Beantwoorden
jan00
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
De vlam zit erin. Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Pop-up in Windows 10 voor Gmail-wachtwoord blijft tonen

beste,

ik gebruik windows 10 en office 2016

sinds vandaag krijg ik voortdurend popup van een klein scherm waar ik telkens en telkens opnieuw wachtwoord van mijn *****@gmail.com moet ingeven

ik ben 100% zeker dat ik het correcte wachtwoord ingeef, ik activeer optie 'bewaar mijn wachtwoord'

en toch blijft dat popup scherm sinds vandaag voortdurend terug komen

hoe op te lossen? zonder dat ik ganse PC office moet verwijderen en herinstalleren of zelfs PC terug naar fabrieksinstellingen moet terugzetten => laatste kost uren werk en is absoluut niet plezant

dank voor jullie hulp

Jan

Jan

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: imap.gmail.com popup outlook2016 wachtwoord

0 Likes
4 reacties
Ex-Netweter
 

Pop-up in Windows 10 voor Gmail-wachtwoord blijft tonen


@jan00  schreef:

sinds vandaag krijg ik voortdurend popup van een klein scherm waar ik telkens en telkens opnieuw wachtwoord van mijn *****@gmail.com moet ingeven

 

hoe op te lossen? zonder dat ik ganse PC office moet verwijderen en herinstalleren of zelfs PC terug naar fabrieksinstellingen moet terugzetten => laatste kost uren werk en is absoluut niet plezant


Zo ver moet je natuurlijk niet gaan, Office opnieuw installeren, of Windows opnieuw installeren 😁

Dat zou een beetje zéér drastisch zijn.

 

Wat je wel kan proberen, is de Gmail account volledig verwijderen in Outlook 2016, PC herstarten, en dan de account opnieuw instellen.

Hierbij gaan geen e-mails verloren, gezien dit een imap account is.

 

Maar probeer vooraf eens in te loggen op de webmail van gmail, dan ben je 101% zeker dat je een goed paswoord gebruikt?

jan00
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
De vlam zit erin. Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Pop-up in Windows 10 voor Gmail-wachtwoord blijft tonen

beste philippe_d

 

bedankt voor je vlugge antwoord, echter ....

via browser EDGE kan ik perfect inloggen in mijn gmail account, paswoord is correct

office outlook 2016 blijft problemen geven sinds gisteren, telkens popup met vraag naar mijn paswoord, hoewel ik het correcte ingeef, blijft popup voortduren terugkomen, en heb ik geen toegang meer tot mijn outlook 2016, wel nog via browser edge google gmail account

 

hoe heb ik het opgelost?

mijn MSI laptop volledig terug gezet naar fabrieksinstellingen nadat ik eerst backup maakte van alle bestanden

ik heb een legale versie van office pro 2019 NL gekocht nu ipv mijn oude office 2016 NL

PC volledig gereset alsof hij nieuw uit winkel kwam, herstelpunt gemaakt nadat ik de voorgeïnstalleerde ms office 365 verwijderd heb

en dan eindelijk office pro 2019 NL installeren én activeren

alles werkt perfect, office is volledig geactiveerd, NL perfect, alle functies en geen enkel probleem meer dat hij naar mijn paswoord van mijn gmail vraagt

 

toch zit ik nog met een vraag

bij herinstallatie van mijn PC MSI naar fabrieksinstellingen vroeg hij gans in het begin naar een email om mij te identificeren in microsoft windows

daar heb ik zelfde gmail ingegeven, maar moest ik mijn OUD paswoord ervan gebruiken om verder te geraken bij installatie windows fabrieksinstellingen????

gmail is mijn nieuw wachtwoord, outlook 2019 is mijn nieuw wachtwoord van gmail, bij mijn account microsoft windows moet ik zelfde gmail gebruiken maar met mijn oud paswoord ????

goed dat ik het weet, ik hou er rekening mee, maar versta dit niet

 

ter info, office pro NL 2019 is subliem, veel beter dan oude office NL 2016, mijn investering waard

ik kan weer weg voor een paar jaar

ter info, eind dit jaar 2021, begin 2022 komt de nieuwe opvolger al uit, namelijk office 2022, ik wacht hiermee, in begin kinderziektes .... ben blij met mijn versie 2019 nu

 

ter info, voor zij die het zich interesseren, verschil tussen office 365 en office 2019 is de aanschafprijs, office 365 is veel goedkoper, maar is met een jaarabonnement, office 2019, hier betaal je éénmalig een vaste prijs voor en nadien gedaan, office 365 geeft je continu softwareupdates en beveiligingsupdates, bij office 2019 krijg je enkel de beveiligingsupdates, geen softwareupdates meer, voor mij hoeft dit niet, het werkt, en de beveiling wordt altijd geactualiseerd

klein nadeel van office 2019 is dat je het mooie programma TEAMS er niet bij krijgt, TEAMS zit enkel vervat in office 365, heb al geprobeerd om TEAMS zo te installeren, maar dit lukt totaal niet

 

dank hier aan alle netweters, een mooie community, en vooral ook dank aan telenet, hopelijk blijft telenet voortdoen zoals het al jaren doet, dan blijven we goed zitten

Jan

Ex-Netweter
 

Pop-up in Windows 10 voor Gmail-wachtwoord blijft tonen


@jan00  schreef:

hoe heb ik het opgelost?

mijn MSI laptop volledig terug gezet naar fabrieksinstellingen nadat ik eerst backup maakte van alle bestanden

ik heb een legale versie van office pro 2019 NL gekocht nu ipv mijn oude office 2016 NL

PC volledig gereset alsof hij nieuw uit winkel kwam, herstelpunt gemaakt nadat ik de voorgeïnstalleerde ms office 365 verwijderd heb

en dan eindelijk office pro 2019 NL installeren én activeren

alles werkt perfect, office is volledig geactiveerd, NL perfect, alle functies en geen enkel probleem meer dat hij naar mijn paswoord van mijn gmail vraagt


Je hebt dit goed opgelost, alleen ... het herinstalleren van Windows was waarschijnlijk niet nodig geweest. Het installeren van de nieuwe Office 2019 was wellicht de oplossing...

 


@jan00  schreef:

toch zit ik nog met een vraag

bij herinstallatie van mijn PC MSI naar fabrieksinstellingen vroeg hij gans in het begin naar een email om mij te identificeren in microsoft windows

daar heb ik zelfde gmail ingegeven, maar moest ik mijn OUD paswoord ervan gebruiken om verder te geraken bij installatie windows fabrieksinstellingen????

gmail is mijn nieuw wachtwoord, outlook 2019 is mijn nieuw wachtwoord van gmail, bij mijn account microsoft windows moet ik zelfde gmail gebruiken maar met mijn oud paswoord ????

goed dat ik het weet, ik hou er rekening mee, maar versta dit niet


je moet het onderscheid maken tussen

  1. enerzijds Google account (een account die je gebruikt om een Android Smartphone in te stellen). Hierbij hoort meestal een Gmail e-mail account.
  2. anderzijds een Microsoft account (een account die je gebruikt om een Windows PC in te stellen). Hierbij hoort meestal een Outlook (vroeger Hotmail) e-mail account.

Dit zijn 2 verschillende providers met eigen gebruikers en paswoorden.

Paswoorden van een Google account en een Microsoft account zijn verschillend, tenzij je zelf hetzelfde paswoord ingesteld hebt (wat per definitie onveilig is 🤔).

 

Wat jou in verwarring brengt, is dat je jouw Gmail e-mail adres hebt gebruikt als username in de Microsoft account (maar dat is volledig jouw beslissing).

Omgekeerd is ook mogelijk: je kan een Hotmail of Outlook adres gebruiken als username om een Google account aan te maken...

 

0 Likes
jan00
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
De vlam zit erin. Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Pop-up in Windows 10 voor Gmail-wachtwoord blijft tonen

beste philippe_d

bedankt voor je laatste reply

ik behoud mijn manier van een verschillend paswoord om in te loggen bij Microsoft Office en Google

een sterk paswoord helpt mij om mijn gegevens extra te beveiligen

jouw uitleg verheldert mij het probleem dat ik gesteld had hieromtrent

enkel de popup vraag naar mijn correcte paswoord telkens bij opstarten outlook heb ik nooit begrepen, nu, het is opgelost, hogere officiële office 19 gekocht en alles werkt smoothly

fijne dag aan jou en vooral aan alle netweters hier en aan Telenet

Jan