences) het caldav protocol activeren

0 Likes
Mathuas
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

hoe integreer ik telenet webmail in outlook

Probeer het volgende eens:

 

op Telenet webmail achter agenda staat een klein pijltje hierop moet u drukken gevolgd door agenda delen, kies hier de instellingen die u wilt. Hierna krijgt u beneden een link om dit in outlook of dergelijke te integreren. Deze kan dan gewoon toegevoegd worden in outlook dit doe je als volgende:

 

open je agenda

klik links onderaan met de rechtermuisknop op gedeelde agenda's

klik hier op agenda toevoegen

van internet

 

Mvg.

 

 

telenet webmail.jpg

Dont forget to Like! - Frans Mathias
Shopmanager - Netwerkbeheerder - -Datarecuperatie - PC-Technicus - Smartphones & Tablets
IvanDBU
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

hoe integreer ik telenet webmail in outlook

beste,
allereerst mijn verontschuldigingen voor mijn laat antwoord. ik was een paar dagen op reis vandaar.

bedankt voor uw voorstel. Ik had de indruk dat we op de goede weg waren. Helaas. Hierna de procedure die ik heb doorlopen maar die faalt.

 

image.png

image.png

 
 

 

  

image.png

image.png

 

image.png

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

hoe integreer ik telenet webmail in outlook

@IvanDBU 

Gelieve uw e-mailadres zoveel mogelijk onleesbaar te maken.

 

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

hoe integreer ik telenet webmail in outlook

@IvanDBU 

Klik op het pijltje rechtsboven het bericht.

Je kan kiezen voor aanpassen. Dus ook leegmaken.

Misschien niet netjes, maar beter dan verkeerde info.

 

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

hoe integreer ik telenet webmail in outlook

@IvanDBU enkel ikzelf en de moderatoren kunnen posts verwijderen. Bij deze heb ik dit met je twee lege posts gedaan. Afbeeldingen moeten trouwens eerst goedgekeurd worden voordat ze zichtbaar worden op De Netweters, maar zie dat @louishufk daar alvast goed over gewaakt heeft. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Mathuas
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

hoe integreer ik telenet webmail in outlook

Kan u even zeggen wat of waar het net misliep?

 

Mvg.

Dont forget to Like! - Frans Mathias
Shopmanager - Netwerkbeheerder - -Datarecuperatie - PC-Technicus - Smartphones & Tablets
0 Likes
IvanDBU
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

hoe integreer ik telenet webmail in outlook

beste Mathuas, bedankt om mij te proberen verder te helpen. Kort samengevat:
 
- ik wens mijn telenet calendar te zien in mijn outlook op mijn werk meer bepaald om mijn prive en professionele calendar over elkaar te leggen. De firewall laat mij niet toe om dit via imap te doen.

- bij gmail kan dit en werkt dit goed door gmail op te roepen als een internet calendar in outlook. Ik wil hetzelfde doen maar dan met telenet. u adviseerde mij om "op Telenet webmail achter agenda staat een klein pijltje hierop moet u drukken gevolgd door agenda delen, kies hier de instellingen die u wilt. Hierna krijgt u beneden een link om dit in outlook of dergelijke te integreren. Deze kan dan gewoon toegevoegd worden in outlook dit doe je als volgende": dit heb ik gedaan maar ik krijg de foutmelding "cannot verify or add the calendar in outlook. verify the link"
- ik dacht dat dit kwam omdat in calendar opties van mijn telenet webmail iCAL niet is aangevinkt. Als ik dit doe dan kan ik echter deze wijziging niet saven. Welke browser ik ook gebruik.

besluit : ik wil mijn telenet calendar in outlook oproepen zoals ik mijn gmail in outlook kan oproepen.

Hoe kan ik dit doen ? als het nodig is kan ik enkele schermen doorsturen als prive bericht.

Alvast bedankt om mij verder te helpen. De enigste optie die ik momenteel zie is enkel gmail te gebruiken en mijn telenet mail te stoppen. Iets wat ik liever niet doe.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

hoe integreer ik telenet webmail in outlook

@IvanDBU ik heb dit ondertussen ook nagevraagd bij onze Webmail engineer. Hij heeft dit even verder onderzocht en hier komt het op neer: 

 

Het is niet meer mogelijk om je Telenet agenda te delen met Outlook via de koppeling die je terugvindt in Telenet Webmail zelf. Telenet heeft ondertussen strengere security eisen, waardoor de functionaliteit (HTTP Basic Authentication) die ervoor zorgt dat Outlook je agenda kan zien, niet meer werkt.

 

Wel kan je gebruik maken van het CalDAV protocol, enkel wordt dit niet door Outlook native ondersteund. Maar het werkt wel wanneer je bv. deze plugin installeert. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Mathuas
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

hoe integreer ik telenet webmail in outlook

Het voorstel van Suzy is inderdaad een goede oplossing, mist je deze kan en mag installeren natuurlijk van het bedrijf 😕 niet elke bedrijf laat gratis software toe 😛 een andere mogelijkheid is een USB maken met PortableApps : https://portableapps.com/

 

Het is een omweg maar zo omzeil je een eventuele netwerkbeheerder die nee zegt op CalDav, de USB opzich is zoals een gewone usb maar deze start een soort tweede startbalk op zoals in windows met de daarop geinstalleerde programma's waaronder verschillende email en agenda planners, als jij je email niet mag integreren in outlook kan je eventueel je agenda en je werkmail hierop instellen om toch alles bij elkaar te hebben

Dont forget to Like! - Frans Mathias
Shopmanager - Netwerkbeheerder - -Datarecuperatie - PC-Technicus - Smartphones & Tablets